Blog - Teoria RpG
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15.
Wolsung 1.5 - Omówienie mechaniki
10-09-2013 16:02
3
Komentarze: 0W działach: Opinie, Teoria RPG
Na Allgemeine Festung pojawił się wpis będący omówieniem zmian w regułach gry, jakie pojawiły się w Wolsungu 1.5.
Być może rzeczywiście nazwa "Wolsung 1.5" jest w miarę adekwatna i faktycznie oznacza ona nową wersję gry. (..,) Na razie wydaje się, że najzwyczajniej są na tyle różne, inne, że to równorzędne zestawy reguł. W konfrontacje 1.0 i 1.5 będzie się grało inaczej.
Źródło: Allgemeine Festung
Metagaming, Achiever/Explorer & Klimat w grach
17-07-2013 17:20
4
Komentarze: 0W działach: Teoria RpG, Opinie, Różne, Mojsze Granie
Ostatnio pojawiły się trzy wpisy na Allgemeine Festung:
- Metagaming w RPG - Czym moim zdaniem jest zjawisko metagamingu w RPG i dlaczego eksploatowanie mechanizmów w grze nim nie jest (za to zabawa we własną metafikcję - owszem).
- Achiever/Explorer? - Przekrój poprzez gry komputerowe, planszowe i RPG, co mnie najbardziej fascynuje w grach.
- Klimat w grach planszowych - Mansfeld pisze o klimacie w grach. Co prawda planszowych, ale jednak.
Oprócz wygodniejszej formy jaką jest Blog Allgemeine Festung, znajdziesz mnie także na Facebooku oraz na Google+. Polecam także Blogi RPG oraz Blogi...
Mechanika szczelna
28-10-2012 09:08
8
Komentarze: 8W działach: Teoria RPG
Tekst na temat jednego z używanych przeze mnie pojęć, aby wyrazić moją opinie na temat mechaniki - jej szczelność.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
[KB #36] Warto zabijać... stosując mechanikę gry
12-10-2012 09:14
9
Komentarze: 10W działach: Teoria RPG
Drugi wpis do 36. edycji Karnawału Blogowego, tym razem na temat zabijania poprzez mechanikę gry, a także dlaczego inne rozwiązania mniej działają. W stylu mojszyzny.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
[KB #36] Konflikt w RPG
09-10-2012 09:06
9
Komentarze: 9W działach: Teoria RPG
Wpis na temat "Konfliktów w RPG" od strony psychologiczno-socjologicznej oraz technicznej (według perspektyw wyróżnionych przez KBendera w tytułowej notce tej edycji KB) na 36. edycję Karnawału Blogowego. Tworzenia własnych definicji brak.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
Poważne Granie - serious...?
28-09-2012 09:39
5
Komentarze: 20W działach: Opinie, Teoria RPG
Na temat "poważnego grania" na sesjach RPG, mit czy kit? Anachronizm czy wciąż codzienność?
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
Wymiarowość walk w RPG
07-09-2012 09:06
3
Komentarze: 9W działach: Teoria RPG, Przydatnik
Wymiarowość walk w RPG, czyli na temat jedno- i dwu- wymiarowości walk w RPG, plus parę wskazówek jak ciekawiej przedstawić walkę na sesji.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
Replika na Kbendera, o liniowości i nieliniowości
11-08-2012 09:13
7
Komentarze: 28W działach: Opinie, Różne, Teoria RPG
Deklarowana odpowiedź na wpis Kbendera o railroadingu. Liniowość a railroading, nieliniowość plus coś o "odgrywaniu a granie postacią".
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
[KB #34] - Intrygi w Labyrinths & Lycanthropes
05-08-2012 09:15
3
Komentarze: 0W działach: Karnawał Blogowy, Przydatnik, Teoria RPG
Z okazji 34. edycji Karnawału Blogowego, wpis o intrygach w Labyrinths & Lycanthropes między graczami w rywalizacji o tytuł zwycięzcy kampanii w labirynty.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
Umiejętności w RPG - Dużo, mało?
01-08-2012 09:11
4
Komentarze: 31W działach: Teoria RPG
Tekst o tym, ile tak naprawdę umiejętności na system RPG może być "dużo" czy "mało" - porównanie kilkunastu różnych erpegów i wnioski. Czyli - dlaczego w dedeku nie ma mitycznych stosów umiejętności.
Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)
Źródło: Allgemeine Festung
Przejdź do strony: