Blog - Savage Worlds

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 34.

Czary we współczesności 2: Path 2.0 (Optymalizacja)

02-03-2012 21:20
6
Komentarze: 1
W działach: Savage Worlds
Czary we współczesności 2: Path 2.0 (Optymalizacja)
Wpis jest kontynuacją poprzedniego: http://polter.pl/zegarmistrz,blog.html?13353  Aura bólu: Typ: Ofensywna, Defensywna, Ocena: 4/5 Świetna moc, jeśli grasz Zeratulem lub jakiegoś rodzaju karateką walczącym na pięści. Moc ta zadaje bardzo duże obrażenia (choć niestety trzeba być w walce wręcz), działa dość długo i generalnie sprawia, że ludzie się o nas zabijają bez naszego aktywnego udziału. Czyli tak: my ich możemy bić, oni nas nie powinni. Dobre. Czytanie w myślach: Typ: Rozkminiaczka, Ocena: 4/5 Świadomość inwazji mocno komplikuje tą moc. Jednak możliwość wymuszenia jak...

Optymalizacja czarowników w settingach współczesnych na przykładzie SW:

24-02-2012 22:07
17
Komentarze: 4
W działach: Savage Worlds
Optymalizacja czarowników w settingach współczesnych na przykładzie SW:
Jednymi z moich ulubionych postaci są wszelkiej maści czarownicy. Z jakiegoś powodu lubię też ich w systemach współczesnych. Postacie magiczne moim zdaniem bardzo znacząco podnoszą atrakcyjność na sesjach, dodają kolorytu oraz co wcale nie jest bez znaczenia: są bardzo potężne i przydatne. Ostatnio przerzuciłem się z settingów fantasy na współczesność i sword and planet. Pozwoliło mi to wzbogacić sesje o całą masę nowych, świetnych elemntów, których u Tolkiena nie było: współczesną broń, granaty, czołgi etc. Chciałbym przy okazji podzielić się kilkoma...

Mechanika: własna, D20 czy Savage Worlds

09-12-2011 22:30
21
Komentarze: 11
W działach: RPG, Savage Worlds, Czas Waśni
Dziś porozmawiamy o trzech rodzajach mechaniki, o które możemy oprzeć tworzony przez nas setting / system autorskiego. Będzie to mechanika własnego pomysłu, D20 oraz wreszcie Savage Worlds. Wybór tych kategorii mechanik jest prosty: mam z nimi doświadczenie. Omawiać je będę w kolejności chronologicznej, zgodnie z tym, jak się za nie zabierałem. Zanim jednak przejdziemy do nich zapoznamy się trochę z teorią made by Zegarmistrz, żeby wiedzieć, o co chodzi. Otóż: A) Wstęp: Struktura Systemu RPG: 1) Część zasadnicza: System RPG składa się z czterech głównych el...

Umiejętności, Przewagi, Zawady (40:1)

04-11-2011 10:37
19
Komentarze: 15
W działach: 40 do 1, Fanboj i Życie, Savage Worlds, RPG
Umiejętności, Przewagi, Zawady (40:1)
 1) Nowe Umiejętności Aktorstwo (Spryt) Aktorstwo jest sztuką udawania kogoś, kim się nie jest. Wykorzystują je zarówno wyspecjalizowani artyści występujący w filmach lub teatrze, jak i szpiedzy oraz oszuści podszywający się pod inne osoby. Aktorstwa używasz zawsze, gdy udajesz inną osobę: gdy wcielasz się w niemieckiego oficera, podajesz za obywatela obcego państwa etc. Jeśli dysponujesz odpowiednim przebraniem otrzymujesz premię +2. Jeśli masz odpowiednie dowody tożsamości (np. masz dokumenty) +4. Jeśli próbujesz okłamać osobę, która cię zna otrzymujesz karę -4...

More Dakka: Materiały wybuchowe, sprzęt taktyczny i broń ciężka (40:1)

21-10-2011 16:40
8
Komentarze: 5
W działach: 40 do 1, Savage Worlds, Fnaboj i Życie
More Dakka: Materiały wybuchowe, sprzęt taktyczny i broń ciężka (40:1)
Tym razem zamiast piosenki jest obrazek w klimacie settingu:  Nowe Zastosowania Umiejętności Strzelanie Z Ukrycia: W każdej turze, w której postać oddaje strzały otrzymuje karę -4 do testów Skradania się. Postacie widzące, jak ich towarzysze giną lub zostają ranne Aktywują się natychmiast. Nie wykryte Skradające Się postacie nie mogą być celem ostrzału.  Nowe Przewagi:   Saper: (zawodowa) Wymagania: Nowicjusz Uwielbiasz wybuchy i wszystko, co z nimi związane, co więcej zdajesz się mieć nieskończone źródło materiałów wybuchowych. Po zakończeniu scenariusza twoja...

Dakka!!! Polska, Ruska, Czeska i Słowacka broń lekka (40 do 1, SW)

07-10-2011 16:01
11
Komentarze: 26
W działach: 40 do 1, RPG, Savage Worlds
Dakka!!! Polska, Ruska, Czeska i Słowacka broń lekka (40 do 1, SW)
Tekst jest przeznaczony głównie do 40:1, myśle jednak, że przydać się może także w innych settingach. Zwrócić należy uwagę na to, że statystyki niektórych typów broni mają na celu podkreślić przewagę techniczną Państw Koalicyjnych i mogą zakłócać balans w typowych sesjach Savage Worlds.  Motto:  1) Nowe Przewagi: Broń z przydziału: Wymagania: Nowicjusz Może śledząc twój szlak kariery tego nie widać, jednak twoimi działaniami realizujesz interes jakiejś, potężnej instytucji, najpewniej Policji lub któregoś z resortów siłowych. Idąc na misję możesz skorzystać z jego pomocy w postaci...

40:1 Blok Faszystowski: Włochy, Hiszpania, Węgry, Rumunia

23-09-2011 15:50
11
Komentarze: 9
W działach: 40 do 1, RPG, Savage Worlds
40:1 Blok Faszystowski: Włochy, Hiszpania, Węgry, Rumunia
 Witam w ostatnim wpisie opisowym do 40do1. Na wasze pytania jak zwykle znaleźć możecie odpowiedź w Leksykonie Terminów Dziwnych i Niezrozumiałych. Dziś zajmiemy się państwami faszystowskimi i sprzymierzonymi z faszystami, a za dwa tygodnie przejdziemy do mechanicznej części projektu.  7) Wampiryczne Królestwo Węgier i Rumunii  Siły Zbrojne: 200 000 osób Ustrój: Monarchia absolutystyczna  W zasadzie są to dwa, odrębne państwa, jednak już od kilku stuleci łączy je unia personalna. Kontrolę nad nimi sprawują bowiem Vlad Palownik nazywany często Drakulą oraz jego małżonka Elżb...

Operatorzy Korporacyjni (Nemezis, 40:1)

16-09-2011 23:07
7
Komentarze: 3
W działach: 40 do 1, RPG, Savage Worlds, Nemezis
Operatorzy Korporacyjni (Nemezis, 40:1)
  Background do Nemezis Mimo, że cybertechnika od dawna towarzyszy ludzkości wszczepy nadal są kosztowne. W efekcie szarego człowiek często nie stać na ich nabycie nawet, jeśli miałyby uratować mu zdrowie. Korzystają z tego niektóre korporacje, gangi i instytucje (w tym Infinity i siły zbrojne wielu światów) prowadząc dość specyficzny typ działalności „charytatywnej”. Organizacje te często zgadzają się pokryć koszt cyborgizacji osobom chorym, okaleczonym czy poszkodowanym niezależnie od typu uszkodzeń ciała czy przeszłości pacjentów (choć nie jest tajemn...

(40:1) Czechy i Słowacja

09-09-2011 17:27
9
Komentarze: 17
W działach: 40 do 1, RPG, Savage Worlds
(40:1) Czechy i Słowacja
Witam w kolejnym wpisie testerskim 40 do 1. Przypominam, że setting ten jest opowieścią SpecOPS & Sorcerry, w której Wojsko Polskie walczy z najgorszymi zagrożeniami, jakie spadły na Ziemię: Obcymi, Zombie, Zbuntowanymi Robotami i Nazizmem.  W tekście wykorzystano sporo terminologii settingowej, której objaśnienia można znaleźć w Leksykonie Pojęć Dziwnych i Niezrozumiałych.  PS. Chciałbym zauważyć, że 40do1 w pełni skaluje się z My Little Pony: Friendship Is Magic RPG więc, jakby ktoś chciał czołgiem pojeździć po kucykach to za jakieś 4-5 odcinków będzie m&o...

(40do1) Wolna Europa II: Ściana Wschodnia

26-08-2011 17:57
9
Komentarze: 8
W działach: 40 do 1, Savage Worlds, RPG
(40do1) Wolna Europa II: Ściana Wschodnia
Witam w kolejnym wpisie traktującym o settingu SpecOps and Sorcerry 40 do 1. Przypomnijmy założenia fabuły. W 2008 roku dochodzi do straszliwej katastrofy o nieznanej genezie: dla jednych to wina Wielkiego Zderzacza Hadronów, według innych Tuska. W jej wyniku Polska przenosi się w czasie do okresu II wojny światowej. Po zajęciu Francji i Wielkiej Brytanii Niemcy kierują się na wschód. Już tylko My możemy uratować ludzkość...  PS. Tekst wykorzystuje terminologię settingową, którą można znaleźć w Leksykonie. Ściana Wschodnia:  2) Kaliningrad Kaliningrad jes...