Blog - RPGowo

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Yggdrasill RPG – cz. II Mechanika

02-03-2013 00:32
14
Komentarze: 12
W działach: Yggdrasill, RPGowo
Yggdrasill RPG – cz. II Mechanika
Gdy zacząłem zapoznawać się z grą Yggdrasill zachwycił mnie jej klimat wylewający się z każdego miejsca podręcznika. Setting, świat gry, a nawet layout pękały wręcz od mitycznej atmosfery, pełnej ośnieżonych, ciemnych lasów, krwawych walk i bohaterów, których czyny żyć będą wiecznie w sagach śpiewanych przez skaldów. Zanim doszedłem jeszcze do rozdziału The Game System wiedziałem, że ta gra zagości u mnie na dłużej. Z obawą jednak otwierałem strony poświęcone mechanice. Nie pamiętam już bowiem, kiedy ostatni raz, w moje ręce wpadła gra, która zadowoliła by mn...

Yggdrasill RPG - Pierwsza Sesja

20-01-2013 18:04
29
Komentarze: 11
W działach: Yggdrasill, RPGowo
Yggdrasill RPG - Pierwsza Sesja
W zeszłą sobotę wraz z moja drużyną rozegraliśmy pierwszą sesję w Yggdrasill. Dla czwórki moich graczy było to pierwsze zetknięcie z systemem, a dla mnie pierwsza poprowadzona w nim przygoda. Z sesji wyszliśmy naprawdę zadowoleni co jest tym bardziej wartościowe, iż nie było to wcale takie pewne. Gramy bowiem rzadko i w każdej sesji pokładamy wiele nadziei, gdyż po długim niegraniu i poważnych zabiegach z naszej strony (aby zebrać 5 osób z różnych miast i wygospodarować całą noc na sesję) nie zadowolił by nas „średniak”. Z tego też powodu, mój pomysł by...

Yggdrasill RPG – cz. I Setting

07-01-2013 22:44
23
Komentarze: 4
W działach: Yggdrasill, RPGowo
Yggdrasill RPG – cz. I Setting
Zanim zapoznałem się z treścią podręcznika do gry Yggdrasill miałem w stosunku do niego niezwykle ambiwalentne odczucia. Z jednej strony możliwość gry w mitycznym świecie przedchrześcijańskiej Skandynawii, pełnej tajemniczości, ulotnej magii i bohaterstwa opiewanego w sagach była bardzo pociągająca. Z drugiej jednak były rzeczy, które napawały mnie obawą i sprawiały, że na grę patrzyłem z dystansem. Wiem jak łatwo jest zepsuć ideę settingu historycznego z elementami fantasy poprzez zaburzenie delikatnej równowagi, pomiędzy tym co zgodne z realiami znanymi z historii, a tym, co stanowi fantasty...

KB # 31 - Miecze są tylko dla lansu

02-05-2012 21:08
24
Komentarze: 78
W działach: KB, RPGowo
KB # 31 - Miecze są tylko dla lansu
Ten artykuł napisałem kilka lat temu pod kątem jego przydatności w odtwórstwie historycznym. Jednak wydaje mi się, iż można informacje w nim zawarte zupełnie dobrze wykorzystać na polu gier fabularnych gdzie miecze są najbardziej chyba popularną bronią używaną w grach w konwencji fantasy. _______________________________________________________ Szperając sobie w odmętach erudycji wszelakiej (czyt. internecie) szukając wiedzy ukrytej pod zwaliskiem głupot i niesprawdzonych wizji twórców owych. Sięgając do interesującego mnie od zawsze tematu uzbrojenia średniowiecznego, natrafiłem na coś wielce...

Stereotypowy Ignorant czyli moje początki z RPG - KP RPG #23

22-07-2011 12:40
30
Komentarze: 9
W działach: RPGowo
Stereotypowy Ignorant czyli moje początki z RPG - KP RPG #23
Było to jakoś pod koniec podstawówki, która wtedy męczyła dzieci przez osiem lat. A może na początku technikum? Nieistotne. Grałem z koleżkami w kosza "na ósemce" czyli boisku mojej szkoły i wtedy pierwszy raz, świadomie zapytałem ich "o te gry". Wiedziałem, że grywali w coś ale była to dla mnie czarna magia. Zresztą ja wtedy słuchałem hip hopu, nagrywałem piosenki (oczywiście hip-hopowe) razem z ziomalami (wtedy mówiło się z koleżkami) i siedzenie po nocach oraz granie w coś tam było dla mnie stratą czasu. Co więcej, takie coś robiły tylko lamusy (wtedy mówiło się leszcze). Byłem wtedy strasz...

Przygody i sesje solo

16-02-2011 09:31
4
Komentarze: 9
W działach: RPGowo
Przygody i sesje solo
Na wstępie zaznaczę, że jeśli ktoś spodziewał się, iż w notce tej znajdzie odpowiedz na pytania czym charakteryzują się przygody dla pojedynczych graczy lub czym różnią się "solówki" (MG i jeden gracz) od sesji z większą liczbą graczy, będzie zawiedziony. To ja raczej chciałem zapytać, doświadczonych lub choćby bardziej doświadczonych w tej materii graczy i MG jak się to robi. Czy scenariusze dla pojedynczych graczy różnią się od "normalnych" w jakiś szczególny sposób? Jeśli tak to jak? Ja solówek prowadziłem dosłownie kilka i do tego bardzo dawno temu, a zapowiada się, iż w najbliższym czas...

Grudzień miesiącem Nowego Gracza

18-11-2010 10:01
16
Komentarze: 7
W działach: RPGowo
Grudzień miesiącem Nowego Gracza
Często słyszę, że RPG jest mało popularne, że jest w niszy, że jest coraz gorzej z nim etc. Abstrahując od słuszności lub niesłuszności pojawiających się opinii pomyślałem, że można by spróbować powziąć fandomową inicjatywę, polegającą na wciągnięciu nowych ludzi w nasze hobby. W zasadzie sprawa jest prosta jak barszcz. Każdy z nas, RPGowych wyjadaczy, do końca grudnia wprowadził by w arkana Gier Fabularnych choć jedną nową osobę. Wytłumaczył czym są RPGi, poprowadził coś, podrzucił podręcznik do przeczytania etc. Choć nasza zabawa jest w niszy, to nie da się ukryć, ze troszkę nas jest, i gdy...