Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

Wciąż mamy wybór - paragrafowy :)

27-01-2023 15:23
5
Komentarze: 4
W działach: RPG, Książki
Dwa lata temu pisałem, że Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru, które publikuje darmowe gry książkowe (paragrafowe) działa nieprzerwanie od dekady i ma na swoim koncie już 30 tytułów). Minęły dwa lata i… wciąż żyjemy! Natomiast licznik gamebooków zatrzymał się na 40 tytułach. Wszystkich, których kręci literatura interaktywna, szczególnie polska, o nieco innym podejściu (bardziej fabularnym) zapraszam na stronę wydawnictwa. Coraz częściej nachodzą mnie myśli, że należałoby spisać historię gier paragrafowych w Polsce pod kątem fanowskich inicjatyw i projektów, może kiedyś skrzyknę do tego e...

Interaktywna dekada

11-01-2021 09:55
3
Komentarze: 4
W działach: RPG, Książki
Wiem, że niektórzy z Was interesują się grami paragrafowymi, dlatego pozwoliłem sobie napisać te parę słów w związku z 10 rocznicą istnienia witryny Masz Wybór, na łamach której ukazało się już ponad 30 darmowych polskich gamebooków (dla ciekawych – historia działalności). Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru, nieformalna grupa związana z witryną będącą pierwotnie e-zinem dzielnie publikuje kolejne teksty, w tym wiele moich, dzięki czemu ludzie zaczynający przygodę z interaktywną literaturą mają dostęp do wielu darmowych tytułów, w tym reedycji hitów sprzed lat, a także mogą sami publikować...

Ci, którzy warzyli Elixir

20-08-2020 11:55
1
Komentarze: 20
W działach: Gry RPG, fandom
Wielu spośród Was zapewne (tak mniemam) pamięta portal Elixir (www.elx.pl), wyszły też trzy numery zinu. Od pewnego czasu szukam kontaktu z dwóją ludzi stamtąd (Khazis i Corwin). Może ktoś ze starej gwardii erpegowej kojarzy? W ogóle tyle inicjatyw fanowskich w sieci było i upadło, dobrze że po niektórych zostały chociaż witryny, z innych nic, a pod starymi adresami zagnieździli się nowi ludzie...

Gry "narracyjne", swoboda i prawo do błędów

17-07-2020 09:40
2
Komentarze: 7
W działach: gry komputerowe, cRPG, swoboda
Gry
Postanowiłem podzielić się z Wami przemyśleniami dotyczącymi narracji w grach, biorąc za punkt wyjścia hobby, któremu oddaje się aktywnie od ponad dekady. Będą rozważania natury – powiedzmy – ogólnej dotyczącej samej idei „gry-opowieści” i tego, czego my, gracze oczekujemy. A może czego obecnie „mamy” („powinniśmy”?) oczekiwać od gier fabularnych (w szerokim tego słowa znaczeniu)? Od 2008 piszę gry książkowe (paragrafowe), poza publikacją w sieci trochę ich wyszło w druku, powstały aplikacje mobilne, z których jedna została pobrana ponad 10 ...