Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 21-28 z 28.

Płodoświat RPG - Konwencja i śmierć

18-03-2013 03:07
4
Komentarze: 2
W działach: Płodoświat, RPG
Płodoświat RPG - Konwencja i śmierć
Sporo czasu rozważałem kwestię konwencji samej gry. W końcu RPG to nie kawiarnia 'damy obrazy i jakieś rzeczy ze strychu i będzie git'. RPG potrzebuje konwencji. Jest ona kluczem do magazynów zawierających odpowiednie klisze w umyśle graczy. Starczy zmienić dekoracje w swoim fantasy scenariuszu i nagle pod wpływem podwójnych małych drzwi, kapeluszy i rewolwerów gracze stają się w małomównymi twardzielami z trzydniowym zarostem. W jakiej więc konwencji miałby być osadzony Płodoświat?o tym dowiesz się tu -> http://plodoswiat.blogspot.com/2013/03/konwencja-i-smierc.html   p...

Płodoświat RPG - Bohaterowie Graczy

10-03-2013 17:07
2
Komentarze: 2
W działach: Płodoświat, RPG
Płodoświat RPG - Bohaterowie Graczy
Płodoświat powoli rozwija się i jest już złożony z kilku komórek. Ja tymczasem zacząłem rozważać użycie takiego współczynnika jak 'Ambicja'.Jak miałby być stosowany? Czy mógłby zastępować inne umiejki? W zasadzie coś takiego chciałbym osiągnąć. Trzeba to jednak wyważyć. Być może Ambicja w postaci ddodatkowej kości przy rzucie, a może kości określającej czy Ambicja jako taka ma faktycznie wpływ na Twoje działanie.Trzeba trochę potestować ten pomysł. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z pierwszymi rysami BG z Płodoświata:http://plodoswiat.blogspot.com/2013/03/bohaterowie-graczy.htmlpozdropłód...

Płodoświat RPG - klasyfikacja

23-02-2013 01:07
0
Komentarze: 3
W działach: Płodoświat, RPG
Płodoświat RPG - klasyfikacja
Zapraszam do zapoznania się z nieco szerszym przedstawieniem Płodoświatu.  Zamiary, wiara, prawda i wielki płód-> http://plodoswiat.blogspot.com/2013/02/klasyfikacja.html

Płodoświat RPG - zapowiedź

18-02-2013 23:00
9
Komentarze: 25
W działach: MG, RPG, Płodoświat
Płodoświat RPG - zapowiedź
 W życiu wielu RPGowców przychodzi ten moment - tworzenie autorki. Długo czekałem i myślałem, nic nie wydawało się dostatecznie godne. Owszem, można opisać swój setting darkfentejżyn czerpiący pełnymi garsciami z Howardów, Lovecraftów, Wagnerów, dedeków, legend i mitologii. Tylko po co? Rozwiązanie przyszło samo. Między 2 a 3 nad ranem. Leżąc, w półsennych majakach ujrzałem jak nad dachami miast na nieboskłonie unosi się ogromny płód. To było to. Wizja. Sen. Oświecenie.Płodoświat.Tak więc zabieram się za to. Za własne RPG. Niecz...

Temperowanie graczy - pomysł

27-01-2013 01:42
11
Komentarze: 24
W działach: MG, RPG
Temperowanie graczy - pomysł
Prosty i miły w obsłudze pomysł na utemperowanie temperamentu wybranego gracza lub po prostu uprzykrzenie mu życia. Metoda nie wypróbowana w praktyce ze względu na brak czasu i okazji. Jeśli czytają to moi gracze, proszę o pominięcie całości tej krótkiej notki, ze względu na waszą dobrą zabawę, oczywiście. Zaczynamy od przygody, w której jako głównego przeciwnika wystawiamy przeciw BG czarownika bądź czarownicę voodoo. Wiecie, klimat sam pcha sie drzwiami i oknami. Bagna, mgła, małpy, aligatory, widma ze świecami, dziwne rytuały miejscowych, opryskliwy stary przewoźnik ze swoją na poły dziura...

Smoki w Klanarchii

09-12-2012 03:48
12
Komentarze: 5
W działach: RPG, Klanarchia
Smoki w Klanarchii
W Klanarchii pojawia się całkiem ciekawy motyw smoków będących cielesnymi postaciami pewnego rodzaju demonów Bezmiaru szczególnie pysznych i lubujących się w zniszczeniu, pożodze i cierpieniu słabszych. Oraz oczywiście w gromadzeniu skarbów. Sam pomysł jest świetny, jednak nigdy jakoś nie pasowało mi wstawienie do Klanarchii klasycznego modelu smoka fantasy. Po pierwsze burzył trochę klimat opowieści, po drugie zwyczajnie był zbyt szlachetną w prezencji istotą. Potrzebowałem, owszem czegoś pięknego, ale pięknego w swej koszmarnej brzydocie i przerażeniu jakie budzi. Tak więc, oto moja wizja s...

Nekronauta

25-10-2012 03:01
31
Komentarze: 7
W działach: RPG
Nekronauta
  Wszędzie tam gdzie umierają ludzie pojawia się pytanie: co dalej? W nieskończonej liczbie rzeczywistości. W Puszczach Północnych Krain. W otchłani kosmosu. W kawalerce na Pradze. Wszędzie tam gdzie odpowiedź nie jest jasna. Gdzie nikt nigdy nie wrócił zza zasłony śmierci. Jeżeli umrze ktoś naprawdę Ci bliski: matka, ojciec, żona, córka, brat, przyjaciel, wróg. Jeżeli tak się stanie, czy masz dość determinacji, żeby znaleźć rozwiązanie? Możesz parszywymi sztukami ożywić gnijąca materię ciała, nadając jej pozorne życie, będące w istocie parodią. Ale czy możesz...

Co z tą magią?

25-10-2012 00:18
2
Komentarze: 16
W działach: RPG, MG
Co z tą magią?
Jako, że będzie to mój pierwszy wpis: chciałbym się przywitać. Witajcie. Na wstępie zaznaczę, że machnąłem ten tekst po przeczytaniu: http://zegarmistrz.polter.pl/Klasy-magiczne-luzne-przemyslenia-b15150 Jest to komentarz, ale też to, co mnie męczy od dłuższego czasu w magii RPG. Mam świadomość, że to co piszę może wydać się zabawne/oczywiste/głupie. Piszę na podstawie swoich doświadczeń, więc mogę czegoś nie wiedzieć. Oczywiście jest to notka skierowana nieco przeciwko sztywnym zasadom systemów rpg oraz sztywnej mechanice. Jest też napisana przez kogoś, kto lubi odgrywanie na sesji i klimat...