Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 31.

Estetyka skrzydeł

25-02-2013 08:01
7
Komentarze: 2
W działach: Armie Apokalipsy, Przemyślenia, Twórczość własna, Gry fabularne, RPG
Estetyka skrzydeł
Artykuł przeznaczony dla osób które ukończyły 18 lat. Powinien być pomocny dla Graczy i MG. Dzisiaj tak trochę z innej beczki, bo o skrzydłach w świecie Armii Apokalipsy. Do napisania jego popchnął mnie post jednego z użytkowników forum AA, gdzie pisał jakoby skrzydła aniołów nie były zbyt mocno osadzone w świecie. Wspomniałem wtedy, że powinny one głównie służyć dla efektów wizualnych i estetycznych, oraz wspomniałem nieco o tym jak fajnie można je wykorzystywać w erotyce na sesji. Teraz chciałbym trochę rozwinąć ten temat, zwłaszcza, że autorzy niewiele wspominali w podręczniku o tej dość w...

Szukając kłopotów IV: Stalowe Szranki

08-02-2013 15:43
4
Komentarze: 0
W działach: Afterbomb Madness, Raport, RPG
Czwarta sesja za nami. Tym razem postacie wzięły udział w Stalowych Szrankach, które wymyślił jakiś czas temu quba i umieścił na swoim blogu i forum Afterbomby (niestety nie miałem okazji przed sesją przypomnieć sobie jak to tam wyglądało, więc u nas sporo się różniło to od oryginału). Poszło nam to całkiem nieźle - pierwsza runda przypominała trochę bitewniaka a'la Neuroshima Tactics, a walki Metalurgów z samochodami były już głównie na podstawie moich i gracza opisów. Wyszło nam to świetnie i było sporo emocji. Ostrzegam jednak: raport mi wyszedł trochę przydługawy... a po za tym kompletnie...

Zjava 4 - relacja

29-01-2013 16:20
21
Komentarze: 6
W działach: Relacja, RPG, Konwent
Relacja nie zawiera czegokowliek związanego z pewną prelekcją, która się tam odbyła, więc osoby, które mają tego tematu po dziurki w nosie mogą spokojnie czytać ten wpis :) Byłem na tegorocznej Zjavie. Wpierw szybki bilans a później już normalna część relacji: 200 - tyle kasy wydałem ogółem na transport, wstęp, gadżety itp. 14 - mniej więcej tyle godzin zajął mi transport na i z konwentu (o tym jakiego miałem pecha w drodze powrotnej poniżej), 10 - tyle kości Fudge zakupiłem, 4,5 - na tylu prelkach byłem, 3-4 - tyle godzin przespałem od piątku rano do niedzieli wieczorem, 3 - w tylu sesjach b...

Szukając kłopotów III: "Dwurdzeniowy silnik żyroskopowy"

18-01-2013 17:06
3
Komentarze: 0
W działach: Recenzja, Afterbomb Madness, RPG
No i mamy za sobą trzecią sesję w Afterbomb Madness. Sesja była raczej niedługa, ale i tak wydarzyło się sporo. Oczywiście znowu raport przedstawiony w ten sam sposób co poprzednie, czyli pseudo opowiadanie o kimś kto się naszymi drabami z nieznanego jeszcze powodu interesuje i próbuje ich dorwać. Mieliśmy w tracie sesji możliwość skorzystania z zasad pościgu i walk między pojazdami bądź pojazd vs człowiek, co jednak poszło nam bardzo ciężko. Draby: a) Bartek: Terin "Żelazko" - , Drab, Maruder, Metalurg - mściwy tępiciel obcych, poszukujący ich za to, że zabili mu ojca... no i może jeszcze z...

Klanarchia - Polowanie na Juggernaut

09-01-2013 15:31
8
Komentarze: 4
W działach: Raport, RPG, Klanarchia, Juggernaut
Zakończyłem niedawno kampanię w Klanarchię, którą zatytułowałem Polowanie na Juggernaut. Sesje były prowadzone od Lipca aż do ostatniej soboty i w sumie było ich 6. Raporty z nich pisałem regularnie zaraz po sesjach, jednak wcześniej nie umieszczałem ich na polterze, w sumie sam nie wiem czemu. Teraz zamieszczam tutaj po prostu link do tagu głównego z tej kampanii, skąd już łatwo możecie wejść do raportów z wszystkich 6 sesji: Klanarchia - Polowanie na Juggernaut

Szukając kłopotów II - Zew spod głębin

20-12-2012 01:09
2
Komentarze: 0
W działach: Afterbomb Madness, Raport, RPG
Jesteśmy już po drugiej sesji w PoBombę. Tym razem poprowadziłem im gotową przygodę którą stworzył Olszak: Zew spod głębin. Wyszło nawet nieźle, dużo się działo i trochę się pośmialiśmy, choć wygodniej mi się prowadzi bez gotowców. Ze sceną batalii morskiej miałem drobny problem gdyż nie wiedziałem aż do jej rozpoczęcia jak ją zorganizuję, ale udało mi się coś wymyślić i nie wyszło nawet źle. Miałem też problem ze zdecydowaniem czy graczom jednak dobrze poszła ta sesja, czy może jednak zasłużyli na skazę.W ostateczności wziąłem pod uwagę kilka poważnych decyzji dokonanych przez Drabów i stanęł...

Szukając kłopotów I: Bridge City

11-12-2012 00:42
5
Komentarze: 1
W działach: Afterbomb Madness, Raport, RPG
Zagrałem swoją pierwszą sesję Afterbomb Madness. Było całkiem fajnie, mechanika się sprawdziła i była naprawdę przyjemna w użyciu, choć muszę jeszcze się trochę doszlifować w stosowaniu tego systemu, zwłaszcza w doborze rywali dla graczy. A tych mam dwóch: a) Bartek: Terin "Żelazko" - , Drab, Maruder, Metalurg - mściwy tępiciel obcych, poszukujący ich za to, że zabili mu ojca... no i może jeszcze za to, że zrujnowali świat. b) Jarek: John "Świeczka" - Drab, Maruder, Wizard - koleś z wrodzonym talentem do konstruowania i naprawiania sprzętu, a jednocześnie świetny strzelec. Poznali się w ta...

Recenzja Afterbomb Madness

30-11-2012 08:52
20
Komentarze: 19
W działach: Recenzja, Afterbomb Madness, RPG
Recenzja Afterbomb Madness
Na oficjalnej stronie gry zapewniłem autora, że jak skończę czytać podręcznik do Afterbomb Madness to napiszę recenzję na jej temat. Książkę zakończyłem czytać wieczorem w dwa dni po tym jak ją dostałem czyli w poniedziałek 26 Listopada. Od razu powiem, że jestem bardzo zadowolony z zakupu i nie mogę doczekać się pierwszej sesji. Wstępniak Autorem Afterbomb Madness jest Rafał Olszak, czyli twórca gry Robotica - część z was powinna znać go i jego dzieło. Z racji na jego renomę i to jak skończyło jego ostatnie dziecko (choć moim zdaniem umieszczenie podręcznika w formie PDF jako doda...

Savage Worlds: Przypowieść o Maszynach i Magii - Życiorysy

05-10-2012 17:19
1
Komentarze: 3
W działach: Savage Worlds, Twórczość własna, RPG, Arcanum, Gry fabularne
Savage Worlds: Przypowieść o Maszynach i Magii - Życiorysy
Zakończyłem drugi etap prac nad przeróbką gry Arcanum - życiorysami. W grze PC wybierało się je podczas tworzenia postaci i tworzyły one historię postaci (choć niestety już w samej grze nie były zawarte, więc brało się je tylko dla premii do cech). Przerobiłem te oryginalne korzystając z zasad Tworzenia ras z Patcha 2.0 i działają one tak, że modyfikują posiadaną rasę. Premie i kary jakie zawierają bilansują się, tak że rasa dalej pozostawać będzie na +2 punktach. Życiorysy wybiera się zaraz po wybraniu rasy, ale jeszcze przed rozdaniem współczynników i wybraniem Przewag/Zawad. Dzięki niektóry...

Savage Worlds: Przypowieść o Maszynach i Magii - Rasy

04-10-2012 01:21
11
Komentarze: 16
W działach: RPG, Savage Worlds, Twórczość Własna, Arcanum
Savage Worlds: Przypowieść o Maszynach i Magii - Rasy
Pierwszą grą RPG jaką miałem na kompie i tak właściwie na jakiejkolwiek platformie (wcześniej miałem playstation 1, ale do niego nie miałem żadnej), było Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi. Do dziś bardzo ją lubię i mam do niej wielki sentyment. Tak w sumie to jest ona moją ulubioną grą cRPG i nawet współczesny Skyrim tego nie zmienił. Arcanum do dziś ma według mnie najlepiej skonstruowany świat wśród gier cRPG, a nawet jej mechanikę rozgrywki uważam za jedną z lepszych (pomijając maksymalny 50 poziom który zdobywa się gdzieś w 1/3 gry- wolałbym "expić" dalej). Do dziś grałem w nią 5 czy...