Blog - RPG
Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.
Tylda ma rację!
09-07-2012 18:04
30
Komentarze: 55W działach: RPG
Alkio zasugerował dobre rozwiązanie, więc przeklejam komentarz, by nie zniknęł razem z wpisem który ma szansę przeordzić się w walkę dwóch kogucików polterowych.
Autorem komcia jest tylda.
Mit mainstreamowego modelu rozgrywki:
1. Człowiek gra w mainstreamowy system, z powodów społecznych gra mu się niewygodnie (z czego nie do końca zdaje sobie sprawę i doszukuje się problemów w mechanice).
2. Człowiek trafia na rozwiązania z "Indie", w większości nie będące niczym nowym (czy to już u zarania RPG funkcjonowały, czy funkcjonują dzisiaj, ale nie są wprost opisane w podręcznikach), pomaga mu...
Mechanika mojego nieistniejącego RPGa
31-05-2012 21:55
7
Komentarze: 23W działach: RPG
Chciałbym Państwu przedstawić mechanikę, którą wykorzystam w moim systemie, który nigdy nie powstanie.
Prelekcja miała miejsce w czasie Sigmaiotiakonu. Prelegentami jest trójka współautorów tego systemu.
Zapraszam!
Prelekcja
PS. Uwaga, hejterów będę kasował.
Tylko nie w twarz!
04-07-2011 22:30
43
Komentarze: 40W działach: Dark Heresy, RPG
Blizny, protezy, trwałe urazy. Wszystko to jest chlebem powszednim poszukiwaczy przygód, akolitów Inkwizycji czy żołnierzy. Ale czy aby na pewno? The Emperor will not judge you by your medals and diplomas but by your scars. W ciągu swojej RPGowej praktyki grałem z wieloma graczami i u wielu mistrzów. Większość z mistrzów miała jedną cechę wspólną - bała się w jakikolwiek sposób permanentnie wpłynąć na wygląd PCa (a w wypadku graczy niemal panicznie bali się, że MG może zechcieć wpłynąć). Jedyną stosowaną ingerencją była "heroi...
Deadlands Unloaded, czyli jak ostatecznie zniechęciłem się do SW
06-12-2010 17:51
16
Komentarze: 86W działach: RPG, Western
EDIT: To nie są prawdy objawione. To wpis RPGowicza zawiedzionego nową odsłoną systemu ze swojego prywatnego TOP 3. Wyrażam w nim jedynie SWOJĄ opinię.
Nigdy nie umiałem przekonać się do Savage Worlds. Mimo kilku fajnych settingów, paru podejść i sympatii do faceta, który wydaje je w Polsce. Jednak informacja o tym, że ma ukazać się u nas Deadlands: Reloaded sprawiła, że postanowiłem dać ostatnią szansę mechanice (i settingom, bo jestem graczem, który nie lubi prowadzić i grać w settingu z wymienioną mechaniką).
Zatem gdy tylko pojawiła się pierwsza okazja do pożyczenia od kogoś podręcznika d...
CRPGowe odrabianie zaległości vol. 1
04-04-2010 20:39
6
Komentarze: 19W działach: cRPG
Wreszcie, po tylu latach i podrasowaniu sprzętu wziąłem się za odrabianie zaległości w dziedzinie cRPGów - na pierwszy ogień poszły The Witcher i Mass Effect. I cóż, było dokładnie odwrotnie, niż się spodziewałem.
Uwaga, dalej znajduje się trochę marudzenia (trzeba wyrobic tygodniową normę narzekania ;) )
Zacznę od ME.
Wielce nakręcony na ten tytuł opowiadaniami kolegi i marzeniem o "rasowym SFie" zainstalowałem go i uruchomiłem.
Po przebrnięciu przez tworzenie gęby postaci (zauważyliście, że wszystkie możliwe blizny są bardzo "hamerykańskie"? Nie szpecą, nie zniekształcają tak naprawdę i w...
O ksenofobii w Starym Świecie, czyli dlaczego nie ma miejsca dla nieludzi
13-12-2009 14:41
7
Komentarze: 19W działach: RPG, Moja wizja WH
Dziwnym trafem najbardziej lubię te settingi, w których rasizm, szowinizm i insze ksenofobie są na porządku dziennym. Nie będę się rozwodził nad przyczynami takiego stanu rzeczy. Wpis bowiem będzie o tym, dlaczego uważam, że dopuszczanie nieludzikich postaci w WFRP jest sprzeczne z wizją WH, którą mam prawie od zawsze. Stary Świat to takie miejsce, w którym Zło (Chaos) bezprzecznie fizycznie manifestuje swoją obecność. Ogony, dodatkowe oczy, podejrzana postura - wszystko to jest powiązywane (słusznie, bądź nie-do-końca-słusznie) z działaniem Chaosu. Stary Świat to tak...
Równowaga gry
28-10-2009 22:04
15
Komentarze: 15W działach: RPG
Jest wiele rzeczy, które mnie drażnią w RPG. Ale mało co doprowadza mnie do takiej rozpaczy, jak równowaga gry. Dlaczego? Odpowiedz na to pytanie jest niezwykle prosta. Bo RPGi wprowadzają ją często na siłę. Nigdy nie miałem problemu, że w WFRP 1ed elf jest najlepszy mechanicznie, a niziołek to słabeusz. Wpisywało się to doskonale w warstwę fabularną. Mi osobiście pomagało też odczuć jakiśtam realizm świata. Było to dla mnie i znanych mi graczy kapitalną sprawą. Co ciekawe, mimo przewag mechanicznych innych ras, większość grała ludzmi. Druga edycja niestety zaczęła iść bardziej w k...