Blog - Problemy na sesjach

Wyświetlono rezultaty 1-7 z 7.

Retrospektywne planowanie

01-06-2015 22:16
9
Komentarze: 12
W działach: Problemy na sesjach
Retrospektywne planowanie
Po raz kolejny piszę z prośbą o pomoc. Chodzi o sprawdzony, mechaniczny myk, który pozwoli moim graczom na jak najbardziej bezbolesne dodawanie własnych elementów do świata gry. Wiem, jak to działa w Fate i w tuzinie innych systemów, ale to nie do końca to samo - poza tym, gramy na Open d6, więc nie wszystko przeniesione z indyków zagra na tej mechanice. Pisząc konkretniej, chciałbym uzyskać coś takiego: Bohaterowie przeszukują kryjówkę bossa konkurencyjnej rodziny. Dwójka jest w środku, dwoje kolejnych obserwuje teren z okolicy. Coś (oblany test Zabezpieczeń, super sukces w teście Spostrzeg...

Kujoneria

07-03-2015 06:36
18
Komentarze: 21
W działach: problemy na sesjach
Kujoneria
Nowa grupa. Niby się znamy, ale w RPG jeszcze w takim składzie nie zdarzyło nam się grać. Wszystko udało się zorganizować dzięki nostalgii – kumpel przypomniał sobie, jak kiedyś dobrze mu się prowadziło, więc wziął swoją ulubioną grę w najnowszej edycji, zebrał ludzi i zaprosił na wspólne tworzenie postaci. Jako, że obaj nie mieliśmy z tym systemem do czynienia od lat, ściągam z DTRpg e-booka i przebijam się przez niego przed pierwszym spotkaniem. Może nie od deski do deski, ale wystarczająco dokładnie, żeby bez problemów móc rozpisać sobie charakterystykę postaci, wykonać test czy wiedz...

Prowadzisz źle, ale nie chcemy zmian

10-11-2014 10:28
14
Komentarze: 67
W działach: problemy na sesjach
Prowadzisz źle, ale nie chcemy zmian
W społeczności Game Master Tips na G+ pojawił się ostatnio wpis pt. I miss the wonder, dotyczący fenomenu pierwszej kampanii. Wiadomo, każda sesja jest wtedy fajna, bohater jawi się jako "lepszy" Conan, Gandalf albo Han Solo, wszystko jest widziane w różowych okularach. RPG wydaje się być jedynym słusznym hobby. Filmy i książki służą wyłącznie jako inspiracja przy planowaniu kolejnych przygód, projektowaniu nowych bohaterów... Sama notka jest taka sobie - to wspominki weterana, który tęskni za czasami, kiedy nie znał mechaniki d20 - ale pojawia się tam bardzo ciekawe zdanie dotycząc...

Nie wierzę w grzeczne RPG

21-06-2014 10:33
22
Komentarze: 15
W działach: problemy na sesjach
Nie wierzę w grzeczne RPG
Podczas ostatniej dyskusji na temat Punktów Doświadczenia część z rozmawiających stwierdziła, że w ogóle nie rozumie tematu “obrażania się” na MG, ponieważ w ich grupach takie coś nie miało miejsca. Zasady ustala się wspólnie i wprowadza po przegadaniu, prowadzący jest rozsądny i nigdy nie nadużywa swojej władzy (zresztą gracze mu ufają) i tak dalej... Nie do końca jestem w stanie w to uwierzyć. Nie zarzucam tu nikomu kłamstwa, bo nie zaglądałem im za ekrany MG, ale to byłby ewenement na skalę kraju. Żadnych utarczek między graczami? Żadnej krzywdzącej pomyłki Mistrza, która skas...

Total Party Kill

12-10-2013 06:24
6
Komentarze: 1
W działach: problemy na sesjach
Total Party Kill
Stało się. Wykończyłem swoją drużynę w bardzo widowiskowy sposób – eksplozją. Po moim ostatnim wpisie dogadałem się z graczami, że zmienimy nieco styl kampanii i będę większą uwagę zwracał na konsekwencje ich działań. Wyniki rzutów będą mieć znaczenie, seria błędów może wykończyć postać oraz oczywiście – nie będę ich ratował oszukując w rzutach (nie robiłem tego do tej pory, ale zdarzało się – o czym pisałem wcześniej – łagodzić konsekwencje). No i stało się: zamiast działać ostrożnie, zadziałali żywiołowo, zignorowali ostrzeżenia BNów, nie przemyśleli swojego planu a k...

Wyciąganie konsekwencji

29-09-2013 08:31
4
Komentarze: 33
W działach: problemy na sesjach
Wyciąganie konsekwencji
Nie wiem jak to się dzieje, ale moi dzielni gracze mają niesamowity talent do pakowania się w kłopoty. Nie jest to jednak świadome (np. granie w stylu proponowanym w „Interaktywnych narzędziach” Chrisa Kubasika), ale właśnie podejmowanie błędnych decyzji, przecenianie swoich sił, przesadna ufność bohaterom niezależnym czy nawet pech na kościach. Normalnie nie narzekam na lawinowe generowanie problemów – wręcz przeciwnie,  daje to sesjom niesamowitego kopa, ale teraz, kiedy w grupie zabrakło jednego z najbardziej aktywnych graczy (na jego życzenie), akcja zwolniła. Dodatk...

To ja już nie gram

22-09-2013 20:00
4
Komentarze: 37
W działach: problemy na sesjach
To ja już nie gram
Na jednej z ostatnich (na swój sposób ostatniej) sesji po raz pierwszy spotkałem się z hasłem „To ja już nie gram”. Prowadziłem fantasy u kumpla, który jest dość mocno zaangażowany w sesje, ale przy tym to zapalony powergamer, lubiący kiedy wszystko mu się udaje. Zwykle nie stanowi to problemu – aktywność podczas gry jest zdecydowanie więcej warta, niż kilka minut narzekania na wysokie poziomy trudności, mocnych przeciwników albo zbyt mało zasobny skarbiec (rzecz jasna zdaniem większości grupy wszystko jest okej). Na wspomnianej sesji, podczas skradania się do obozowiska wro...