Blog - Morrowind
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.
Morrowind: Jaskinia pełna przygód
21-12-2022 19:40
0
Komentarze: 0W działach: crpg, TES, Morrowind
Podczas eksploracji Vvardenfell zazwyczaj można napotkać na setki jaskiń, w których gnieżdżą się przemytnicy, bandyci, kultyści Szóstego Rodu, czy też daedryczne pomioty strzegące skrzyń z mniej lub bardziej wartościowymi (użytecznymi) skarbami. Jednak podczas ostatnich podróży przypadkiem odkryłem dość osobliwą lokację kompletnie nie wpasowującą się do powyższego schematu. Ba, zajście w tej jaskini można wykorzystać jako zalążek do scenariusza przygody.
Jaskinia Palansour znajduje się nieco na południowy wschód od rybackiej osady Ald Velothi. Przed wejściem do niej w niewielkiej łódce spoczy...
Morrowind: Spaczenie to wybawienie
14-12-2022 22:02
0
Komentarze: 0W działach: crpg, TES, Morrowind
Gracze podczas przemierzania hektarów morrowindowego uniwersum będą mieć okazję do zebrania ton przeróżnych mniej lub bardziej przydatnych przedmiotów – legendarnych artefaktów, potężnych broni i pancerzy, rozmaitych mikstur, zwojów z zaklęciami, magicznych komponentów, przydatnych narzędzi, intrygujących książek, a także rupieci takich jak miedzy innymi butelki, garnki, czy sztućce. Niemniej udźwig postaci jest dość ograniczony – nasz bohater bez magicznych (alchemicznych) wspomagaczy może dźwignąć 500 jednostek ekwipunku, a jeśli sprzęt bohatera waży więcej niż wynosi jego udźwig...
Morrowind: Wszystkim nam brakuje szczęścia
10-12-2022 15:00
1
Komentarze: 0W działach: crpg, TES, Morrowind
Szczęście jest jedynym spośród ośmiu atrybutów, do którego nie przypisano żadnej umiejętności, ale nie oznacza to, że jego wpływ na rozgrywkę jest marginalny. Wręcz przeciwnie – Szczęście w pewnym stopniu wpływa na powodzenie większości testów – szansy na trafienie i uniknięcie ciosu przeciwnika, powodzenie rzucania zaklęć, otwierania zamków i rozbrajania pułapek, zaklinania przedmiotów, czy też warzenia magicznych mikstur.
Z uwagi na to, że Szczęście nie zostało przypisane do żadnej umiejętności jego podbijanie jest dość mozolne (przy awansie można podwyższyć ten atrybut tylko o...
Morrowind: Ukryte skarby w Seyda Neen
28-11-2022 21:02
0
Komentarze: 8W działach: crpg, TES, Morrowind, nostalgia
Pomysłowość twórców Morrowinda w ukrywaniu skarbów przed graczami. Już startowej lokacji, Seyda Neen wykazali się nie lada kreatywnością do schowania magicznego topora oraz garści złociszy i srebrnego pucharu w spróchniałych pniakach nie będących "pojemnikami".
#1 Bajorko z lilią (kwiatem koda)
#2 Pieniek obok pomostu przy wejściu do latarni morskiej
Morrowind: Masz awans!
22-11-2022 19:47
0
Komentarze: 10W działach: crpg, TES, Morrowind
Wstęp
Przy tworzeniu postaci w Morrowindzie gracz wybiera 5 umiejętności głównych i 5 umiejętności dodatkowych. Pozostałe 17 umiejętności to umiejętności poboczne. Żeby awansować na wyższy poziom postać musi zaliczyć progres (o co najmniej) +10 w umiejętnościach głównych lub dodatkowych (nie ma znaczenia czy będzie np. 10 x +1 czy 5 x +2, etc.). Umiejętności można rozwijać kupując lekcje u trenerów (trzeba zainwestować w nie sporo złota i znaleźć odpowiedniego chętnego trenera; ba niektórych z najlepszych nauczycieli trzeba przekonać czarami do współpracy bo domyślnie są wrogo nastawienie i a...
Morrowind: Życie idzie jak na spidzie
21-11-2022 18:04
2
Komentarze: 1W działach: crpg, TES, Morrowind, nostalgia
Jednym z głównych filarów rozgrywki w Morrowinda jest eksploracja przeogromnej wyspy Vvanderfell i okolicznych wysepek. Często największym wyzwaniem jest odnalezienie jaskini znajdującej na wschód od miasta i południe od góry niż uporanie się z zagrożeniem czyhającym w jej wnętrzu (ba, czasem może się zdarzyć, że opis zawarty w dzienniku jest mało intuicyjny czy wręcz błędny). Ponadto Morrowind, w przeciwieństwie do kolejnych osłon serii, nie oferuje "szybkiej podróży", ale zamiast tego korzysta z kilku innych ciekawych rozwiązań, które później zostały porzucone. Poniżej prezentuje k...
Morrowind: PŚ w skokach − Caldera
19-11-2022 19:01
0
Komentarze: 17W działach: crpg, TES, Morrowind, nostalgia, skoki
Chociaż Adam Małysz już w połowie lat dziewięćdziesiątych odnosił sukcesy w zawodach Pucharu Świata, "małyszomania" eksplodowała na początku 2001 roku, gdy w świetnym stylu wygrał Turniej Czterech Skoczni. Od tamtej pory przez kilka kolejnych lat obowiązkową pozycją po niedzielnym odbiadku oraz Familiadzie były skoki narciarskie.
***
Można się śmiać z niemrawych NPCów i drętwego systemu walki, ale w pewnych aspektach Morrowind potrafił mocno zaskoczyć. W przypadku skakania na długość skoku poza wartościami statystyk postaci zależy również od ciężaru ekwipunku oraz rodzaju obuwia -...
Morrowind: Warzenie eliksirów
17-11-2022 18:26
1
Komentarze: 7W działach: crpg, TES, Morrowind, nostalgia
WSTĘP
• Szanse na stworzenie mikstury (%) = Umiejętność Alchemia + (Inteligencja/10) + (Szczęście/10).
• Umiejętność Alchemia można rozwijać poprzez: (1) zjadanie składników, (2) tworzenie mikstur, (3) szkolenie u nielicznych dostępnych trenerów (m. in. Ajira w Gildii Magów w Balmorze), (4) jest kilka książek, których przeczytanie podbija umiejętność o +1.
• W Morrowindzie nie ma limitu liczby szkoleń na poziom (tak jak np. w Oblivionie), więc jedynym ograniczeniem dla postaci w procesie kształcenia jest zasobność sakiewki, a także dostęp do odpowiednio utalentowanego (i chętneg...
Pocztówka z Kogoruhn
21-04-2021 16:55
0
Komentarze: 0W działach: TES, Morrowind
Bądź mną, Magns, 56 lvl (pozdro dla nawalonego skoomą w trzy guary lamusa w Biurze Spisów Seyda Neen, który zrobił literówkę w moim imieniu wypełniając papiery).
Z racji braku zajęcia zapisz się do Świątyni Trójcy. Mówili "będzie fajnie, a kiedyś zostaniesz papieżem".
Ojciec dyrektor daje superważną misję: znajdź oszołoma, który wyruszył na poszukiwania jakiejś starej szmaty... eee... świętej relikwii i polazł do zapomnianej przez bogów pozostałości dunmerowej twierdzy. Challenge Accepted!
Twierdza to baza czubków z Szóstego Rodu. Wspaniale.
Wszędzie tetris.exe z mebli. A dl...
D&D: Dwuząb Panicznego Strachu
03-03-2021 16:30
0
Komentarze: 0W działach: D&D, broń, TES, Morrowind, magiczne przedmioty
Ostatnio pisałem o tym, że wróciłem po kilkunastu latach do gry w Morrowinda… na telefonie. Oto efekty uboczne:
Dwuząb Panicznego Strachu. Sheogorath to daedryczny książę, którego sferą oddziaływań jest szaleństwo. Jego płaszczyzną w Otchłani są Drżące Wyspy, gdzie uwięzione dusze na zawsze tracą rozum, choć mogą one tam trafić tylko za jego przyzwoleniem. Właśnie pewnego dnia do jego dominium pewnego dnia dotarł, wówczas jeszcze poczytalny, Halaster (nie-sławny czarodziej z Podgórza w Waterdeep, jeśli ktoś miałby wątpliwości). Zaintrygowany Sheogorath ugościł go po królewsku i...
Przejdź do strony: