Blog - Mechanika

Wyświetlono rezultaty 1-2 z 2.

Element losowy w storytellingu - cz.2

26-08-2011 13:26
11
Komentarze: 28
W działach: Mechanika
Element losowy w storytellingu - cz.2
Poprzednia notka wywołała spore emocje, więc szybko spieszę z ciągiem dalszym - wszak nie miałem najmniejszego zamiaru wchodzić nią w polemikę Świętej Wojny między turlaczami a klimaciarzami, a jedynie przedstawić co mnie przywiodło do poniższych rozwiązań.:) Nie przedłużając więc chciałem przedstawić stosowane przeze mnie rozwiązanie, które zresztą pokrótce omawiałem na jednej z ostatnich dyskusji Mindmasters. Zgodnie z wnioskiem poprzedniej notki poszukujemy prostego, uniwersalnego i szybkiego systemu walki i testów. Osobiście posługuję się w moich sesjach banalnym...

Element losowy w storytellingu

25-08-2011 16:38
13
Komentarze: 44
W działach: Mechanika
Element losowy w storytellingu
Czyli jeden z najważniejszych problemów storytellingu. Oczywiście ktoś mógłby się przyczepić definicji i powiedzieć, że storytelling to z założenia gra bez żadnych rzutów, kości i elementów losowych, a wszystko to powinno być zredukowane na rzecz "mechaniki narracyjnej", czyli, jak opisuje wikipedia "opisu działania, uczuć i zachowania postaci, na podstawie którego Mistrz Gry decyduje czy akcja postaci gracza jest wykonalna" (cytat niedosłowny). Z drugiej jednak strony Wikipedia definiuje storytelling jako "pomniejszenie wagi mechanik...