Blog - MG
Wyświetlono rezultaty 1-6 z 6.
Polterdrama 3000 cóż za osiągnięcie
01-02-2016 02:33
3
Komentarze: 17W działach: RPG, pomysły, MG
Wyobraźcie sobie sytuację: w gronie znajomych i przyjaciół grywamy sobie w rpgi (z reguły mniej lub bardziej autorskie). Właściwie jest to storytelling z nikłym użyciem kości (ale być muszą). Jako że wywaliliśmy na zbity pysk wszelkie mechaniki wcześniej ogrywane - nie mamy obecnie żadnego systemu rozwoju postaci. W PDeki nie chcemy się bawić, a z drugiej strony sam loot i rozwój fabularny nie są wszystkim.
I tutaj pojawia się następująca notka: --->klik!ten_link<----
Sam od dłuższego czasu rozważałem wprowadzenie systemu osiągnięć do zdobycia oraz całkiem oddzielnie pers...
Siedmioróg - senariusz jednostrzał
21-10-2013 22:29
7
Komentarze: 4W działach: RPG, MG, scenariusze
Postanowiłem pochwalić się pierwszym scenariuszem, który udało mi się spisać w formie przystępnej dla czytelnika (pdf, a nie notatki osobiste wypełnione rysunkami i strzałkami). Jest to prosty scenariusz do uprzemysławiającego się fantasy, co zresztą opisane jest we wstępie do samej przygody. Zamieściłem go też jako próbkę tekstu przy staraniu się o posadę writera w krakowskim CDPie (ten etap przeszedłem więc najgorzej chyba nie jest). Zaś link poniżej:
Siedmioróg.pdf
pozdro i czekam na opinie wszelakie
KB#45 Hulk w Japońskim Ogrodzie
09-07-2013 23:56
8
Komentarze: 3W działach: RPG, MG, KarnawałBlogowy
Właściwie pierwszy raz zabieram się za wpis w ramach Karnawału. Niemniej jednak w związku z tematem improwizacji przypomniały mi się dwie raptem przygody prowadzone rok temu. Improwizacja tkwi tu w kontraście przygoda - postać. Trochę o równowadze, trochę o planach, trochę o brutalnej sile. U podnóża zamglonych gór rozciąga się cichy i gładki staw. Rok temu z kumplem postanowiliśmy zagrać sobie garść sesji w realiach fatastycznej chinojaponii feudalnej (taki pseudo-rokugan). Do szczególnie udanych zaliczam dwie sesje jakie poprowadziłem j...
Płodoświat RPG - zapowiedź
18-02-2013 23:00
9
Komentarze: 25W działach: MG, RPG, Płodoświat
W życiu wielu RPGowców przychodzi ten moment - tworzenie autorki. Długo czekałem i myślałem, nic nie wydawało się dostatecznie godne. Owszem, można opisać swój setting darkfentejżyn czerpiący pełnymi garsciami z Howardów, Lovecraftów, Wagnerów, dedeków, legend i mitologii. Tylko po co? Rozwiązanie przyszło samo. Między 2 a 3 nad ranem. Leżąc, w półsennych majakach ujrzałem jak nad dachami miast na nieboskłonie unosi się ogromny płód. To było to. Wizja. Sen. Oświecenie.Płodoświat.Tak więc zabieram się za to. Za własne RPG. Niecz...
Temperowanie graczy - pomysł
27-01-2013 01:42
11
Komentarze: 24W działach: MG, RPG
Prosty i miły w obsłudze pomysł na utemperowanie temperamentu wybranego gracza lub po prostu uprzykrzenie mu życia. Metoda nie wypróbowana w praktyce ze względu na brak czasu i okazji.
Jeśli czytają to moi gracze, proszę o pominięcie całości tej krótkiej notki, ze względu na waszą dobrą zabawę, oczywiście.
Zaczynamy od przygody, w której jako głównego przeciwnika wystawiamy przeciw BG czarownika bądź czarownicę voodoo. Wiecie, klimat sam pcha sie drzwiami i oknami. Bagna, mgła, małpy, aligatory, widma ze świecami, dziwne rytuały miejscowych, opryskliwy stary przewoźnik ze swoją na poły dziura...
Co z tą magią?
25-10-2012 00:18
2
Komentarze: 16W działach: RPG, MG
Jako, że będzie to mój pierwszy wpis: chciałbym się przywitać.
Witajcie.
Na wstępie zaznaczę, że machnąłem ten tekst po przeczytaniu: http://zegarmistrz.polter.pl/Klasy-magiczne-luzne-przemyslenia-b15150
Jest to komentarz, ale też to, co mnie męczy od dłuższego czasu w magii RPG. Mam świadomość, że to co piszę może wydać się zabawne/oczywiste/głupie. Piszę na podstawie swoich doświadczeń, więc mogę czegoś nie wiedzieć. Oczywiście jest to notka skierowana nieco przeciwko sztywnym zasadom systemów rpg oraz sztywnej mechanice. Jest też napisana przez kogoś, kto lubi odgrywanie na sesji i klimat...