Blog - Głębia Przestrzeni

Wyświetlono rezultaty 11-19 z 19.

Głębia Przestrzeni - a propo walki kosmicznej

28-11-2011 12:43
4
Komentarze: 89
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni -  a propo walki kosmicznej
Nie chcę za dużo pisać w wątku Bortasza o GP, bo to temat ogólny. Zamieszczam zamiast tego kilka rzeczy w tym wpisie. Jest to typowa sekwencja walki kosmicznej w "Głębi Przestrzeni".Cała walki toczy się na planszy formatu A3, z uwzględnieniem 3 wymiaru poprzez notowanie wartości Z. Dla ułatwienia, dostępne są tabelki walki kosmicznej, gdzie można zaznaczać różne parametry na bieżąco. Typowe odległości walki to setki tysięcy kilometrów (prócz walki orbitalnej).  1. Ustalenie Bazowego Współczynnika Walki wszystkich walczących okrętów...

Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część III

16-11-2011 11:30
8
Komentarze: 67
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część III
Kontynuując cykl informacji o "Głębi Przestrzeni", tym razem chciałem zaprezentować trochę informacji o świecie i podróżowaniu. Jest to oczywiście zarys, ale powinien dać czytelnikom pewien obraz sytuacji.  Na tle czarnej pustki usianej z rzadka gwiazdami pojawił się mały błysk światła. Typowy efekt towarzyszący materializującemu się okrętowi po skoku hiperprzestrzennym. Przez chwilę nic się nie działo, aż zwolna wkoło małego statku zaczęły pojawiać się holograficzne detektory, czujniki i teleskopy.- $#*@# - zaklął szpetnie Kquamba, gdy wykresy pozycyjne określiły j...

Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część II

28-10-2011 13:24
4
Komentarze: 81
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część II
Kolejne wprowadzenie w realia systemu "Głębia Przestrzeni" - tym razem, poruszony został aspekt realizmu.  „Błękitny Księżyc” – najnowsza fregata wyprodukowana przez Technacon, trzy potrójne zewnętrzne punkty montażu, do tego dwa miejsca na napędy manewrowe, a co najważniejsze, aż cztery duże wieżyczki! Całość wykonana z niezwykle odpornej i elastycznej pianki molibdenowo-osmowej. Tak, Sathoi Kalighari był zadowolony z zakupu. Wyposażył swój nowy nabytek nie byle jak. Do takiego kadłuba trzeba odpowiednio dobrać sprzęt. Wybór generatora był prosty, ColdIce, potężn...

Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część I

16-10-2011 21:24
6
Komentarze: 96
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - podstawowe informacje - część I
Chciałbym przybliżyć swój system autorski (który jest ukończony, w trakcie szukania wydawcy :) ), zarówno tym, którzy jeszcze o nim nie słyszeli, jak i tym, co słyszeli dużo ;)  Co jakiś czas będę zamieszczać krótkie teasery na Polterze wraz z linkiem do pełnych wersji. Mam nadzieję, że będzie Wam się miło czytało. Na wszelkie pytania i sugestie jestem otwarty. Co kryje "Głębia Przestrzeni"?Wprowadzenie do systemuNaoko spojrzała na konsolę nawigacyjną swojego statku. Wiśniowo święcący wskaźnik hipernapędu rozjaśniał się powoli. Usiadła wygodnie w fotelu pilota, pozwoliła by omiotła j...

Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)

27-09-2011 16:02
22
Komentarze: 125
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)
Prawie ukończone. Tak pochwalić się chciałem.. Jeszcze tylko kilka szlifów (układ tabelek, numeracja stron w spisie treści) i...... wysyłam. Może któryś z wydawców skusi się na współpracę? :) Dla tych, co jeszcze nie słyszeli o "Głębi" kilka słów wyjaśnienia. Będzie kosmicznie - ćwierć Galaktyki czeka na graczy! Będzie realistycznie - technologia, walka, świat - wszystko z realistycznymi założeniami! A teraz trochę informacji bardziej szczegółowych. Jest to system SF dalekiego zasięgu, skupiający się na realistycznej rozgrywce. Można zaklasyfikować go do nurtu Hard SF, ale z poluzowanymi...

Paradyzja - przygoda SF do Głębi Przestrzeni

12-08-2011 22:29
5
Komentarze: 7
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Paradyzja - przygoda SF do Głębi Przestrzeni
Od jakiegoś czasu, chodziło mi po głowie, by spisać kilka przygód które prowadziłem w swojej autorce - Głębi Przestrzeni. Oto jedna z nich: http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/Paradyzja.pdf http://glebiaprzestrzeni.pl/pliki/ParadyzjaLight.pdf Paradyzja jest nową kolonią, tak nową, że właściwie jeszcze nie założoną. Koloniści czekają w hibernatorach, aż ekipa techniczna zbuduje im pierwsze miasteczko, ci z kolei mają własne problemy związane z podziałem władzy.... Nagłe pojawienie się graczy może zmienić bieg nadchodzących wydarzeń. Czy zwiążą się z frakcją robotników? A może jed...

Systemy SF - Walka kosmiczna

30-06-2011 15:09
7
Komentarze: 61
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Systemy SF - Walka kosmiczna
Walka kosmiczna w systemach SF jest zawsze pewnym uproszczeniem. Nie chodzi wszak o to, by stworzyć pełnoprawny symulator. Na ile jednak można uprościć by zachować realizm? Podstawowym problemem jaki mnie spotkał, gdy tworzyłem mechanikę do "Głębi Przestrzeni", była ilość zmiennych, które trzeba uwzględnić. Podliczenie ich wszystkich, powodowało, że tura walki, trwała dosłownie parę minut! To stanowczo za długo. Drugi problem, stanowiła przestrzeń trójwymiarowa. W końcu na planszy ciężko jest oddać walkę pojazdów poruszających się w trzech wymiarach. Trzecim problemem, było rozwiązanie kwes...

Głębia Przestrzeni - realistycznie i kosmiczne

24-06-2011 15:08
10
Komentarze: 15
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - realistycznie i kosmiczne
Od jakiegoś czasu, zarzucam mniej, lub bardziej regularnie, fora internetowe, konwenty itp, swoją autorką kosmiczną. Tym razem jest tak samo :)  Poniższy link prowadzi do stronki mojego systemu, gdzie zamieszczone jest między innymi demko (to trochę za szumne słowo dla 41 stron, nieposrotowanych, wyrwanych niejako z podręcznika).  Zamieściłem to podczas dnia darmowego erpega, ale wtedy łatwo można było przeoczyć w nawale różnych ciekawych rzeczy.  Pokrótce: Będzie realistycznie Podróże kosmiczne, walka w kosmosie (i nie tylko), sprzęt - w...

O klasyfikacji systemów SF (a także trochę autoprezentacji własnego)

04-06-2011 12:22
15
Komentarze: 74
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
O klasyfikacji systemów SF (a także trochę autoprezentacji własnego)
Pierwszy wątek, od razu autoreklama poniekąd, ale czemu nie? :) Pewnie niektórym obił się o uszy tytuł "Głębia Przestrzeni". Taka autorka, którą klepię od kilku latek. Klimat SF, raczej w kierunku Hard. Nie raz spotkałem się z zarzutami, że system, w którym istnieją kosmici, a do tego napęd FTL jest dość powszechny, absolutnie do Hard nie może się zaliczać. Co najwyżej, Space Opera, a i to na wyrost, bo z kolei staram się tam tłumaczyć to, co w SO tego nie wymaga (jest FTL? jest, jak działa? dobrze). Przez pewien czas, miałem wątpliwości jak do tego się odnieść. Zawsze uważałem Hard SF za po...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.