Blog - Ferra

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 11.

SilCORE - sztuczki

01-04-2012 13:13
1
Komentarze: 3
W działach: Ferra, SilCORE
Grając w Ferrę z Eliashem usłyszałem z jego ust stwierdzenie, że mechanika SilCORE jest nudna - nie zawiera żadnych sztuczek ani zagrań. Założenia są proste. Najpierw, jak sztuczki są zorganizowane. Gracze tworząc postać mają do wyboru 4 opcje pochodzenia z Ziemii (Ameryki, Eurazja, Emiraty Afrykańskie i Oceania), oraz 4 opcje przynależności na Ferrze - Instytut Biotechnologii, Administracja Centralna, Kalifat Sacharyjski i Niezależni. Każda z opcji dostanie drzewko w sumie 7 sztuczek - jedną sztuczkę podstawową, dwie sztuczki głónwne i po dwie (w sumie 4) specjaliza...

Realistyczne hakowanie

04-01-2012 00:40
16
Komentarze: 20
W działach: Ferra, SilCORE
Zrobiłem małe badanie w necie i wpadłem w lekką panikę. Większość wyników wyszukiwania kombinacji „RPG” i „Hacking” odsyłała mnie do starych gierek PC lub do dywagacji na temat najskuteczniejszego wykorzystania istniejących mechanik CP2020, Shadowruna 4A, oraz Modern d20. Traktowały włamywanie się do komputerów jak łażenie po podziemiach lub magię i wymagały robienia dla hakerów sesji w sesji. Na szczęście udało mi się wpaść na serię notek Claya Dowlinga dotyczących tematu na rpg.net (w kolumnie /hack)   Pierwsze dwa wpisy zawierają porady...

Ferra, Silhuette i płonące modemy

31-12-2011 01:17
2
Komentarze: 7
W działach: Ferra, SilCORE
Ostatnio bawię się (w kontekście Ferry) mechaniką Silhuette – umieszczając Ferrę jako jedną z zaginionych kolonii uniwersum Heavy Geara. Przy okazji wychodzi na jaw problem wielu systemów przyszłościowych, czyli brak mechaniki dotyczącej hakowania. Mniam, dzięki temu mam okazję zrobić to w końcu po swojemu. Bo dotychczasowe doświadczenia związane z Cyberpunkiem nauczyły mnie jednego – ograniczając hakowanie do rzutu i stwierdzenia tak/nie, łatwo zrobić hakera-potwora. Za to odgrywając je tak jak to sobie wyobrażał podręcznik mamy podziemia-w-sesji i sporo absurdów...

Formularze Google a RPG

21-11-2011 17:14
17
Komentarze: 7
W działach: Programy, Ferra, SilCORE
[Smęty prowadzącego]Po słabej seji numer 3 na początku wakacji stwierdziłem, że potrzebuję przerwy od Ferry i od Savage Worlds (które, jak się okazało, mi nie pasują). Udało mi się w międzyczasie zagrać via Skype z YuriPRIME w Heavy Geara i zobaczyć Silhuette w akcji. System tak mi się spodobał, że postanowiłem przenieść moją kampanię w jego ramy. Ba, nawet podręcznik papierowy kupiłem. Ale żeby nie tracić czasu na sesji, postanowiłem zrobić formularz i zmusić ładnie poprosić graczy o zrobienie postaci przed sesją. Argumentem ostatecznym za skutecznością tego rozwiązania miały być liz...

Ferra - Gást

09-08-2011 23:26
15
Komentarze: 15
W działach: Ferra
Ferra - Gást
Duch narodził się dziś nad ranem, jako odpowiedź na kilka brakujących klocków w układance zwanej Ferrą. Wydaje się, że pomysły z We Mgle i Ferry w pewien sposób napędzają się, bo Gást nasuwa wyraźne skojarzenia z Aes Sidhe i Zaświatami. Może współczesna fizyka, z jej teorią strun i dodatkowymi wymiarami jest tylko kolejną próbą opowiedzenia tych samych snów. A może już wcześniej żyli ludzie, którzy przeczuwali, że rzeczywistość nie jest tak prosto czterowymiarowa, jak nam się wydaje. W każdym razie...  Edit. Część w języku polsk...

Ferra po raz drugi

27-06-2011 16:19
7
Komentarze: 5
W działach: Ferra, SW
Inspiracje: /Film Ludzkie dzieci/ /Firefly – Episode 3: Our Mrs. Reynolds/ /Stephen King, Dzieci Kukurydzy  i chłopi z pochodniami autorstwa wszelakiego/ Osoby Dramatu: Żołnierz – prześladowany przez koszmarne sny bazujące na jego doświadczeniach z dżungli, dotyczące pobytu w szpitalu polowym M.A.S.H 4077 podczas kampanii południowoamerykańskiej i stopniowej amputacji prawej nogi, w wyniku postępującej, nieznanej choroby. Amputacji, do której w rzewczywistości nie doszło.  Naukowiec – radząca sobie z traumą niedoszłego gwałtu, chowająca się w badaniach i...

Ferra - co was nie zabije... oraz mapka

15-06-2011 12:57
10
Komentarze: 7
W działach: Ferra, SW
 Dedykowane jedynemu, niepowtarzalnemu i niedoścignionemu serialowi Firefly.  Dziś lista przeszkadzajek, na które pewnie wpadną gracze oraz zrobiona na szybko mapa świata. Wiem, ta ostatnia nie ma nic wspólnego z prawdziwą geologią i tym, jak światy się kształtują, ale nie znam się na temacie, a na razie, roboczo, ta wystarczy. Lista przeszkadzajek nie jest zamknięta. Jeśli ktoś wpadnie na coś, z chęcią dodam (już dodałem zigzak'owe rtęciochełkpki jako Rtęciopławki ;) ).   Ostrokrzewy i Ostrotrawy - błyszczące w słońcu krzewy i trawy, które odkł...

Ferra po raz pierwszy. Przebudzenie

14-06-2011 18:08
8
Komentarze: 8
W działach: Ferra, SW
Garść przemyśleń na temat pierwszej sesji kampanii, oraz pierwszej prowadzonej na mechanice Savage Worlds.   Tytułem wstępu. Jaka jest rola, możliwości oraz funkcje kobiety w, jak by na to nie patrzeć, koloni karnej, miejscu zesłania, które potrafi wyciągnąć z ludzi, co najgorsze? Czy zdobycze wieków ewolucji społecznej zostaną zachowane, czy też maska cywilizowanych zachowań zostanie brutalnie zdarta w kontakcie z prymitywizmem dnia powszedniego? 1)      SesjaNie chciałem organizować survival horroru z gatunku płachty i szpadla, obudziłem w...

Terra incognita – Ferra

26-05-2011 17:15
6
Komentarze: 14
W działach: Ferra, SW
Inspiracje: /Film ”Pitch Black”/ /Gra “Robinson’s Requiem”/ /Harry Harrison – “Planeta Śmierci”/ W tle gra: /Nine Inch Nails – album “The Fragile” ze szcególnym naciskiem na “La Mer” i “The Great Below” /  Bolesny kontakt z kratownicą podłogi wyrwał Cię ze snu. Nie on jednak był najgorszy, ale ból całego ciała i brak powierza w płucach. Nawet nie poczułeś igły wbitej Ci w ramię przez stojącego obok technika. Po chwili duszności odeszły, w przeciwieństwie do ataku paniki. - Tak, to ten, wrz...

Terra incognita – Motywacje kolonistów

25-05-2011 16:28
8
Komentarze: 3
W działach: Ferra, SW
Inspiracje: /Robert Sheckley – „Planeta zła”/ /Harry Harrison – “Ku gwiazdom”/ W tle gra: /Fear Factory – Replica/ /Fear Factory – Resurrection/ /Faunts – M4 (Part1)/   Dlaczego ktoś – postać prowadzona przez gracza – leciałaby w kosmos, ryzykując dotychczasowe życie, poczucie bezpieczeństwa, kontakt z bliskimi? Dlaczego ktoś udaje się w niebezpieczną podróż w nieznane, bez możliwości uzyskania pomocy czy powrotu do domu? Postaram się przybliżyć motywacje postaci graczy oraz bohaterów niezależnych...