Blog - Fanboj i Życie

Wyświetlono rezultaty 101-110 z 117.

Warto zagrać: Trine

02-07-2010 16:11
3
Komentarze: 14
W działach: Fanboj i Życie, Gry Wideo
Warto zagrać: Trine
Zasadniczo mój prywatny minicykl „Warto Zagrać” miał traktować o grach starych, zapomnianych lub niszowych. Trine do takich nie należy, program trafił na rynek pod koniec zeszłego roku i okazał się bardzo udaną niespodzianką gwiazdkową. Grę można jednak określić jako niszówkę… Program powstał w zasadzie głównie z myślą o cyfrowej dystrybucji, jest niewielką, za to pomysłową produkcją. U nas sprzedawany jest przez CD Project w wydaniu pudełkowym. Kosztuje obecnie 39 złotych i jest wart dokładnie tą sumę. Płacąc więcej zwyczajnie przepłacamy. Płacąc mn...

Warto zagrać: Moonstone: A Hard Days Knight

26-06-2010 12:24
10
Komentarze: 11
W działach: Fanboj i Życie, Gry Wideo
Warto zagrać: Moonstone: A Hard Days Knight
Dziś będziemy mówić o jednej z moich ulubionych gier. Konkretnie: o numerze dwa na mojej prywatnej liście The Best of All Times, a dokładniej o Moonstone: A Hard Days Knight (numerem jeden jest Prehistoric). Zasadniczo gra zawiera wszystkie elementy konieczne, żeby podobać się Zegarmistrzowi. Są więc smoki, mniejsze potwory, zakuci w zbroje psychopaci z mieczami oraz fatality…Prawdopodobnie niewielu z was słyszało o tej grze, albowiem jest ona bardzo stara. Pierwsza jej wersja została napisana w roku 1991 na komputery Amiga, rok później powstała adaptacja na PC działające pod systemem Do...

Posłowie do "Jak napisać"

21-06-2010 23:29
35
Komentarze: 22
W działach: Fanboj i Życie, Książki
Jak wiecie przedwczoraj wrzuciłem na ten blog notkę pod tytułem „Jak napisać sztampowe fantasy na miarę roku 2010”. Notka spotkała się z silnym odzewem, jak do tej pory jest to mój najchętniej czytany wpis. Doczekała się też ponad 50 komentarzy. Uczciwie mówiąc niektóre z nich są dla mnie zaskakujące. Wiele z nich wymaga też odpowiedzi. Uznałem tę formę (czyli napisanie kolejnej notki) za czytelniejszą od wklejenia kolejnego komcia, który utonąłby w morzu sobie podobnych.   Na wstępie chciałbym zauważyć, że większość komentarzy, mimo, że n...

Jak napisać sztampowe fantasy na miarę roku 2010

19-06-2010 13:08
51
Komentarze: 62
W działach: Fanboj i Życie, Książki
Sztampowa literatura fantasy kojarzy się (bardzo niesłusznie) z dwoma schematami. Tak więc książki tego typu opowiadać mogą więc o barbarzyńskich wojownikach za pomocą siły swych mocarnych mięśni rozprawiających się z kolejnymi wrogami lub drużynach złożonych z elfa, rycerza, czarodzieja i krasnoluda, wszystkich praworządnie dobrych, walczących ze smokami w lochach   Powiedzmy sobie szczerze: stereotypy te są niestety fałszywe. Owszem, opowieści o barbarzyńcach i innych wojownikach pisano kiedyś. Szczerze mówiąc nie pamiętam, kiedy w moje ręce wpadło ostatnie, porządne S...

Dlaczego łuki w RPG ssą?

12-06-2010 23:54
36
Komentarze: 80
W działach: Fanboj i Życie, RPG
Gram głównie w systemy fantasy. Spowodowane jest to po części moim zamiłowaniem do historii, po części miłością do bajek. Grając sobie w te gry zauważyłem pewien ciekawą rzecz: nigdy nie grałem archetypiczną postacią łucznika w stylu Robin Hooda, Milvy, Thorgala i jeszcze parunastu pomniejszych bohaterów – strzelców niechybnych. Ciekawi mnie jedna rzecz: czemu tak jest, mimo, że postać łucznika, a zwłaszcza Robin Hooda jest bardzo ważnym elementem popkultury?   Do czego służy łuk:   Łuk zasadniczo służy do tego, żeby kogoś zabić na dystans, ewentualni...

Czas Królów: mój nowy projekt

27-05-2010 23:22
12
Komentarze: 17
W działach: RPG, Fanboj i Życie, Czas Waśni
Zasadniczo projekt tak naprawdę nie jest nowy. Pracuję nad nim już drugi rok. Jednak wszystko wskazuje na to, że niedługo go skończę. W lipcu prawdopodobnie zacznę korektę własną i być może beta-testy, jeśli Gracze będą mieli ochotę.   - Pół królestwa to dopiero początek! – czyli pomysł.   Gdy byłem dzieckiem strasznie irytował mnie typowy, bajkowy schemat opowiadający o Rycerzu (Świniopasie, Szewczyku, Głupim Jasiu, Trzech Braciach, niepotrzebnych rozstrzelać), który zabija smoka, w zamian za co dostaje Rękę Księżniczki* i Pół Królestwa...

KB#11: W obronie splatbooków

22-05-2010 22:41
11
Komentarze: 3
W działach: RPG, Fanboj i Życie
KB#11: W obronie splatbooków
Wpis dotyczy 11 odsłony Karnawału Blogowego. Jako osobnik aspołeczny nie biorę zwykle udziału w karnawałach. Tym razem jednak trafił się temat, nad którym od jakiegoś czasu myślałem. Dodatki…   Przyznam, że, mimo długotrwałego myślenia nie miałem idei, co napisać. O tym, jakie dodatki są dobre mówił już Nimsarn. Nie całkiem się z nim zgadzam, jednak nie chcę dublować tematu. Oczywiście najoczywistszym rozwiązaniem byłoby teraz napisać o dodatkach złych. Jednak a) chciałbym tym razem dla odmiany powiedzieć coś pozytywnego, zamiast zrzędzić b) jak się szybko okazało nie mam...

Podumajmy o settingach

07-05-2010 19:03
33
Komentarze: 15
W działach: RPG, Fanboj i Życie
Jakiś czas temu w tzw. blogosferze modny był temat settingów. Skłoniło mnie to do przemyślenia ich sprawy…   Podstawowe pytanie w tej kwestii brzmi: po co nam są settingi? Większość Mistrzów Gry bowiem ma rzekomo i tak ich nie używać, tworząc własne krainy. Tzn. jeśli gramy dajmy na to w Warhammera, to większość MG prowadzi w Starym Świecie, jeśli gramy w Earthdawna, to w Barsawii, a jeśli w Legendę 5 Kręgów, to w Rokuganie… Jednak najczęściej nie w oficjalnych lokacjach, tylko w „małym miasteczku w księstwach granicznych”, „opuszczonym Kearze nieop...

Warto zagrać: Trylogia „Myth”

01-05-2010 22:37
8
Komentarze: 4
W działach: Fanboj i Życie, Gry Wideo
Warto zagrać: Trylogia „Myth”
Dziś będzie o jednej z moich ulubionych serii gier. Myślę, że każdy, kto grał w Warhammera, czytał Czarną Kompanię lub Malaziańską Księgę Poległych powinien docenić ten tytuł. Strategia czasu rzeczywistego Myth została wydana pod koniec 1997 roku, kilka miesięcy przed słynnym Starcraftem, z którym przez długi czas konkurowała o miano najlepszego RTS-a do gier Multiplayer. Mimo, że dziś program został praktycznie zapomniany w swoich czasach gra była niezwykle popularna, doczekała się też dwóch kontynuacji i kilku mision packów (niestety zawierających jedynie dzieła...

O internecie, uzależnieniu i cofaniu postępu cywilizacyjnego

28-04-2010 11:58
23
Komentarze: 26
W działach: Fanboj i Życie, Offtopic
Dziś natrafiłem w trakcie resershu na ciekawą informację opublikowaną na jednym z zachodnich serwisów technologicznych. Nie daję linka, bowiem za 4 godziny będzie to krążyć po wszystkich polskich stronkach tego typu… Otóż: amerykańscy naukowcy, nie mając co zrobić z budżetem wzięli kilku studentów i (zamiast zmutować ich w zombie, jak na prawdziwych uczonych przystało) zabronili im korzystać z internetu oraz urządzeń mobilnych, a potem (jakby okrucieństwa było mało) kazali opisać doświadczenia. Rzekomo pozbawieni swoich kontaktów na Facebooku, Google i telefonów komórkowych studenci zac...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.