Blog - ASL
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 50.
Smith&Weston czyli podstawy dżungli w ASL
08-04-2025 16:47
1
Komentarze: 0W działach: ASL, planszówki
Z mroźnej ASLowej Ukrainy przeniosłem się z powrotem do Azji - do Birmy 1944, gdzie Amerykanie i Japończycy ścigali się w gęstej dżungli.
Scenariusz 155 z dodatku Rising Sun świetnie komponuje się z Shanghai in Flames, razem tworząc wstęp do ruchu po dżungli i jednostek japońskich, które będą grać główne skrzypce w azjatyckich zmaganiach.
Tym razem będziemy mieli dosyć prosty teren - gęstą dżunglę, trochę palm, bagna, wąwóz. I w tym terenie, na dwóch mapach, dwie ekipy będą miały ten sam cel - przemieścić więcej jednostek na północ, niż przeciwnik.
Wydawałoby się proste, gdyby nie asymetria...
Czołgi Franka
23-03-2025 08:16
3
Komentarze: 10W działach: ASL, planszówki
Rozegrałem ostatnio mój 34 scenariusz: Frank’s Tanks (ASL-O23) – pierwszy z trzech historycznych scenariuszy kampanijnych w grze Advanced Squad Leader, które dołączone były do magazynu Special Ops #12. Zima, śnieg, zaspy, Pantery – i mało czasu i (za) ostra walka.
Zanim jednak o samym scenariuszu, to kilka słów o kampanii. Są trzy scenariusze rozgrywanie na jednej, sporej mapie (próbowałem znaleźć tę miejscówkę na openstreemap ale coś mi nie szło – niby wszystko jest, rzeka, cmentarz, ale nie do końca się zgadza – jeśli ktoś ma dokładne n...
Fajne Północne Mariany
29-12-2024 13:33
2
Komentarze: 0W działach: ASL, planszówki
Północne Mariany. Wszyscy na pewno się długo o nich uczyliśmy na geografii, wszyscy też zapewne wiemy, że wyspy te dzierżą rekord Guinessa w kategorii “Najbardziej zrównoważony klimat na Ziemi”. I też tam byłem, na szczęście tylko w grze - gdzie dowodziłem Amerykanami, którzy 6 lipca 1944 roku mieli zdobyć pewne strategiczne wzgórza i budowle - a miało to miejsce 3 dni przed zakończeniem Bitwy o Saipan.
Scenariusz FT203 Harakiri Gulch był jednym z najlepszych, jakie miałem przyjemność rozgrywać w grze Advanced Squad Leader. Powodów było co najmniej kilka.
Niestandardowe warun...
Wejście w magiczny świat - zakupy
21-12-2024 19:13
1
Komentarze: 0W działach: ASL
Nie wiem czy można, ale spróbuję. Chwalipost :). Udało mi się kupić paczkę Starter Kitów do Advanced Squad Leader. Cóż to takiego pytacie?
Jak pewnie uważny czytelnik polterowych blogów wie, jestem fanem gry wojennej Advanced Squad Leader. Zacząłem zabawę z tym drugowojennym systemem od razu od pełnej wersji, gdzie jest dość sporo zasad – piechota, działa, czołgi – wszystko na raz. I jakoś nigdy nie dane mi było zajrzeć do prostszej wersji gry, która, niemożliwe, nazywa się ASL Starter Kit. I teraz chwalipost – kupiłem wszystkie cztery moduły startowe:
...
Najdłuższa potyczka
16-12-2024 20:18
3
Komentarze: 7W działach: ASL
Dzisiejszy tekst będzie obszerniejszy, bo będzie o najdłuższym i największym scenariuszu z podstawki do Advanced Squad Leader - Beyond Valor (tak, są też większe misje, ale to już w dodatkach). The Citadel to 10 tur, ponad 50 jednostek (między innymi wszystkie radzieckie 4-4-7 - było ich 26), 3 czołgi, 5 dział, ostrzał spoza planszy, snajperzy, łodzie, schrony i sporo zabawy.
Była to moja 30 ukończona rozgrywka w Advanced Squad Leader. Wszystkie walki tutaj.
Normalnie tekst zaczynam od celu - tutaj jest on bardzo prosty, ale już stwierdzenie kto “atakuje” a kto się “broni&r...
Czerwone pakunki z krytykami
06-11-2024 18:58
2
Komentarze: 2W działach: ASL, planszówki
Wróciłem w swojej ASLowej przygodzie do Europy – rozegrałem scenariusz Red Packets z zestawu podstawowego Beyond Valor. Była to głównie walka pancerna, mocno taktyczna. Jak się okazało, pierwsze skrzypce grały kości – tylu doskonałych albo tragicznych rzutów dawno w jednej grze nie widziałem…
Zaczniemy od celów gry, które (znowu) były ciekawe:
Ruscy mogą wygrać na dwa sposoby:
albo przerzucając 18 punktów zwycięstwa na zachód (przykładowo 5 wozów bojowych i półtorej drużyny),
albo niszcząc 3 (czyli wszystkie) niemieckie czołgi.
Brzmi prosto, nie?
By...
Analizator ostrzału
20-10-2024 10:32
0
Komentarze: 1W działach: ASL, planszówki
Banałem będzie stwierdzenie, że piękno gier bierze się z możliwości decydowania. Błędne decyzje to nic nadzwyczajnego, niejednokrotnie mówi się o grach błędów - gdzie odpowiedzią na błąd jest błąd; albo w drugą stronę: odpowiedzią na świetne posunięcie będzie genialny ruch. I oczywiście wszystkie skale szarości - gdzie na średni ruch odpowiemy także jako tako.
Kontynuując pewną myśl związaną z prawdopodobieństwem (polecam lekturę i komentowanie, co Wam jest jeszcze potrzebne!), nie byłbym sobą, gdybym nie zadawał sobie pytań w grze Advanced Squad Leader, co robić i dlaczego - konkretnie skupi...
Napad na swoich Ex
12-10-2024 14:17
2
Komentarze: 3W działach: ASL, planszówki
Moja ASLowa przygoda tym razem zaprowadziła mnie do Rumunii, dzień po obaleniu Antonescu przez Michała I Rumuńskiego. Niemieckie siły specjalne wylądowały na lotnisku w okolicach Boteni, gdzie miały zniszczyć wcześniej dostarczone Rumunom szybowce.
Reckless Raid (PK2) jest ostatnim z czterech rozegranych przeze mnie scenariuszy kieszonkowych - Pocket Scenario. Mała plansza razem z kartą scenariusza, szybkie rozstawienie, intensywna walka - to niewątpliwe zalety scenariusza. Ale zobaczmy, jak to wyglądało w szczegółach.
Cel: Niemcy muszą zniszczyć lub uszkodzić odpowiednio wiele szybowców...
Porucznicy wiersze piszą
12-07-2024 16:41
3
Komentarze: 2W działach: ASL, planszówki
28 kwietnia 1943 roku oddział japoński pod dowództwem porucznika Uno dostał rozkaz bezpośrednio od generała Kogi aby przemieścić się na północ i wesprzeć obrońców Donbaiku i Rathedaungu (w Birmie).
Sytuacja ta została przedstawiona w scenariuszu do gry Advanced Squad Leader zatytułowanym FT199 Playing Uno.
Japończycy byli bardzo zmęczeni, ale czasu aby dostać się na północ mieli całkiem sporo czasu, bo aż 6 tur. Wojska indyjskie, oczywiście pod flagą brytyjczyków, pochowały się gdzieś w gęstej dżungli odrobinę na północ, a dwie półdrużyny zakamuflowały się (Hidden Initial Placement) na teren...
Piąty powrót do Stalingradu
29-06-2024 08:55
1
Komentarze: 0W działach: ASL, planszówki
W zeszłym tygodniu udało mi się rozegrać ASLowy scenariusz Guards Counterattack z nowym przeciwnikiem. Był to już piąte podejście do tego scenariusza, oczywiście przegrałem, ale że od poprzedniej rozgrywki minęło ponad 15 meczy, myślę, że warto parę słów napisać.
Po pierwsze, zasady - są one dość proste w tym scenariuszu.
Praktycznie nie ma przeszkód terenowych, utrudniających ostrzał (pszenżyto, rdest i inne - Hindrance)
Nie ma granatów dymnych po stronie atakującej
Nie ma moździerzy, ładunków wybuchowych i innych takich.
Podobno jest też sporo materiałów na necie, które po...