Blog - ASL

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 29.

Wzgórze Diabła

12-09-2023 20:51
2
Komentarze: 5
W działach: ASL
Wzgórze Diabła
Tym razem, w kolejnym rozegranym scenariuszu do ASLa, Amerykanie musieli odbić strategiczne wzgórze w czasie operacji Market Garden. 19 września 1944, południe od Nijmegen. Cel był prosty – Jankesi musieli zdobyć trzy okopy wykopane przez Niemców w Holandii. Okopy te były na samym szczycie wzgórza, w okolicy było niemieckie działo przeciwpiechotne, do tego za kilka minut przybyły posiłki. Mimo świetnego wyposażenia amerykanów (granaty dymne, bazooki) prosto nie było. Czemu? Ogólnie to nie wiem :), ale działo się naprawdę sporo, było kilka zabawnych momentów i zwrotów akcji. ...

2 na 40

01-06-2023 20:09
6
Komentarze: 14
W działach: ASL, WIF
2 na 40
W niezbyt licznych pytaniach (dokładnie w 0) pytaliście, czemu cisza tutaj ostatnio. Już piszę. Po pierwsze, obchodziłem w miarę okrągłe urodziny, miałem więc trochę czasu na miłe spędzenie czasu z miłymi ludźmi. Wszyscy teraz więc słuchamy.  Po drugie, kończyłem recki. A po trzecie, ku memu jakże wielkiemu (taaaa) zaskoczeniu, dostałem kilka nowych gier planszowych na urodziny. Konkretnie: World in Flames – jeśli Advanced Squad Leader jest królem drugowojennych, taktycznych gier, to według wielu World in Flames jest królem gier strategicznych. Instrukcja przeczytana (...

Leśni bracia

19-05-2023 16:42
2
Komentarze: 5
W działach: ASL, planszówki
Leśni bracia
Rozegrałem scenariusz Leśni Bracia (Forest Brothers) z najnowszego, trzynastego, numeru magazynu ASL Journal. Było przezabawnie. Dlaczego? Scenariusz wydany został w formule Pocket Scenario – czyli kieszonkowy, lekki scenariusz. 5 tur, ~80 heksów, ponad 30 jednostek. Dynamika, dynamika, dynamika. Kto? Dobrze wyszkolone NKWD z czołgiem z dwoma karabinami maszynowymi na dwóch wieżach. Litewscy "żołnierze wyklęci" – partyzanci, mocno okopani, z pułapkami improwizowanymi. Kiedy? 17 maja 1945, czyli już po zakończeniu wojny. Gdzie? Las sosnowy na wzgórzach...

Biurko fantasty

05-05-2023 18:02
0
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, planszówki
Biurko fantasty
Właśnie zobaczyłem swój bajzel na stole. Pewnie niedługo mnie z domu wyrzucą.  Na stole widzicie 4 pozycje (jedna w wersji cyfrowej), które czekają w kolejce do przedstawienia Wam. Niektóre już rozegrane. Już wkrótce:).  A jak u Was? Porządek, czy, nomen omen, chaos?

Nie do końca stracone szanse

30-04-2023 07:18
1
Komentarze: 0
W działach: ASL
Nie do końca stracone szanse
Ostatnio skończyłem międzykontynentalną, międzynarodową rozgrywkę online w scenariusz 17 – Lost Opportunities w Advanced Squad Leader. Była to naprawdę świetna rozgrywka, mimo że Niemcy, którymi grałem, przegrali. Międzykontynentalna, bo prowadzona między Afryką a Europą. Międzynarodowa, bo oczywiście toczyła się między obywatelami dwóch nieafrykańskich krajów. :).  Wracając do tematu – gra toczyła się między mocnymi Amerykanami a raczej słabymi Niemcami. Ci drudzy mieli jednostki poborowych, które miały tylko 3 punkty ruchu, co ogólnie jest wyjątkowo upi...

Dwie nowe pozycje

22-04-2023 06:38
2
Komentarze: 8
W działach: RPG, ASL
Dwie nowe pozycje
Ostatnio u mnie cicho z nowymi tekstami. Ale już niedługo. Moja słaba silna wola zmusiła mnie do zakupu dwóch kolejnych pozycji okołofantastycznych, które chciałbym dla Was zrecenzować. A jak doszło do zakupu? Metoda M&M. Myśl i Marketing. Bakcyl i Marketing. Pewnego dnia, może nawet lata temu, wstajesz rano, wchodzisz na stronę pewnego producenta gier i pojawia się MYŚL. Kurde, ale to fajne. Muszę to zobaczyć, wypadało by to opisać dla ekipy na polterze. Na szczęście w Polsce tego nie ma, więc powoli temat powinien zacząć chorować, aby pewnego dnia umrzeć. Ale tak nie jest &n...

Grunwald 1410 na mechanice ASL

01-04-2023 07:59
1
Komentarze: 3
W działach: ASL
Grunwald 1410 na mechanice ASL
Do tej pory, wydawca gry Advanced Squad Leader nie wyszedł poza wiek XX (wg mojej wiedzy). Były walki w Korei 1950-1953 (Forgotten War), hobbyści robili/robą moduły o pierwszej wojnie światowej, ja zrobiłem scenariusz (The One That Hunts), której akcja dzieje się w 1987 (więcej o nim pewnie pod tekstem o wydawaniu gier, jeśli kiedykolwiek się pojawi).  Ale ostatnie dni przyniosły informacje o planowanej nowości – Grunwald 1410 w wersji pancernej. (choć pewnie z punktu widzenia wydawcy dyskusje toczyły się miesiącami, jeśli nie latami).  I co najciekawsze, udział w tym pr...

Pierwszy dzień wiosny :)

21-03-2023 07:13
2
Komentarze: 10
W działach: ASL, planszówki, książki
Pierwszy dzień wiosny :)
Dzisiaj pierwszy dzień wiosny – mam nadzieję, że macie wolne :). Krótkie podsumowanie ostatnich tygodni, czyli o wszystkim i o niczym. Przede wszystkim udało mi się namówić pewnego sześciolatka(TM) do rozegrania gry w Wsiąść do pociągu. Dostał od Mikołaja i przez trzy miesiące marudził, że nie chce grać. Ale wziąłem go z podchodu i…. graliśmy 2 razy (ja jeszcze kiedyś grałem na konwencie).  Zasady gry są banalne. Tworzysz połączenia między miastami za pomocą wagoników jednego koloru (wagony dobierasz z puli pięciu widocznych kart wagonów lub losowo). Czasem s...

Podsumowanie ASLowych gier

12-02-2023 16:00
0
Komentarze: 4
W działach: ASL
Podsumowanie ASLowych gier
Tym razem notka podsumowująca wszystkie moje rozgrywki. Gdzieś przeczytałem, że dobrą praktyką jest notowanie z kim się grało i jak było – żeby była pamiątka, zwłaszcza, że każdy pojedynek jest pełen emocji. Wygląda na to, że mam za sobą 12 walek, jedna trwa (prosty, szybki scenariusz "na chodzenie") i kolejna jest planowana (z czołgami, z bardzo doświadczonym graczem, od którego mam nadzieję wiele się nauczyć).  Dzisiaj skończyłem Zon with the Wind – pierwszy mój scenariusz z amerykanami. Postaram się go opisać na dniach, był mocny, choć amerykańce mocno...

Jeńcy i przechwycenie

16-01-2023 19:23
0
Komentarze: 3
W działach: ASL
Jeńcy i przechwycenie
Dzisiejsza podróż pociągiem upływa pod znakiem jeńców i przechwytywania uciekających, rozbitych jednostek. Niby wszystko/wiele wiedziałem (a nawet grałem z jeńcami!), ale fajnie poukładali to w treści. A wszystko to w Banzai! 27.2. Ciekawostki: - jeniec na koniec gry jest warty x2 więcej punktów zwycięstwa niż po prostu ubity przeciwnik - zabity przez swoje własne jednostki jeniec to też dwa punkty - można podpuszczać przeciwnika chodząc strażnikami tak, żeby ustrzelił swoich jeńców - jeńcy mogą próbować się oswobodzić, gdy ich wartownicy są rozbici. A że rozbita jednostka nie może atakowa...