Blog - ASL

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 39.

Albania we mgle

27-03-2024 16:46
3
Komentarze: 8
W działach: ASL, planszówki
Albania we mgle
Nie czytam recenzji przed obejrzeniem filmu czy przeczytaniem książki. Często recenzja jest spojlerem, polaryzującym i potrafiącym zabrać radość z samodzielnego odkrywania Dzieła (albo dzieła).  Podobnie też jest ze scenariuszami do Advanced Squad Leader - i tym razem zdałem się na intuicję i wybrałem, wtedy jeszcze potencjalnie, ciekawy scenariusz Such Faith z ASL Journal #13 (czemu Such Faith - o tym dalej). Miałem przyjemność ponownie grać w trybie międzynarodowo-międzykontynentalnym z M. S. – świetnym partnerem (i cierpliwym:); i umiejącym w VASSALa, bo ja nie dałem rady ustawi...

Spacer wśród pocisków

06-03-2024 20:21
2
Komentarze: 0
W działach: ASL, planszówki
Spacer wśród pocisków
Kolejny scenariusz ASLa na liście, tym razem Strayer's Strays z dodatku Yanks - z kilkoma ciekawostkami. Po pierwsze, graliśmy online. Zaczęliśmy grubo ponad rok temu – jedną, czy dwie sesje, mieliśmy ponad 12 miesięcy przerwy (!), a potem wróciliśmy do zabawy i skończyliśmy grę w 2 godziny :). Co więcej, ustawiliśmy sobie mapę w rozmiarze Deluxe - czyli na jednym heksie mieści się ładnych kilka jednostek/żetonów jednocześnie (ASL Deluxe to taki dodatek ze scenariuszami i mapami, gdzie właśnie heksy są sporo większe - ma to kilka zalet, np. od razu wiadomo, w którą stronę...

Le Manoir, czyli 5:1

24-02-2024 08:27
1
Komentarze: 4
W działach: ASL, planszówki
Le Manoir, czyli 5:1
Międzynarodowy, międzykontynentalny pojedynek z M.S. w scenariusz Advanced Squad Leader, który od pierwszego zerknięcia kusił - bo jest naprawdę mocno asymetryczny, gdzie Amerykanie mają aż 11 drużyn a Niemcy tylko 2.5. Scenariusz Le Manoir, okolice La Férie, Francja, 6 czerwca 1944 roku.  Oczywiście stwierdzenie, że scenariusz jest asymetryczny nie przedstawia całej sytuacji – w ASLu mamy wartości punktowe jednostek. Zobaczmy więc jak to wygląda w szczegółach: Amerykanie:  11 elitarnych drużyn, każda warta 14 punktów = 154 punkty trzech dowódców 5 bazook ...

Trzasnąłem drzwiami, czyli 9 pancerniaków

16-02-2024 16:09
5
Komentarze: 0
W działach: ASL
Trzasnąłem drzwiami, czyli 9 pancerniaków
Tym razem spontaniczny meczyk w Advanced Squad Leader mocno doprawiony pancerniakami. ruscy vs Niemcy. Slamming of the Door, 17 sierpnia 1941 roku, Panikovo. Cel ruscy wygrywają, gdy zniszczą jednostek przeciwnika za 16 + x punktów. X zależy od tury, w której dojadą niemieckie posiłki w postaci trzech wozów StuG IIIb – im później dojadą, tym x większe. Co interesujące, i w sumie nie jakieś częste w mojej karierze ASLowca, ruscy nie mieli żadnego pobocznego warunku zwycięstwa – jedyne więc co musieli robić, to cisnąć i niszczyć. Czyli tak, jak lubią, nawet dzisiaj. Tur m...

Coś jak grog

03-02-2024 19:39
0
Komentarze: 1
W działach: ASL, planszówki
Coś jak grog
Hot Toddy to napój napój alkoholowy, podobno popularny w Irlandii i Szkocji. Co ten tytuł ma wspólnego z scenariuszem, który rozegrałem – nie mam pojęcia. Hot Toddy to kolejny scenariusz z serii kieszonkowych (Pocket Scenario). Misja była dość ciekawa, Niemcy musieli odbić budynek zajęty przez Brytyjczyków, którzy lada moment zamienieni mają zostać przez Amerykanów.  Niemcy ruszą ze wschodu, przebijają się do małego miasteczka przez tory kolejowej a za parę minut otrzymają wsparcie w postaci dział pancernych Stug III w wersji później, która charakteryzowała się tym (przynajmn...

Jeep na Manusie

28-01-2024 07:49
2
Komentarze: 0
W działach: ASL
Jeep na Manusie
Tym razem trafiłem na Manus, największą z Wysp Admiralicji. Jednocześnie przeniosłem się w czasie o blisko 80 lat, do 19 marca 1944, gdzie dowodziłem dwoma stronami – Japończykami i Amerykanami.  Cel misji PK1 –  Down Number Two Road jest prosty – Amerykanie wygrywają, gdy oczyszczą drogę i przylegające do nich heksy. Mają do dyspozycji całkiem sporo elitarnych jednostek, 6-6-7, do tego Jeepa z przyhaczonym działkiem 37mm z kartaczami (jak ktoś się zna, niech poprawi czy to dobre tłumaczenie angielskiego Cannister Ammunition) bazookę i dwa ładunki wy...

Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)

31-12-2023 16:08
6
Komentarze: 5
W działach: ASL, RPG, WIF, planszówki, konwenty, książki, komputerowe
Szczęśliwego 2024 (i podsumowanie 2023)
Wszystkie Dobrego w Roku 2024!   Przy okazji życzeń, krótkie podsumowanie. Czytelniczo było mało, ale jakościowo bardzo dobrze. Z fantastyki 3 tomy Bobiverse, pierwszy tom Metro 2033 (trochę nie chciało mi się czytać, ruscy to jednak stan umysłu, co nawet w tej książce było widać...), pewnie parę innych pozycji, ale nie jakoś wiele, ciężko mi spamiętać bo przeczytane pozycje poszły na aukcję charytatywną a nie robiłem notatek:). Poza fantastyką straszna opowieść Dzikie łabędzie. Trzy córki Chin, którą polecam wszystkim (tak, będzie o Chinach). W międzyczasie otwarta historia...

Abandon Ship!

21-11-2023 16:42
2
Komentarze: 4
W działach: ASL, planszówki
Abandon Ship!
Kolejny scenariusz za mną, tym razem grali Amerykanie przeciwko Niemcom. Zacznę od niebagatelnych celów. Amerykanie wygrywają, gdy będą mieli o minimum dwa punkty zwycięstwa za ucieczkę więcej, niż Niemcy. Muszą uciekać na zachód. Ale to nie koniec, bo będą bonusy i niemiecka przeciwwaga: kontrolowanie barykady: +4 punkty dla Amerykanów każdy niemiecki, sprawny czołg: +3 punkty dla Niemców każda jednostka niemiecka między zachodnią krawędzią planszy a wąwozem: 2/1 punkty (cała drużyna/pół drużyny) Widać więc, że obie strony muszą podróżować na zachód. Ale jeśli Amerykanie uciekną wszys...

Mikrokonwent ASLowy online

29-10-2023 07:43
2
Komentarze: 28
W działach: ASL, konwenty
Mikrokonwent ASLowy online
Dobry! Od pewnego czasu chcę zorganizować spotkanie dla sympatyków ASLa jak i osób, które zawsze chciały zobaczyć o czym to jest (albo jeszcze nie wiedzą, że by chciały, ale my wiemy, że by chciały). Wstępny plan: 19 listopada, niedziela, od 15 do 21-22 (godzina końca zależy od tego, jak szybko ludzie będą grać:)). Bardzo wstępny program to: Wstęp, historia, system jako taki, etc Podstawy zasad Przegląd scenariuszy, w które będziemy grać i podstawy narzędzia online GRANIE online (oczywiście z pomocą innych) (3 pierwsze punkty to mniej niż 1, 1.5h, żeby ludzie nie posnęli). Link do sp...

Chiny na planszy

15-10-2023 12:31
6
Komentarze: 9
W działach: ASL, WIF
Chiny na planszy
Mam wrażenie, że moje zainteresowanie historią dramatycznie wzrosło po rozpoczęciu zabawy z grami wojennymi. Od poziomu pojedynczych potyczek (Advanced Squad Leader - ASL)  aż do decyzji strategicznych decydujących o losach całych nacji (World in Flames - WIF) –  dzisiejsze gry pozwalają na wniknięcie w temat z poziomu prawie-że praktycznego – co i dlaczego, gdzie, kiedy – historia w kontekście jest blisko nieskończenie bardziej ciekawa, niż ta nudna i męcząca ze szkoły.    Ostatnie dni to zwiększone zainteresowanie Chinami. Okazuje się, że zaró...