Blog - ASL

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 18.

Spotkanie ASLowe [online]

25-11-2022 18:48
0
Komentarze: 3
W działach: ASL
Spotkanie ASLowe [online]
Siemanko, Bylibyście zainteresowani dołączeniem do micro spotkania ASLowego w formacie online? Wstępny pomysł na plan: Jakiś intro do gry – podstawy zasad w kilkanaście minut Intro do VASSALa – narzędzia do gry online – granie, zapisywanie, dołączanie do innych Jakieś giercowanie w proste scenariusze z moją pomocą (i pomocą kolegów, którzy już grali) Pogaduszki o pierdołach   Ogarniał ktoś takie spotkania online dla kilkunastu osób? Są jakieś darmowe narzędzia online, które bo to umożliwiły (pewnie jakaś kamera + pokazanie ekranu + oczywiście aud...

The One That Hunts już wkrótce

06-11-2022 18:51
2
Komentarze: 1
W działach: ASL
The One That Hunts już wkrótce
Trwają pracę nad moim pierwszym scenariuszem do Advanced Squad Leader zatytułowanym The One That Hunts. Tutaj kilka przemyśleń i kolejne kroki. Zacznijmy od tego, że pierwsza myśl o tym scenariuszu pojawiła się blisko roku temu. Mniej więcej w styczniu, gdy miałem COVIDa udało mi się zacząć spisywać przemyślenia i pomysły; jednak potem na parę miesięcy zarzuciłem pomysł, bo nie miałem planszy z mostem, który by mi odpowiadał. Jednak przez przypadek (tak, przypominam, że podręcznik ma 200 stron i się zapomina o niektórych rzeczach; do tego jak się okazuje, to pewnie ze 20-30 stron si...

Testy scenariusza

02-10-2022 18:14
3
Komentarze: 13
W działach: ASL
Testy scenariusza
Dzisiaj odbyły się pierwsze testy scenariusza do ASLa mojego autorstwa (dodałbym, że w (nie)zgodzie z tekstem publicystycznym, który napisałem pół roku temu, ale ciągle czeka na lepsze czasy). Kilka słów co i jak. Scenariusz ten powstał "na motywach" (być może nawet kiedyś pisałem na motywach czego), co oczywiście sprowadzi gromy na mą skromną postać, bo gry wojenne to gry wojenne a nie fantastyczne :P (albo fantastycznonaukowe, spojlerując). Scenariusz ten jest kilolekki. Jedna strona ma tylko 4 jednostki i piątą wchodzącą dopiero w trzeciej turze. Druga strona ma tylko 2 jednos...

I wtedy zaczęło się piekło gospodarza domu...

16-07-2022 12:55
1
Komentarze: 4
W działach: ASL
I wtedy zaczęło się piekło gospodarza domu...
Udało się rozegrać kolejny-niekolejny scenariusz do ASL - Guards Counterattack. Jest to mój drugi lub trzeci mecz w tej scenerii, z czego na pewno drugi na żywo z żywym przeciwnikiem. Zobaczmy jak poszło i opiszę dlaczego musiałem się trochę wstydzić. 6 października 1942 roku, Stalingrad. Niemcy czuli się pewnie, ale nagle trafili na równych sobie – oddział Rusków zaczął odbijać fabrykę "traktorów" im. Feliksa Dzierżyńskiego. Cel: albo się wystrzelać w stosunku 3:1, albo Ruscy muszą przejąć dwa budynki Niemców nie tracąc przy tym żadnego (a jeśli już stracą, to musz...

Zdalna jedyneczka

09-07-2022 08:09
2
Komentarze: 1
W działach: ASL
Zdalna jedyneczka
Trochę ponad rok temu kupiłem sobie Advanced Squad Leader – grę, która mnie niesamowicie wciągnęła, zainspirowała (jak widzę czołg w necie to sprawdzam od razu czy ma żeton <najczęściej ma> i jakie ma parametry w grze :P) i którą uważam, jak już uważny czytelnik pewnie wie, za drugą najlepszą grę świata. Jedyny "problem" który miałem, to dostępność graczy – ale wydaje się, że znalazłem rozwiązanie tego wyzwania. W sumie to nie musiałem szukać, bo mi wielu graczy mówiło – odpal ASLa online. A ja im twardo mówiłem, że nie lubię, że nie chcę, że n...

Gavin Take

30-05-2022 18:48
2
Komentarze: 6
W działach: ASL
Gavin Take
Tym razem ASLowa przygoda rzuciła mnie do Normandii. Pewnie uważny czytelnik mojego bloga (czyli pewnie jakieś 5000 osób) zaraz w komentarzach zapyta: no ale jak to, Exar, przecież nie masz jednostek Amerykańskich ani Brytyjskich, jak to zrobiłeś miszczu? A ja Wam na to… A ja Wam na to, że większość jednostek w Advanced Squad Leader ma swój koszt punktowy. Pewnie już zastanawiacie się (i dacie znać w komentarzach), które jednostki piechoty są najcenniejsze wg autorów. Może Amerykanie (bo w końcu amerykańska gra), może SS-mani? A może Polacy? A może macie dobry humor i powiecie Włosi? ...

Biegnijmy do mostu

12-05-2022 06:58
2
Komentarze: 4
W działach: ASL
Biegnijmy do mostu
Dash for the Bridge to scenariusz do Advanced Squad Leader (ASL), którego akcja toczyć się będzie w okolicach ul. Waszyngtona 370 w Warszawie, w dniu 12 września 1944. Jest to ostatnia szansa dla Hitlera żeby zatrzymać Ruskich. Aha, w nazwie ulicy jest literówka :). Muszę zgłosić MMP (wydawcy gry), będę miał swój wkład w erratę tej wspaniałej gry. Poniżej rozkmina co i jak w scenariuszu. Kolejny ciekawy scenariusz, tym razem Ruscy muszą się przedrzeć ze wschodu na zachód, w stronę Wisły. Cel: przebić się przynajmniej 3 wozami bojowymi. Wydaje się, że dzięki takiemu prostemu celowi, będzie łat...

ASLowa Warszawa w obiektywie

02-04-2022 18:38
2
Komentarze: 12
W działach: ASL
ASLowa Warszawa w obiektywie
Jedną z niewątpliwych zalet gry Advanced Squad Leader jest próba oddania warunków, w których toczyły się potyczki. O ile jest to oczywiste w przypadku Historical ASL, czyli scenariuszach opartych na rzeczywistych akcjach (żadnego scenariusza tego typu nie mam, więc trochę mędrkuję), to już inaczej może to wyglądać w przypadku "standardowych" misji. Te ostatnie oczywiście dzieją się w czasie konkretnych operacji, jednak nieścisłości historyczne są akceptowalne a wręcz zalecane, żeby lepiej zbalansować rozgrywkę. Zobaczmy dzisiaj jak wyglądać mogła kilka scenar...

Lądowe Lewiatany

20-03-2022 20:55
1
Komentarze: 25
W działach: ASL
Lądowe Lewiatany
Od rozpoczęcia wojny na Ukrainie nie miałem weny na granie w Advanced Squad Leader, co pewnie jest oczywiste. Sporo energii kosztowały mnie rozmyślania, dyskusje, aukcje charytatywne (tym akurat mógłbym poświęcić więcej czasu i $, ale to nie sprint a maraton, jak mówią, więc wrócę do tematu), wyjazdy… ale miałem akurat kilka wolnych wieczorów, więc zmusiłem się, i wróciłem do ASLa.   Dzisiaj i wczoraj zająłem się analizą scenariusza zatytułowanego Lądowe Lewiatany.  Cele strategiczne: Rosjanie: przerzucić 3 nieuszkodzone pojazdy bojowe za zachodnią granicę mapy. Ni...

Grasujące pumy

06-02-2022 08:43
1
Komentarze: 12
W działach: ASL
Grasujące pumy
Dzisiaj będzie o Grasującej pumie, a właściwie o czterech pumach, które miały nieszczęście na swej drodze spotkać pięć T-70. 28 czerwca 1944 stało się coś dziwnego. Przy wsi Lepel spotkały się dwa oddziały zwiadowcze: niemieckie opancerzone wozy bojowe Sd.Kfz. 234 i radzieckie lekkie czołgi T-70. Miały rozkazy nie wdawania się w walkę, jednak porywczość charakterów dowódców spowodowały, że odbyła się mała bitwa pancerna. Był to mój pierwszy scenariusz z wozami bojowymi, który przeszedłem w czasie 3 z 6 tur, z czego 2.5 tury przeszedłem w ramach samouczka dostępnego w sieci, ostatnią tur...