15-01-2012 20:28
Moja mechanika
Odsłony: 4
Jestem w trakcie tworzenia własnej mechaniki RPG, inspirowanej m.in. D&D, Warhammerem, Falloutem czy Deus Ex RPG.
Mechanika na razie nie ma własnej nazwy, proszę o propozycje.
Cechy nienazwanej mechaniki na dzień dzisiejszy:
- obrażenia podzielone na części ciała
- brak poziomów
- klasyczne rzuty obronne (Wytrwałość, Wola, Refleks) i atrybuty (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość, Charyzma)
- HP jako kondycja postaci, jej zmęczenie
- punkty akcji jak w Falloucie
- liczne kombinacje ras i klas podobnie jak w D&D (ras jeszcze nie ma, ale będą)
- brak losowego zróżnicowania obrażeń w zależności od użytej broni
- rozdawanie XP w gestii MG, zarówno za walkę jak i za odgrywanie
- wykupywanie korzyści za XP
- niektóre potężniejsze korzyści wymagają rang
- ścieżki rozwoju dla konkretnych klas
- mniej umiejętności niż w klasycznym D&D (18)
- klasy czarujące i nieczarujące rządzą się tymi samymi prawami i używają tego samego systemu
- wszystkie klasy mają dostęp do manewrów (a la Tome of Battle albo dedekowe czary)
----------------------------------------------------
Mechanikę można znaleźć tu, a omawiać tu.
Komentarze w temacie bardzo potrzebne, jako że jest to moja pierwsza próba tworzenia mechaniki.
Zapraszam do współpracy przy tworzeniu, bowiem w pojedynkę ciężko :P
Tworzę mechanikę dlatego, że każdy z systemów, jakie próbowałam, ma jakieś wady...
Zi
Mechanika na razie nie ma własnej nazwy, proszę o propozycje.
Cechy nienazwanej mechaniki na dzień dzisiejszy:
- obrażenia podzielone na części ciała
- brak poziomów
- klasyczne rzuty obronne (Wytrwałość, Wola, Refleks) i atrybuty (Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość, Charyzma)
- HP jako kondycja postaci, jej zmęczenie
- punkty akcji jak w Falloucie
- liczne kombinacje ras i klas podobnie jak w D&D (ras jeszcze nie ma, ale będą)
- brak losowego zróżnicowania obrażeń w zależności od użytej broni
- rozdawanie XP w gestii MG, zarówno za walkę jak i za odgrywanie
- wykupywanie korzyści za XP
- niektóre potężniejsze korzyści wymagają rang
- ścieżki rozwoju dla konkretnych klas
- mniej umiejętności niż w klasycznym D&D (18)
- klasy czarujące i nieczarujące rządzą się tymi samymi prawami i używają tego samego systemu
- wszystkie klasy mają dostęp do manewrów (a la Tome of Battle albo dedekowe czary)
----------------------------------------------------
Mechanikę można znaleźć tu, a omawiać tu.
Komentarze w temacie bardzo potrzebne, jako że jest to moja pierwsza próba tworzenia mechaniki.
Zapraszam do współpracy przy tworzeniu, bowiem w pojedynkę ciężko :P
Tworzę mechanikę dlatego, że każdy z systemów, jakie próbowałam, ma jakieś wady...
Zi