string(15) ""
» Blog » GemRB – czyli możesz mieć Baldur's Gate na smartphonie!
07-02-2012 09:10

GemRB – czyli możesz mieć Baldur's Gate na smartphonie!

Odsłony: 153

"Mogliby ją wydać na smartfony, byłby pretekst, żeby pograć jeszcze raz. Na normalnym ekranie już bym 640x480 nie zdzierżył. Ale gra była kozak, trzeba jej przyznać. Prawdziwy kamień milowy w gatunku."

Cytuję komentarz kaduceusza spod mojej recenzji Baldur's Gate, ponieważ pojawiło się cacko, które umożliwia zagranie w tę lub dowolną inną grę na silniku Infinity na smartphonie.

To cudeńko zwie się GemRB. Jest osobną aplikacją, którą instalujemy obok gry, którą chcemy uruchomić. Ma pewne wymagania sprzętowe, ale poza tym działa na różnych platformach, m. in. na Androidzie. Zaczęto również pracę nad wersją dla Windows Mobile.

Aby uruchomić GemRB na komórce, potrzebujemy mieć na niej python, zlib i sdl, ponieważ bez nich programik nie zadziała. Po zainstalowaniu programu i gry, należy wprowadzić właściwe ścieżki do pliku konfiguracyjnego GemRB i voila. Jeśli nie działa, sprawdź czy wykonałeś wszystkie kroki. Jeżeli mowa o telefonie z Androidem, musimy mieć tenże system w wersji przynajmniej 1.6.

Cudeńko działa na telefonach z rozdzielczością co najmniej 320x480, ale wtedy bardzo przydaje się Widescreen Mod (do gry), a poza tym wszystko jest bardzo małe. Do optymalnej rozgrywki autorzy polecają rozdzielczość 640x480 lub większą – jest to oryginalna rozdzielczość gry na PC. GemRB wymaga też dużej ilości RAM (cytując autorów, około 120 MB).

Co to oznacza w praktyce? GemRB działa m.in. na następujących telefonach: HTC Desire, Samsung Galaxy S, Motorola Droid 2. Telefony z 256 MB RAM – takie jak np. Motorola Droid, LG Optimus, Acer Liquid pozwolą na grę, ale trzeba się liczyć z zawieszeniami.
GemRB nie zadziała na telefonach z mniejszą ilością pamięci lub też na telefonach mających rozdzielczość mniejszą niż HVGA (320x480).

Rozgrywka przebiega praktycznie tak samo jak na PC – tyle, że zamiast myszki używamy palca na ekranie smartfona, a zamiast prawego przycisku myszy – klawisza telefonu. Filmiki przedstawiają działanie GemRB i Baldur's Gate na telefonie Nokii oraz na HTC Desire.

Program w chwili obecnej nie jest jeszcze wolny od bugów, ale na szczęście większość z nich nie uniemożliwia rozgrywki.

------------------------------------------------------
Dział na G3 dotyczący GemRB
GemRB wiki

Download


Filmik 1 - Nokia
Filmik 2 - HTC Desire

Komentarze


   
Ocena:
+1
A jak z Nokią 3210?
07-02-2012 09:22
Indoctrine
   
Ocena:
0
Słyszałem o tym - bardzo ciekawa inicjatywa.
Działa z każdą wersją gry? Mam ID oba, Baldury i P:T. Tylko wszystko to wersje polskie.

No i ciekawe czy na Experii x10i zadziała sensownie.
07-02-2012 09:25
Zireael
   
Ocena:
0
@ 1k10 - nie rób sobie dowcipów. Mowa o smartfonach, a nie o każdym z brzegu telefonie.

@ Indoctrine: Poszukaj pod linkami. Słyszałam coś kiedyś o problemach bodajże z Tormentem (Icewind działa), ale od tego czasu były chyba dwie czy trzy aktualizacje.
07-02-2012 09:30
KFC
   
Ocena:
0
jeśli na HTC Desire chodzi to i na x10 powinien (dobrze) chodzić :>
07-02-2012 09:45
Indoctrine
   
Ocena:
0
Tylko niestety x10 jest trochę fuszerką na rynku androidów :)
Nawet nie mogę zainstalować update z 2.1 na wyższy, bo SE dało ciała i jest masa bugów. Rootować nie zamierzam, bo jeszcze coś spaprzę i będę miał :>
07-02-2012 09:48
KFC
   
Ocena:
+2
nie wiem jak z SE, ale na Samsungu żeby uwalić telefon to trzeba się MOCNO postarać ;)

Chociaż granie w takie gry na telefonie to trochę sztuka dla sztuki imo ;)
w mario czy inną zeldę na emulatorze pewnie, ale w BG? Chyba jednak dużo wygodniej na kompie..
07-02-2012 10:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.