Blog - fantasy

Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.

Źródła do słowiańskich kampani

03-01-2014 11:30
5
Komentarze: 14
W działach: RPG, fantasy
Źródła do słowiańskich kampani
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie poprowadzenie kampani RPG w stylu Pendragona w świecie inspirowanym czasami słowiańskimi (mniej więcej od V w. do czasów Piastów). Nie chcę prowadzić gry historycznej (inspiracje byłyby dość luźne), ale i tak chciałbym się czegoś dowiedzieć o tamtym okresie, głównie o życiu codziennym -- społeczeństwie, zwyczajach, ubiorach, rozrywkach itp. Przeczytałem na razie jedną książkę w temacie: "Życie codzienne mieszkańców ziem Polski we wczesnym średniowieczu" Marii Miśkiewicz. Wyglądało to nieźle, przynajmniej w tych rzadkich momentach, kiedy autorka...

Zak S. o marnowaniu miejsca w przygodach

20-03-2013 12:48
5
Komentarze: 15
W działach: DnD, Fantasy, retro, RPG
Na blogu Playing D&D With Porn Stars Zak S., autor wyśmienitego Vornheimu, analizuje dokładnie scenariusz WotC Expedition to the Ruins of Greyhawk. Wylicza te pomysły, które są naprawdę przydatne, i wyjaśnia, dlaczego cała reszta przygody równie dobrze mogłaby być zastąpiona pustymi kartkami. Tekst nieźle przekłada się na ogólne zasady pisania scenariuszy. Blog przeznaczony dla osób dorosłych; w obu podlinkowanych notkach pornografii jednak nie stwierdzono (za linki nie ręczę). Część pierwsza: Wyprawa do Wyprawy do Ruin Greyhawku Część druga: Podróż do Oklepanego Wnętrza Oerthu Nienazwana...

Wygraliśmy.

14-02-2013 14:40
35
Komentarze: 25
W działach: DnD, Fantasy, retro, RPG, Dużo Patosu
Wygraliśmy.
Mamy 14 lutego 2013 roku. Pięć lat po śmierci Gary'ego Gygaksa. Pięć lat po założeniu Grognardii. Pięć lat po wydaniu czwartej edycji D&D przez Wizards of the Coast. Przez te pięć lat tysiące ludzi zainteresowały się na nowo starymi erpegami, zaczęły w nie grać i pisać o tym w Internecie. Narzekano na nowe D&D i wycofanie poprzednich edycji ze sprzedaży, klonowano stare gry i przygody, pisano ciągnące się dziesiątkami stron tyrady o dawnym stylu gry albo wpadano na zupełnie nowe pomysły, o jakich nie śniło się Gygaksowi, Arnesonowi i spółce. Powstały Carcosa, Vornheim i One Page Dungeon...

Piaskownica Urzy

22-06-2012 17:10
9
Komentarze: 8
W działach: Fantasy, RPG, Magic: The Gathering
Piaskownica Urzy
Tak, w chwale Yawgmotha nawet to ma sens - Urza do Gerrarda (Warped Devotion). No więc powyższy cytat raczej nie ma sensu, ale co robić, autorzy przypisów do Magic: The Gathering się nie popisali i większość tekstów Urzy brzmi kijowo. Ale do rzeczy! Kiedy planuję zacząć prowadzić coś nowego - przygodę, kampanię, setting - klimat świata jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy. Mogę mieć ciekawych BN-ów, pomysły na fabułę dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, perfekcyjną mechanikę (marzenia!), ale i tak, jeśli świat gry nie będzie miał tego czegoś i nie będzie do mnie krzyczał "zag...

Stara szkoła na jednej stronie

20-05-2012 22:56
23
Komentarze: 30
W działach: autorskie, DnD, Fantasy, hakowanie, mechanika, retro, RPG
Stara szkoła na jednej stronie
Uważacie że wasza mechanika jest prosta? Zapiszcie ją na kartce A4. Nie zmieściła się? Mam złą wiadomość – nie jest prosta. Pisanie czcionką 2pt się nie liczy. - Magnes, Jak nie tworzyć gier RPG. Lady Blackbird, napisana przez Johna Harpera gra indie o statkach powietrznych, złym Imperium i załodze jak z Firefly, jeden z najlepszych erpegów jakie widziałem, ma też tę zaletę, że jej mechanika spełnia kryterium Magnesa. Połowę karty postaci każdego z graczy zajmuje opis bohatera, drugą połowę - wszystkie potrzebne do gry zasady. Nie mniej przeze mnie cenione stare D&D i jego warianty w...

Jastrzębia Skała

13-06-2010 14:17
4
Komentarze: 0
W działach: Fantasy, retro, RPG
Jastrzębia Skała
Uwaga! Jeżeli jesteś moim graczem, to nie czytaj dalej! Cztery sesje Swords & Wizardry za mną, do tego drużyna opuściła już okolice Jastrzębiej Skały - pierwszych podziemi kampanii. Wrażenia z dungeoneeringu poniżej. Jastrzębia Skała była drugą przygodą w podziemiach ("lochy" brzmią marnie, prawda?), którą napisałem, od kiedy zainteresowałem się retrogamingiem. Poprzednim razem zawartość pomieszczeń losowałem według tabelek z Podręcznika Mistrza Podziemie do D&D i efekt był raczej śreni, więc do Skały potrzedłem inaczej. Miałem główną inspirację dla podziemi - chciałem, by Jastrzębia Skała...

Mój Oldschool

09-05-2010 14:48
20
Komentarze: 14
W działach: Fantasy, retro, RPG, recenzja
Mój Oldschool
Stara Szkoła RPG interesowała mnie, od kiedy pierwszy raz się z nią zetknąłem. Od tego czasu jednak miałem sporo do roboty, wiele rozpoczętych kampanii, plany odnośnie prowadzenia FATE'a. Ostatnio jednak przejrzałem zasady Swords & Wizardry: Whitebox, czyli retroklona - kopię zasad D&D Gygaxa i Arnesona z 1974 r. Pomyślałem: dlaczego by nie spróbować w to zagrać? Spróbowałem, poprowadziłem, jestem po czterech sesjach i planuję następne. A wygląda to tak... Przygotowania Chociaż miałem już zasady, przejrzałem je jeszcze raz, żeby wybrać warianty, których użyję w grze. Swords & Wizardry ma ic...

Dziwadła RPG: Blue Rose

03-11-2009 20:34
6
Komentarze: 11
W działach: Fantasy, RPG, recenzja
Dziwadła RPG: Blue Rose
Czasem podczas przeglądania stron o RPG wpadnie się na grę świeżą, intrygującą i zachęcającą do stawiania pytań. Właśnie czymś taki9m jest dla mnie Blue Rose Green Ronina, reklamująca się podtytułem A Roleplaying Game Of Romantic Fantasy. O co chodzi? Ano chodzi o to, że gra jest próbą wstrzelenia się w niszę w rynku i wyzyskania erpegowego powieści z gatunku, który można nazwać (z braku jakiegokolwiek lepszego określenia) "kobiecym fantasy". Autorzy jako inspiracje do napisania gry podają powieści Marion Zimmer Bradley, Mercedes Lackey i Ursuli Le Guin, mi kojarzą się dodatkowo z powieściami...

Potrzeba mitu

17-06-2009 23:12
13
Komentarze: 14
W działach: RPG, DnD, Fantasy
Potrzeba mitu
Mój pierwszy wpis na blogu! Byłem dzisiaj świadkiem sesji DnD. Faerun, wysokie poziomy, epicka fabuła. Nie brałem udziału w grze i moja rola ograniczała się do siedzenia z boku i rozmyślań o RPG, a o DnD w szczególności. Przede wszystkim pomyślałem, że brakuje mi klimatu high fantasy. Od dawna grałem w Warhammera, czasem też w trzymaną w realistycznej konwencji Legendę Pięciu Kręgów. Kiedy słuchałem MG, chciałem przenieść się do Faerunu, zwiedzać rozległy świat, walczyć z demonami. Nie prowadzić postaci w poczuciu, że zło i tak zatriumfuje, nie iść na kompromisy, dokonywać wielkich czynów. S...