sil moja stronablogwieści (22)artykuły (9)rankingkolekcjalista życzeńaktualnie gram i czytam » Blog » Zabić wiedźmę - scenariusz fantasy 03-05-2013 14:02 Zabić wiedźmę - scenariusz fantasy W działach: rpg, scenariusze, fantasy | Odsłony: 130 Scenariusz do przeczytania na moim blogu grynarracyjne.pl. 7Notka polecana przez: de99ial, etcposzukiwacz, E_elear , Ifryt, Klapaucjusz, nerv0, Nit Poleć innym tę notkę Komentarze << Pierwsza < Poprzednia 1 2 Następna> Ostatnia >> de99ial Ocena: 0 Jesli mozna się do czegoś przyczepić to IMHO tylko do sposobu opisania go. Bo sama struktura wydarzeń jest OK. [pokaż treść] [kto ukrył] 04-05-2013 15:51 Ifryt Ocena: +1 To jest niezłe wprowadzenie do odpowiedniego rodzaju kampanii (np. w Warhammerze). Bardzo wyraźnie wskazuje na określoną stylistykę - zło tkwiące w ludziach, brak magii (a przynajmniej nie jest powszechna), problemy szarych ludzi. Jeśli rzucimy tę przygodę w systemie, który nie jest typowo kojarzony z taką stylistyką - np. zaproponowane przez sila D&D - może być sporą niespodzianką. W 100% zgadzam się z podejściem sila do rpg - jest jakaś sytuacja, w której znajdują się postacie graczy i patrzymy, jak się w niej zachowają. Nie zakładamy z góry, że jakieś rozwiązanie jest "dobre" a jakieś "złe". [pokaż treść] [kto ukrył] 04-05-2013 18:49 jesykh Ocena: +2 motyw jest. Jako scenariusz to średnio raczej, coś takiego tylko o wiele lepiej było wplecione w **spoiler** pierwszy akt Wiedźmina jedynki. **koniecspoilera** Zawsze można przygodę przenieść na salony, albo dwór królewski i już się robi grubiej z deczka. Dodać kilka uraz więcej, jakieś stronnictwa, młodego niedoświadczonego króla, zdobywanie tajemnic państwowych przez romans, morderstwo i porwanie. Fałszywe oskarżenia mnożą się, coraz pewniejsze wydaje się, że ktoś jest tą wiedźmą pożerająca ludzi, ale czy ktokolwiek oprócz BG zadba o to kiedy sieć intryg zacieśnia się wokół młodego władcy i już wkrótce tron i berło będą niczyje? [pokaż treść] [kto ukrył] 05-05-2013 01:59 Kamulec Ocena: 0 @jesykh Nie rób spoilerów. [pokaż treść] [kto ukrył] 05-05-2013 02:08 jesykh Ocena: 0 ups [pokaż treść] [kto ukrył] 05-05-2013 02:14 Kamulec Ocena: 0 Nie mnie, innym. Edycja: Jak piszesz, że spoiler, to warto zaznaczyć do czego. [pokaż treść] [kto ukrył] 05-05-2013 06:49 deailon Zobacz profil Ocena: 0 Kamulec już to napisał, ale: cały realizm siada na etapie spalonego młyna :D Przepraszam, ze pociągnę ten wątek, ale o tym przecież nawet chodzą dowcipy ("To może zamiast młynarzowi przylać stolarzom, ich jest dwóch!"). Młyn jest cenny. W średniowiecznej i pseudośredniowiecznej gospodarce nawet cenniejszy od kopalni srebra (pieniądz jest ważny dla władcy, plebs zależy ściśle od jedzenia, którego nigdy nie jest za dużo). Odbudowanie spalonego młyna to masa pracy i spory koszt. Nawet w D&D cięzko czarami tworzyć mąkę, a placki i chleby to podstawa diety absolutnie wszystkich w takich światach. Krótko mówiąc: spalić własny młyn mógłby tylko chaotyczny-głupi właściciel. Scenariusz rzeczywiście taki sobie: zakłada, że Gracze na wszystko się zgodzą i będą się snuć bez pomysłu po scenerii. Brakuje przynajmniej jeszcze jednego poziomu relacji między BNami lub dodatkowego zawirowania, żeby to była dobra prosta przygoda. Jeshykowa przeróbka niesie już jakiś potencjał. [pokaż treść] [kto ukrył] 05-05-2013 21:29 Kamulec Ocena: 0 @Ifryt "W 100% zgadzam się z podejściem sila do rpg - jest jakaś sytuacja, w której znajdują się postacie graczy i patrzymy, jak się w niej zachowają. Nie zakładamy z góry, że jakieś rozwiązanie jest "dobre" a jakieś "złe"." Ja tak podchodzę, ale nie wiem, po czym wnioskujesz, o silu. Ja tu widzę coś w rodzaju relacji z sesji, a nie dawanie graczom swobody. [pokaż treść] [kto ukrył] 08-05-2013 06:34 << Pierwsza < Poprzednia 1 2 Następna> Ostatnia >>463707463712463753463754463755463759463802464054 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.