15-03-2010 21:39
O Robotice merytoryczniej
W działach: rpg, gamedesign, Robotica | Odsłony: 11
EDIT: W komentarzach poniżej autor gry przybliża jej mechanikę.
Coraz głośniej robi się o Robotice, Najpawdopodobniej Pierwszym Polskim Wydanym Systemie SF. Na temat przekazu jaki generuje autor mam swoje zdanie, ale na ten temat możecie podyskutować w wielu innych miejscach, dlatego też w tym wpisie chciałbym skupić się na meritum - czyli czym właściwie będzie ta Robotika, a właściwie - co myślę, na jej temat po przejrzeniu materiałów na oficjalnej stronie.
- Co w Robotice mi się podoba to mroczny świat przeszłości. Taki uwspółcześniony CyberPunk2020 już bez komórek wielkości cegłówki a za to bio, transhuman i tede nowinkami.
- CP2020 fajny jest sam w sobie fajnością filmów Złotej Ery Wideo, inaczej fajne - ale też fajne :) - były mroczne wycieczki po Night City z Portali.
- Ciekawe, co na ich temat powiedzieliby dziś ich autorzy? :)
- Odświeżona wersja takiej dystopii też mogła by więc dać radę.
- Co mi się jednak nie podoba to eksponowanie klocków, z których gracze będą mogli budować swoje postaci i multum innych elementów settingu. Już widzę te wyboldowane na ostatniej stronie liczby xxx bronii/modułów cyberbionetycznych/ podzespołów robotów/ podprogramów hiperistot / organizacji / mutacji / frakcji itd. itp..
- Robotica jawi się bowiem systemem, gdzie to setting i jego dokładnie opisanie, ze szczególnym uwzględnieniem dostępnych zabawek będzie najważniejszy. Rozumiem, że wielu graczy może lubić tego typu listingi, ja jednak do nich nie należę.
- Niestety, nie znalazłem żadnych informacji na temat mechaniki gry - jedyne co mi wpadło w oko to informacje o tym, że gracze sami określają skutki "ran" - tu z mojej strony mały plus dla systemu. Z udostępnionych materiałów wnioskuję jednak, że reszta mechaniki będzie mniej lub bardziej "realistyczną" symulacją "świata", bez żadnych metagrowych zagrywek.
- Zresztą w ogóle w materiałach nie znalazłem niczego na temat metagry - Robotika jawi się jako czysty "przeźroczysty"setting. A szkoda.
- Nie znalazłem także informacji na temat roli postaci graczy w settingu. Tzn. jest mnóstwo na temat tego kim można grać, ale nie odpowiada to na pytanie po co?
- Zamieszczony zalążek przygody wygląda na typowego questa - ciekawe kto mógłby go zadać i dlaczego nasza drużyna futurystycznych transkrawędziarzy miałaby się go podjąć.
- Nie, nie oczekuję nie wiadomo jakiego indie, ale prostego sprofilowania, vide Klanarchia czy Wolsung.
- Nie wiadomo bowiem w sumie jak i po co grać w Robotikę. Na mroczne historie zdegenerowanej przyszłości widzę tu zbyt duży nacisk na sprzęt, walkę itd.
- Przy czym ten nadmiar wydaje mi się równie uciążliwy dla radosnej rozpierduchy w takich klimatach.
- Podsumowując, jak na razie Robotika jawi mi się jako oWoDowy powiedzmy "Transhuman - Kult Technologii" (to drugie to tagline Robotiki). Z jednej strony storytelling, granice człowieczeństwa itd. itp. z drugiej tony przeróżnych powerów dla naszych cierpiących transhumanistyczne katusze bohaterów. Niezbyt zachęcający miks.
- To tyle moich chaotycznych wynurzeń. Czekam na Wasze komentarze dotyczące Robotiki jako gry :)
- Przy okazji i trochę apropo, a raczej w opozycji do Robotiki, polecam zerknięcie na systemik Hard Way! - short, sweet and rammed full of ideas :)
Coraz głośniej robi się o Robotice, Najpawdopodobniej Pierwszym Polskim Wydanym Systemie SF. Na temat przekazu jaki generuje autor mam swoje zdanie, ale na ten temat możecie podyskutować w wielu innych miejscach, dlatego też w tym wpisie chciałbym skupić się na meritum - czyli czym właściwie będzie ta Robotika, a właściwie - co myślę, na jej temat po przejrzeniu materiałów na oficjalnej stronie.
- Co w Robotice mi się podoba to mroczny świat przeszłości. Taki uwspółcześniony CyberPunk2020 już bez komórek wielkości cegłówki a za to bio, transhuman i tede nowinkami.
- CP2020 fajny jest sam w sobie fajnością filmów Złotej Ery Wideo, inaczej fajne - ale też fajne :) - były mroczne wycieczki po Night City z Portali.
- Ciekawe, co na ich temat powiedzieliby dziś ich autorzy? :)
- Odświeżona wersja takiej dystopii też mogła by więc dać radę.
- Co mi się jednak nie podoba to eksponowanie klocków, z których gracze będą mogli budować swoje postaci i multum innych elementów settingu. Już widzę te wyboldowane na ostatniej stronie liczby xxx bronii/modułów cyberbionetycznych/ podzespołów robotów/ podprogramów hiperistot / organizacji / mutacji / frakcji itd. itp..
- Robotica jawi się bowiem systemem, gdzie to setting i jego dokładnie opisanie, ze szczególnym uwzględnieniem dostępnych zabawek będzie najważniejszy. Rozumiem, że wielu graczy może lubić tego typu listingi, ja jednak do nich nie należę.
- Niestety, nie znalazłem żadnych informacji na temat mechaniki gry - jedyne co mi wpadło w oko to informacje o tym, że gracze sami określają skutki "ran" - tu z mojej strony mały plus dla systemu. Z udostępnionych materiałów wnioskuję jednak, że reszta mechaniki będzie mniej lub bardziej "realistyczną" symulacją "świata", bez żadnych metagrowych zagrywek.
- Zresztą w ogóle w materiałach nie znalazłem niczego na temat metagry - Robotika jawi się jako czysty "przeźroczysty"setting. A szkoda.
- Nie znalazłem także informacji na temat roli postaci graczy w settingu. Tzn. jest mnóstwo na temat tego kim można grać, ale nie odpowiada to na pytanie po co?
- Zamieszczony zalążek przygody wygląda na typowego questa - ciekawe kto mógłby go zadać i dlaczego nasza drużyna futurystycznych transkrawędziarzy miałaby się go podjąć.
- Nie, nie oczekuję nie wiadomo jakiego indie, ale prostego sprofilowania, vide Klanarchia czy Wolsung.
- Nie wiadomo bowiem w sumie jak i po co grać w Robotikę. Na mroczne historie zdegenerowanej przyszłości widzę tu zbyt duży nacisk na sprzęt, walkę itd.
- Przy czym ten nadmiar wydaje mi się równie uciążliwy dla radosnej rozpierduchy w takich klimatach.
- Podsumowując, jak na razie Robotika jawi mi się jako oWoDowy powiedzmy "Transhuman - Kult Technologii" (to drugie to tagline Robotiki). Z jednej strony storytelling, granice człowieczeństwa itd. itp. z drugiej tony przeróżnych powerów dla naszych cierpiących transhumanistyczne katusze bohaterów. Niezbyt zachęcający miks.
- To tyle moich chaotycznych wynurzeń. Czekam na Wasze komentarze dotyczące Robotiki jako gry :)
- Przy okazji i trochę apropo, a raczej w opozycji do Robotiki, polecam zerknięcie na systemik Hard Way! - short, sweet and rammed full of ideas :)
23
Notka polecana przez: Andman, chimera, Dagobert, Drejfus, Hastour, Ifryt, Kumo, Marco REqam, MaWro, Neurocide, Radagast Bury1, Rag, Savarian, Scobin, Sethariel, Szczur, Wiron, XLs, zegarmistrz
Poleć innym tę notkę