» Blog » Na Razie Bez Tytułu (3)
15-10-2012 13:57

Na Razie Bez Tytułu (3)

W działach: rpg, bzdury | Odsłony: 1

Wszystkie trzy części zostały połączone w jeden wpis i przeniesione na mojego bloga grynarracyjne.pl.
3
Notka polecana przez: Aesandill, Nit, Rapo
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Rapo
   
Ocena:
0
Czy dobrze rozumiem porządek rundy? Wszyscy rzucają by sprawdzić, kto jest pierwszy. Gdy skończy, pozostali rzucają by sprawdzić, kto jest następny, chyba że wcześniejszy gracz Utrzyma inicjatywę i będzie działał kolejny raz (bez rzucania).

Uważam, że powinieneś zmienić nazwę Trailer na Zapowiedź lub coś podobnego. Wiem, że się czepiam, ale chyba trochę męczy mnie "wszechobecna" anglicyzacja.
15-10-2012 20:53
sil
   
Ocena:
0
Tak, ale :)

- To nie jest porządek rundy w tradycyjnym znaczeniu, tylko "prawo do działania". Przeprowadzana akcja z założenia może mocno zmienić sytuację, stąd ten mechanizm ustalania pierwszeństwa. Pojedyncza akcja to nie np. pojedynczy szczał, ale np. eliminacja (lub nie) całego patrolu - a tu jeden gracz chce się podkraść i ich zasztyletować jednego po drugim, drugi rozjechać motocyklem masakrując bejzbolem, trzeci wybuchnąć obok beczkę z chemikaliami [a czwarty nie mieć pomysłu i nie uczestniczyć w przejmowaniu inicjatywy].

- Przy trzecim ustalaniu inicjatywy ponownie może działać gracz, który wygrał pierwszy rzut. Aktywny gracz ma tylko jedną akcję przerwy. Chyba, że zdecyduje się utrzymać inicjatywę.

Co do "Zapowiedzi" to nie ma ona tak filmowych konotacji. Chociaż z drugiej strony wprowadzanie jakiegoś terminu na listę Motywów nie jest w sumie potrzebne.
15-10-2012 21:27
Rapo
   
Ocena:
0
Co do "Zapowiedzi" to nie ma ona tak filmowych konotacji. Chociaż z drugiej strony wprowadzanie jakiegoś terminu na listę Motywów nie jest w sumie potrzebne.

Strasznie mnie to męczyło jak pisałem, bo uciekło mi słowo, które jest bardziej odpowiednie niż Zapowiedź. I oto sobie przypomniałem - Zwiastun - tak to nazywaliśmy w młodych latach.

Czy taki ogólny sposób działania nie będzie zmniejszał zdolności graczy (i ich postaci) do współpracy?
16-10-2012 18:55
sil
   
Ocena:
0
Zwiastun dobre słowo.
Owszem, będzie zmniejszał, czy wręcz eliminował. Można zostawić, bo wszystko jest i tak rozkosznie niekoherentne, albo pokombinować z kostkami wsparcia - gdy ktoś jakoś asystuje głównemu działającemu daje mu kostkę (ograniczane czymś albo i nie), jednocześnie wymagało by to zwiększenia trudności, np. z połowy kostki do jej 2/3.
16-10-2012 19:08

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.