string(15) ""
» Blog » Kilka różności
09-01-2012 12:50

Kilka różności

W działach: rpg | Odsłony: 1

Dziś dla odmiany coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie parę luźnych różności od Conana, poprzez Monastyr do SF (o ile przez science fiction rozumiemy setting, w którym ludzie strzelają do siebie z futurystycznej broni)

Po pierwsze
Na fali rozważań na temat SFRPG mały pomysł do wykorzystania w takich grach. Rzecz oparta jest na patencie z opisywanej na blogu "Meblościanka pełna gier" gierki Witches of N’Kai. A polega na stworzeniu generatora technobełkotliwych wynalazków / nazw robotów / broni itd. w którym poszczególne części nazwy miałyby przełożenie mechaniczne.

Na przykład:
1. Ręczny - broń jednoręczna
2. Ciężki - broń dwuręczna
3. Eksperymentalny - element pancerza

1. Halonowy - większe obrażenia
2. Regrenowy - większa szansa na trafienie krytyczne
3. Induktatywny - większa celność

1. Generator - działa w linii prostej
2. Emiter - działa w stożku
3. Pulsar - działa na trafionym obszarze

1. Fal - może obalić trafionego
2. Wiązek - bardzoszybkostrzelny
3. Cząsteczek - ignoruje niespecjalistyczne osłony

1. Nanogenoowych - dodatkowe niszczy elektronikę lub (w nieczystym SF) blokuje pisonikę itp.
2. Antyimplikcyjnych - obrażeń nie można leczyć/regenerować
3. Ypsylon - trafieni zaczynają ulegać powolnej dezintegracji

Natomiast do generowania ras obcych po dostosowaniu mechaniki doskonale nadaje się ten w WoNK.

Po drugie
W katowickiej Wyborowej pojawił się tekst o Portalu. Zawsze cieszą mnie takie względnie sensowe teksty w mainstramowych mediach.

Po trzecie
Pozostając przy Portalu, przeglądałem ostatnio wpisy na temat Monastyru 2.0 i nieszczególnie podoba mi się kierunek zmian. Wygląda na to, że M2 idzie w stronę RPGowego standardu, by nie rzec sztampy, a wszystkie "odważniejsze" designerskie pomysły, lepiej lub gorzej zrealizowane w pierwszej edycji, ale jednak stanowiące o wyjątkowości tego systemu, są teraz uklepywane i wygładzane. No, ale to temat na osobny wpis.

Po czwarte wreszcie
wyklikałem małą gierkę na konkurs "25 lat RPG PL". Jeżeli komuś (by)się chciało ją przeczytać, prosiłbym o feedback :)

Komentarze


Ifryt
   
Ocena:
+1
Gratulacje, sil! :)

Zasłużenie zdobyłeś nagrody. Gierka ma super retro klimat, a przy tym jest naprawdę oryginalna. Wydaje mi się, że ma kilka niedoróbek - ale to tylko wzmacnia "pionierski" klimat. Podobnie jak literówki. :)
09-01-2012 21:21
bohomaz
   
Ocena:
+1
Komentarz usunięty na prośbę autora.
09-01-2012 22:21
Petra Bootmann
   
Ocena:
0
Bardzo mi się podoba w Łotrach powód współpracy - zasady Przymierza. Tłumaczy w fajny sposób współpracę i ułatwia ustalenie końca gry. cool
10-01-2012 08:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.