09-01-2012 12:50
Kilka różności
W działach: rpg | Odsłony: 1
Dziś dla odmiany coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie parę luźnych różności od Conana, poprzez Monastyr do SF (o ile przez science fiction rozumiemy setting, w którym ludzie strzelają do siebie z futurystycznej broni)
Po pierwsze
Na fali rozważań na temat SFRPG mały pomysł do wykorzystania w takich grach. Rzecz oparta jest na patencie z opisywanej na blogu "Meblościanka pełna gier" gierki Witches of N’Kai. A polega na stworzeniu generatora technobełkotliwych wynalazków / nazw robotów / broni itd. w którym poszczególne części nazwy miałyby przełożenie mechaniczne.
Na przykład:
1. Ręczny - broń jednoręczna
2. Ciężki - broń dwuręczna
3. Eksperymentalny - element pancerza
1. Halonowy - większe obrażenia
2. Regrenowy - większa szansa na trafienie krytyczne
3. Induktatywny - większa celność
1. Generator - działa w linii prostej
2. Emiter - działa w stożku
3. Pulsar - działa na trafionym obszarze
1. Fal - może obalić trafionego
2. Wiązek - bardzoszybkostrzelny
3. Cząsteczek - ignoruje niespecjalistyczne osłony
1. Nanogenoowych - dodatkowe niszczy elektronikę lub (w nieczystym SF) blokuje pisonikę itp.
2. Antyimplikcyjnych - obrażeń nie można leczyć/regenerować
3. Ypsylon - trafieni zaczynają ulegać powolnej dezintegracji
Natomiast do generowania ras obcych po dostosowaniu mechaniki doskonale nadaje się ten w WoNK.
Po drugie
W katowickiej Wyborowej pojawił się tekst o Portalu . Zawsze cieszą mnie takie względnie sensowe teksty w mainstramowych mediach.
Po trzecie
Pozostając przy Portalu, przeglądałem ostatnio wpisy na temat Monastyru 2.0 i nieszczególnie podoba mi się kierunek zmian. Wygląda na to, że M2 idzie w stronę RPGowego standardu, by nie rzec sztampy, a wszystkie "odważniejsze" designerskie pomysły, lepiej lub gorzej zrealizowane w pierwszej edycji, ale jednak stanowiące o wyjątkowości tego systemu, są teraz uklepywane i wygładzane. No, ale to temat na osobny wpis.
Po czwarte wreszcie
wyklikałem małą gierkę na konkurs "25 lat RPG PL" . Jeżeli komuś (by)się chciało ją przeczytać, prosiłbym o feedback :)
Po pierwsze
Na fali rozważań na temat SFRPG mały pomysł do wykorzystania w takich grach. Rzecz oparta jest na patencie z opisywanej na blogu "Meblościanka pełna gier" gierki Witches of N’Kai. A polega na stworzeniu generatora technobełkotliwych wynalazków / nazw robotów / broni itd. w którym poszczególne części nazwy miałyby przełożenie mechaniczne.
Na przykład:
1. Ręczny - broń jednoręczna
2. Ciężki - broń dwuręczna
3. Eksperymentalny - element pancerza
1. Halonowy - większe obrażenia
2. Regrenowy - większa szansa na trafienie krytyczne
3. Induktatywny - większa celność
1. Generator - działa w linii prostej
2. Emiter - działa w stożku
3. Pulsar - działa na trafionym obszarze
1. Fal - może obalić trafionego
2. Wiązek - bardzoszybkostrzelny
3. Cząsteczek - ignoruje niespecjalistyczne osłony
1. Nanogenoowych - dodatkowe niszczy elektronikę lub (w nieczystym SF) blokuje pisonikę itp.
2. Antyimplikcyjnych - obrażeń nie można leczyć/regenerować
3. Ypsylon - trafieni zaczynają ulegać powolnej dezintegracji
Natomiast do generowania ras obcych po dostosowaniu mechaniki doskonale nadaje się ten w WoNK.
Po drugie
W katowickiej Wyborowej pojawił się tekst o Portalu . Zawsze cieszą mnie takie względnie sensowe teksty w mainstramowych mediach.
Po trzecie
Pozostając przy Portalu, przeglądałem ostatnio wpisy na temat Monastyru 2.0 i nieszczególnie podoba mi się kierunek zmian. Wygląda na to, że M2 idzie w stronę RPGowego standardu, by nie rzec sztampy, a wszystkie "odważniejsze" designerskie pomysły, lepiej lub gorzej zrealizowane w pierwszej edycji, ale jednak stanowiące o wyjątkowości tego systemu, są teraz uklepywane i wygładzane. No, ale to temat na osobny wpis.
Po czwarte wreszcie
wyklikałem małą gierkę na konkurs "25 lat RPG PL" . Jeżeli komuś (by)się chciało ją przeczytać, prosiłbym o feedback :)
13
Notka polecana przez: Andman, Aravial Nalambar, bohomaz, Darken, dzemeuksis, Ifryt, kbender, KFC, MiszczPodziemi, Nuriel, Petra Bootmann, Xolotl
Poleć innym tę notkę