string(15) ""
» Blog » Bebok - szkicyk gierki
12-12-2012 13:07

Bebok - szkicyk gierki

W działach: rpg, bzdury | Odsłony: 7

Ze szkicem możecie zapoznać się na stronie grynarracyjne.pl.

Komentarze


Eva
   
Ocena:
0
Super! :)
12-12-2012 13:18
mr_mond
   
Ocena:
+1
Wygląda super, bardzo chętnie bym zagrał :).

Pytanie: Bebok kontroluje ilość przygód na drodze do odnalezienia Króliczka, a co za tym idzie, także czy Króliczek zostanie odnaleziony? Bo może przeciągnąć grę do momentu, w którym każdy z Urwisów zgromadzi swoje 6 monet i wróci do domu. Czy dobrze rozumiem?
12-12-2012 14:20
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Króliczek? Napisałeś grę dla Ariocha?
12-12-2012 14:42
~Piastun

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie bomba! Super gierka i do tego zainspirowana Bebokiem. Gra kojarzy mi się mocno z Alicją w Krainie Czarów i Sokiem z Żuka.

Dzięki wielkie za ten tekst :)
12-12-2012 18:27
sil
   
Ocena:
0
Dzięki za dobre słowa :)

@mr_mond
To w sumie "problem" większości bardziej klasycznych gier - MG zawsze może wstawić jeszcze jednego np. potwora na drodze do celu.

Skoro tam zakładamy, że swoimi mocami dysponuje dla dobra gry, to tak samo można założyć też tu.

Przy tym ilość wydanych monet w jakiś sposób pozwala to kontrolować. Np. można by uznać, że przy wydaniu ósmej/dziewiątej rzecz powinna już zmierzać do zakończenia.

Co jeszcze można wymyślić? Np. ograniczyć te monety do 10 i kropka, ale to sprawi, że ratunek zawsze się uda. Ewentualnie wprowadzić jakieś job dice - cosie zbierane np. w wyniku sukcesu w działaniu - ich odpowiednia ilość to odnalezienie Króliczka.
12-12-2012 22:03
mr_mond
   
Ocena:
+2
Klasycznych owszem, ta bardziej mi przypomina indie (które bardzo lubię) dlatego chciałbym, żeby sama się regulowała i nie było to zależne od MG ;).

Zastanawiałem się, czy problemu nie rozwiązałaby jakaś ustalona liczba wyzwań. Jeżeli Urwisy wracają do domu po łącznym zdobyciu 12 monet, to odzyskanie Króliczka mogłoby następować np. po 13 wyzwaniu. Czyli przynajmniej 2 muszą zostać podjęte (jedno w trakcie oraz 13 – ostateczne; to oczywiście ekstremalny przypadek i raczej się nie spodziewam, żeby gracze cały czas zbierali monety, no ale takie przypadki też trzeba wziąć pod uwagę). To tylko sugestia, ja bym spróbował zagrać w ten sposób, ale zdaję sobie sprawę, że to, co dla mnie jest problemem, nie musi nim być dla wszystkich. Ale teraz mam jeszcze większą ochotę wypróbować "Beboka" i sprawdzić, jak by to działało w praktyce :).
13-12-2012 09:06
sil
   
Ocena:
0
Ciekawy pomysł, a 13 to dobra liczba. A jakbyś wypróbował, to będę wdzięczny za info jak poszło.
13-12-2012 10:44

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.