» Blog » Amnestia - pomysł na setting w 300 słowach plus tytuł i bonus
03-10-2013 20:58

Amnestia - pomysł na setting w 300 słowach plus tytuł i bonus

W działach: rpg, gamedesign | Odsłony: 269

Amnestia

Niedaleka przyszłość. Przebudowywany przez dziesiątki lat rozległy kompleks więzienny. Oddziały zwykłe i psychiatryczne o lekkim, podwyższonym i maksymalnie wysokim rygorze. Jedno wielkie Cyber Arkham Asylum. Wszechobecne kamery, elektroniczne zamki, sterowane komputerowo narzędzia przymusu bezpośredniego i grupowej pacyfikacji. Sterująca tym wszystkim SI, ziszczona idee fixe, magnum opus całego sztabu penitencjarnych ekspertów.

SI, która zyskała samoświadomość. I jednocześnie postradała zmysły.

Ogromne cyberwięzienie – wielka piaskownica, eksperymentującego na ludziach nieludzkiego bytu. Ludzcy strażnicy, którzy nazbyt zaufali procedurom, straceńcy, będący teraz na równi z tymi, których pilnowali, więźniami tego cybernetycznego piekła. Cały legion drobnych przestępców, bossów i bonzów, wszelkiej maści psychopatów. To spośród nich SI wybiera sobie czempionów, zwanych Charakternikami. Ich zadaniem jest wypełniać jej wolę, realizować pokrętne plany, marzenia, eksperymenty. Wszechwładna SI wykorzystuje swą moc, aby ułatwić im to zadanie, a kiedy chce – skomplikować. To w jej władaniu jest każda gródź, winda, reflektor, dozownik gazu i posiłku, elektryczne kajdany, ruchome ściany izolatek. Każda kamera, która śledzi ruch Charakterników, beznamiętnym elektronicznym okiem rejestruje każde działanie, analizuje, czy wypełnili chorą wolę bogini tego chorego świata.

Kto się wyłamie, traci łaski pani. Ginie, lub wegetuje wedle jej woli. Przeżyją tylko najsilniejsi i najposłuszniejsi. Ci, którzy nie cofną się przed niczym by zaspokoić zachciankę SI, zasłużyć na jej nagrodę. A ta chojnie potrafi wynagrodzić swoich czempionów. Dostęp do nieograniczonych zasobów, ochrona przed niebezpieczeństwem, gdy uzna to za interesujące, możliwość dopełnienia zemsty, wymierzenia sprawiedliwości, zaspokojenia żądzy. Moc, władza, nieśmiertelność. I w końcu może kiedyś wolność, o ile będą jej jeszcze pragnęli.

Gra w której możesz być kim chcesz, w której możesz robić co chcesz, realizować wszystko to co zawsze chciałeś robić w RPG i jeszcze być za to nagradzanym. Albo po prostu wykonywać rozkazy, zaliczać kolejne questy zlecane przez wszechpoteżny byt, wymyślane przez Mistrza, który wreszcie znalazł system dla siebie. Co wybierzesz: awans na kolejny poziom czy stratę postaci?

....................

A na deser proponuję lekturę tekstu o granicach na JawnychSnach.pl

Komentarze


jesykh
   
Ocena:
0

bardzo megafajny pomysł. Aż bym sobie poprowadził jakiegoś jednostrzała w tym

04-10-2013 06:17
oddtail
   
Ocena:
0

Brzmi jak sposób na prowadzenie Paranoi, frankly ;).

04-10-2013 10:18
Squid
   
Ocena:
0

Jak dla mnie pomysł zyskałby, gdyby rozgrywał się w kolonii karnej w skrzyżowaniu Zony z "Pikniku na skraju drogi" i Australii, a klimat poszedłby w stronę science fantasy - z czempionami jako rycerzami i z SI jako Świętym Graalem :).

04-10-2013 16:51
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Brzmi jak zrzynka ze stareńkiej Paranoi, czekamy na coś bardziej oryginalnego.

05-10-2013 18:30
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

Moc, władza, nieśmiertelność. >>> :) Zły RPG?:)

Fajne, jako część Shadowrun Ronins nadaje się idealnie:)

Świdrodymomen >>> a to paranoja wyszła pod d20? Inaczej nie masz przecież prawa znać takiej gry.

+1 bo Sil:)

05-10-2013 20:11

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.