Blog - Przemyślenia

Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.

O błędach autorek po raz trzeci

25-02-2013 13:36
8
Komentarze: 0
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
O błędach autorek po raz trzeci
Rada nadzorcza firmy Turkey Enterprises pragnie poinformować, że dostępne są już wszystkie trzy części raportu na temat błędów autorek autorstwa prezesa Salantora. Prezes pragnie poinformować, że w planach firmy na rok 2013 kolejne raporty nie figurują, nie wyklucza jednak powrotu do już istniejących i ich poszerzenia. Wszystkie trzy teksty można przeczytać na blogu firmy. Rada nadzorca pragnie również poinformować, że kolejne publikowane w tym tygodniu raporty poruszać będą temat Rzutu na Inicjatywę II oraz projektu Nefarious Bastards. Pieczę nad tym zagadnieniem powierzono prezesowi Kuzzowi...

O błędach autorek po raz pierwszy

15-02-2013 13:33
11
Komentarze: 0
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
O błędach autorek po raz pierwszy
Rada nadzorcza firmy Turkey Enterprises pragnie ogłosić, że na ostatnim walnym zebraniu członków zarządu doszło do burzliwej dyskusji na temat wyglądu strony firmowej. Prezesi doszli do wniosku, że wymaga ona przebudowy i dostosowania do aktualnych trendów, panujących w świecie biznesu. Zadanie to przekazano prezesowi Kuzzowi, który wywiązał się z niego w stu procentach i, jak sam przekonuje, nie zamierza na tym poprzestać. Efekty jest pracy można podziwiać na stronie firmy. Wraz z restrukturyzacją powierzchni biurowej, Turkey Enterprises udostępniło kolejne materiały dla aukcjonariuszy. Spo...

Bo fandom to nie wszystko

05-02-2013 20:30
10
Komentarze: 0
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
Gracze RPG (w Polsce, ale można przyjąć, że w każdym innym zakątku świata też) z grubsza dzielą się na dwie grupy - tych, którzy kręcą się po serwisach, blogach i innych przyczółkach netowego fandomu i tych, którzy w takie rejony się nie zapuszczają. W efekcie otrzymujemy osoby dyskutujące nad wyższością indyków nad mainstreamem, analizujących autorki i grzebiących w mechanikach oraz resztę, która gra w domowym zaciszu i nie interesuje się sporami wśród fandomu zaangażowanego. Jeśli przyjrzeć się uważniej, to różnic między sieciowymi aktywistami a "zwykłymi, szarymi erpegowcami" jest znacznie...

Po ostatni guzik

17-07-2011 20:37
11
Komentarze: 7
W działach: Przemyślenia, RPG-owo
Po ostatni guzik
Kiedyś, w czasach, gdy Dedeki były dla mnie szczytem „heroikowej dziecinady”, a standardy „prawdziwego RPG” wyznaczał Młotek i mój traktujący go wręcz z nabożnym szacunkiem znajomy, a od czasu do czasu także MG, zastanawiałem się po co autorzy tworzyli opisy zaklęć tak dokładne, że zajmują około 1/3 podręcznika. Przy AD&D też mnie to dziwiło i nie raz kląłem, gdy w księdze maga miałem spelle nieprzydatne na wyższych poziomach, bowiem użyć je można było tylko w konkretnych sytuacjach, a te, wraz ze wzrostem poziomu trudności kampanii, zdarzały się coraz rzadziej. Było to...

Innen sukinkoten

31-05-2011 15:31
17
Komentarze: 13
W działach: Przemyślenia, Growo
Zegarmistrz na swym blogu zamieścił notkę o jego ulubionych postaciach negatywnych. Chętnie dorzucę do nich jeszcze pięć, chociaż w przeciwieństwie do niego tylko z jednego źródła. Tekst może zawierać informacje niezrozumiałe dla osób nie znających za bardzo growej klasyki oraz nieco spoljerów. Master (Fallout 1) Różne fragmenty ciała, tworzące ohydną masę i stanowiące jedność ze stanowiskiem overseera schronu przeciwatomowego. Obrzydliwy z wyglądu, już bardzo mało ludzki, z głosem wspomaganym przez elektroniczne syntezatory (jego własny, mechaniczny i kobiecy mieszają się z sobą od czasu...

Command and Conquer RPG

09-05-2011 18:21
10
Komentarze: 6
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
Command and Conquer RPG
Krótko na początek Przedwczoraj oglądałem na youtube filmiki z 3 i 4 części jednego z najstarszych cyklów gier rts. Dziś popykałem trochę w, moim odczuciu niesłusznie, nisko ocenianego Renegade. Słuchając dość szczegółowego opisu świata z intro do części trzeciej, zbierając do kupy fakty na temat Tyberium i przeglądając poświęconą grze wikipedię, zadawałem sobie proste pytanie – dlaczego tak bogaty świat nie ma swojego erpega? W sieci wisi jeden poświęcony temu temat. Wystarczy wrzucić w google stosowną frazę. Tyle, że ostatni post na tak odszukanym forum jest sprzed dwóch lat. Jest co...

De Malo

30-04-2011 12:29
9
Komentarze: 3
W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo, Przemyślenia
De Malo
Czyli o tym dlaczego zło erpegowe złe tak do końca nie jest. Prologus Zło, za Słownikiem Języka Polskiego: "to, co jest niezgodne z zasadami moralności" bądź "czyn wyrządzający komuś krzywdę". Pierwsze jest o tyle trudne do wykorzystania w sesji, że nie każdy system ma jasno rozpisany kanon zasad moralnych. Jeszcze pół biedy, gdy jeden lub paru bogów powie co robić a czego nie, jeśli chce się być zbawionym. A jeśli bogów jest setka? Osobne panteony rasowe, a tam zarówno typki od wojowania jak i kobitki opiekujące się życiem leśnym? Obok siebie wojownik gadający o honorze a z drugiej strony ba...

O logice w RPG

30-11-2010 21:05
20
Komentarze: 11
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
O logice w RPG
A dokładniej o roli tejże w podejmowaniu wyborów przez graczy i ich postacie. Istnieje coś takiego, jak racjonalny model wyjaśniania faktów historycznych. Zakłada on, że ludzie dawniej dokonywali pewnych wyborów w oparciu o logikę i te właśnie racjonalne podejście. Przykład - Mieszko I i chrzest Polski. Dzisiaj spokojnie idzie wymienić x powodów, dla których tego dokonał i uznać, że był genialnym politykiem. Jednak wciąż nie można wykluczyć sytuacji, w której pogański wróżbita, siedząc wśród dymu pod wpływem grzybków i proszków nie spojrzał w ogień i nie powiedział: "Widzę krzyż!"[1]. A książ...

System rzecz zbędna

20-11-2010 00:10
7
Komentarze: 22
W działach: RPG-owo, Przemyślenia
Wczoraj na terenie Wydziału Nauk Społecznych UG miało miejsce pierwsze "Spotkanie z Mistrzem Gry", na którym to miałem okazję opowiedzieć coś niecoś o tworzeniu własnego erpega. W toku dyskusji wypływał często jeden argument, dość charakterystyczny dla tego rodzaju rozrywki: "To wszystko zależy od graczy i mistrza gry", co można odczytać jako: "Nie ważne, co jest w systemie, bo i tak można wszystko zmienić". Fajna zasada, ale czy tak do końca?   Najstarsza znana mi gra planszowa pochodzi jeszcze z czasów antycznych. Grali w nią legioniści rzymscy. Zasady proste jak konstrukcja cepa. Każdy grac...