Blog - Karnawał Erpegowy
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.
[KB RPG#38] Mam problem ze starymi grami
31-12-2012 01:19
12
Komentarze: 32W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Powyższy tytuł autorstwa osoby, która swoją erpegową karierę zaczęła od AD&D i pierwszego Młotka, pogrywa w zmodowane Dwarf Fortress [1] i w ogóle ma sentyment do "starych, dobrych czasów" brzmi co najmniej dziwnie. Równie dobrze mogłem na forum fanów cRPG głośno nazwać Tormenta przegadaną przygodówką. Nic jednak nie poradzę na to, że jak bym nie kochał starych gier, tak powrót do nich po latach rozłąki częstokroć odsłania przede mną wszystkie ich wady, jakie kiedyś, gdy byłem młody i głupi, wcale mi nie przeszkadzały [2]. Tyczy się to także papierowych erpegów.
Widzicie, od paru tygodni prow...
[KB RPG#37] Przyczyny końca świata
01-12-2012 00:19
10
Komentarze: 3W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Armia demonów, deszcz bomb atomowych, śmiertelnie groźny wirus, miliony zombie, wytrącenie planety z orbity, exterminatus, inwazja zbuntowanych maszyn - to tylko kilka z setek metod na zagładę świata, tematu wałkowanego przez kulturę od czasów antycznych. Większość twórców skupia się na środkach i przebiegu tego jakże widowiskowego wydarzenia. Mniej zastanawia się, jakie mogą być jego przyczyny. Szkoda, bo tych również nie brakuje, a niekiedy okazują się ciekawsze od kolejnego nuklearnego holokaustu.
1. Becouse we are ivil
Najbardziej banalny i chyba najbardziej popularny. Zło jest złe, bo je...
[KB RPG#33] Umysł szaleńca
18-07-2012 03:17
12
Komentarze: 6W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Poniższy tekst pierwotnie tyczył się w większej części szaleństwa, lecz w toku pisania proporcje się zmieniły. Za błędy przepraszam, późna godzina robi swoje.
Wizualizacja umysłu
Umysł każdej istoty rozumnej jest miejscem o określonym kształcie, zależnym od jej charakteru, stylu bycia, wieku, stanu zdrowia i tak dalej. Przykładowo dla małej dziewczynki będzie to słodko wyglądający domek dla lalek, zaś dla zawodowego żołnierza dobrze umocniona, utrzymana w absolutnej czystości i porządku twierdza. Architektura i zawartość zmieniają się wraz z wiekiem i nabieranym doświadczeniem. Spokojne życi...
[KB RPG #31] Wszystko jest bronią
10-05-2012 15:27
30
Komentarze: 64W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Znam wielu MG, którzy przy ocenianiu co dać graczom, a czego nie, najczęściej biorą pod uwagę kryterium bojowe. Nie jest istotny pierwotny sposób wykorzystania zaklęcia. Jeśli z jego pomocą można łatwo kogoś ubić, to jest to przepak i trzeba poprawiać. Ja sam byłem przez długi czas skażony takim podejściem. Dziś wiem, że jest zwyczajnie bezsensowne, podobnie zresztą jak uznawanie, że bronią jest tylko to, co tnie, szarpie i w ogóle zadaje bezpośrednio rany. Najlepiej jak największe, bo w końcu co to za heros bez ognistego miecza +3?
Kubeczek
"Zabiję cię kubeczkiem do herbaty". Riddick to był...
[KB RPG #29] Krasnoludzkie lochy
15-03-2012 23:39
7
Komentarze: 3W działach: Growo, Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Wiecie, co to Dwarf Fortress? Jeśli tak, to przejdźcie akapit niżej. Jesli nie, to możecie zapoznać się z tekstem który swego czasu na jego temat popełniłem. Dla leniwych w skrócie – zmiksujcie sima, grę ekonomiczną, strategiczną, krasnoludy oraz pudło klocków lego, dorzućcie horrendalną ilośc opcji i zależności, brzydką grafikę, toporne sterowanie oraz wiadra grywalności. Do rzeczy jednak. Gra, poza wikipedią, blogiem developerskim oraz serwerem plików posiada również składnicę stworzonych przez graczy map. Nieocenione i stale aktualizowane źr&oac...
[KB RPG#28] Ostrożnie z rasizmem
27-02-2012 18:04
13
Komentarze: 4W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo
Jeszcze nie tak dawno, bo ze trzy lata temu, miałem pomysł na całkiem sporą kampanię dla mojej licznej gromadki internetowych graczy. Główną jej osią był konflikt między teokratycznym państwem ludzi (plus spora mniejszość innych ras), a sąsiednim elfim cesarstwem o dość chłodnym stosunku do krótkowiecznych. Oba kraje były skonfliktowane, ale żadna strona nie wykonywała gwałtowniejszych ruchów w obawie przed rozpoczęciem wojny. Sytuacja idealna do podgrzania atmosfery.
Zaczęło się spokojnie, bo od wielkiego spisu niewiernych długouchych zamieszkujących teokrację. Zadanie to wziął na swoje bark...
Ultima Online bez prądu
13-07-2011 01:17
10
Komentarze: 8W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Dawno, dawno temu, w zamierzchłych czasach podstawówki, gdy w sklepach były dostępne gwiazdki Milki, a w kioskach dostać można było Gamblera, w moje łapki wpadł jeden z numerów świętej pamięci Secret Service z recenzją Ultimy Online. Jako młodzik jeszcze, który nie wiedział, że RPG to taka radziecka wyrzutnia rakiet, byłem wprost zafascynowany istnieniem gry, w której mogę odgrywać rolnika, rycerza, maga czy innego kowala. Głównie kowala, bo w młodości coś mnie do tej profesji ciągnęło.
Pamiętam, że zaczytywałem się wtedy w recenzjach Ultimki w innych jeszcze pismach. Ubolewałem, że dodatek o...
De Malo
30-04-2011 12:29
9
Komentarze: 3W działach: Karnawał Erpegowy, RPG-owo, Przemyślenia
Czyli o tym dlaczego zło erpegowe złe tak do końca nie jest.
Prologus
Zło, za Słownikiem Języka Polskiego: "to, co jest niezgodne z zasadami moralności" bądź "czyn wyrządzający komuś krzywdę". Pierwsze jest o tyle trudne do wykorzystania w sesji, że nie każdy system ma jasno rozpisany kanon zasad moralnych. Jeszcze pół biedy, gdy jeden lub paru bogów powie co robić a czego nie, jeśli chce się być zbawionym. A jeśli bogów jest setka? Osobne panteony rasowe, a tam zarówno typki od wojowania jak i kobitki opiekujące się życiem leśnym? Obok siebie wojownik gadający o honorze a z drugiej strony ba...
De aequitate inter professionibus
11-03-2011 15:54
8
Komentarze: 12W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Czyli o balansie mag kontra reszta świata.
Poniższy tekst jest przesadnie długi. Leniwym odradza się czytanie. Zasadniczo mówi o tym, jak można utrudnić magowi życie, coby między nim a wojem nie było zbyt wielkiej przepaści, gdy idzie o moc i możliwości. Dużo przykładów i marudzenia ogólnego.
Epickie pier*****
Ma miejsce wielka bitwa - konne siły królestwa pod dowództwem maga chaosu kontra Czarnoksiężnik i jego potworne siły. Już na samym początku "ten zły" sprowadza z nieba ognisty deszcz za pomocą potężnego zaklęcia wysokiego poziomu. Płomienie spadają na wycofujący się trzon kawalerii, z...
Brak planu to też dobry plan
16-11-2010 22:27
11
Komentarze: 0W działach: RPG-owo, Karnawał Erpegowy
Scenariusz. Czasem takie coś tworzę. Biorę wtedy kartkę i smaruję po niej, rysując mapkę miejsca akcji, krótko opisując najważniejsze postacie, pochowane w skrzyniach rzeczy oraz ciekawostki. Wszystko pojedynczymi zdaniami, od myślników czy innych kropek, rozsiane po całej stronie. Ktoś inny na to spojrzy i nie zorientuje się, co w trawie piszczy.
Lubię taki sposób pisania. Mając wszystko upakowane na małej powierzchni czuję, że wszystko jest pod kontrolą, że w razie braków zaraz zrobię dopisek i w czasie sesji ogarnę, że ten enpec, spotkany w chatce X na mapce z góry ma krótki opis po prawej...