Blog - designer's diary

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.

Opisz swoje (wolsungowe) miasto czyli i ty możesz być autorem "Slawii"

19-04-2011 23:47
36
Komentarze: 25
W działach: Kuźnia Gier, RPG, wolsung, designer's diary
Opisz swoje (wolsungowe) miasto czyli i ty możesz być autorem
Od lutego trwają już prace nad Slawią - dodatkiem do Wolsunga, który chcemy wydać na wakacje (tak, najfajniej byłoby zdążyć na Avangardę...). W pracę zaangażowany jest coraz większy zespół - do ekipy, która pisała "W pustyni i w puszczy" - czyli Garnka, Morpehi, beacona, Erpegisa i Rince'a dołączył Talb (zwany też Telkontarem), a i ja sam piszę troszkę dłuższe teksty niż parozdaniowe wtręty. Slawia będzie dodatkiem pełnym informacji o wolsungowym odpowiedniku Polski. Znajdziecie się tam oczywiście szczegółowy opis calego państwa, jego historii, ge...

Cała prawda o tej naszej licencji (i dlaczego Ramel fajny jest)

05-04-2011 09:09
57
Komentarze: 40
W działach: Kuźnia Gier, RPG, wolsung, designer's diary
Cała prawda o tej naszej licencji (i dlaczego Ramel fajny jest)
Pierwszego kwietnia napisałem, że będziemy wraz z GRAmelem pracować z nad karcianką Deadlands. Jednocześnie Ramel napisał, że zamyka GRAmela i przenosi się do nas. Jak łatwo się domyślić, był to mały dowcip, ale też nie do końca. Ramel oczywiście dalej prowadzi GRAmela (no dobra, wszyscy wiemy kto tam jest szefem), ale zacieśniamy współpracę pomiędzy Kuźnią Gier a Gramelem. Czego pierwszym efektem jest .... podpisanie przez nas licencji, ale na wydanie Wolsunga po angielsku. Naszym amerykańskim wydawcą zostało Studio 2 Publishing, czyli dystrybutor produktów m. in. Pinnacle`a (i GRAmela). N...

I ty możesz wygrać bitwę pod Grunwaldem.

17-07-2010 18:30
18
Komentarze: 21
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier
I ty możesz wygrać bitwę pod Grunwaldem.
Niniejsza notka miała powstać oczywiści wcześniej - na 15 lipca, ale w związku z "padem" dysku w moim laptopie oczywiście się opóźniła. Aktualnie od 20 godzin stawiam na nowo system i inne rzeczy, a w przerwie piszę niniejszą notkę.Przy okazji - wszyscy, którzy w ciągu ostatnich kilku dni kontaktowali się ze mną i nie otrzymali odpowiedzi proszeni są o ponowne wysłanie maila, bądź kontakt telefoniczny. A tymczasem w dniu inscenizacji bitwy pod Grunwaldem, parady Euro Pride oraz marszu ruchu śląskich autonomistów zajmijmy się tym  pierwszym tematem. ...

Premiera Lyonesse - najnowszego dodatku do Wolsunga - już na Avangardzie

12-07-2010 23:08
36
Komentarze: 28
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, RPG, Wolsung
Premiera Lyonesse - najnowszego dodatku do Wolsunga - już na Avangardzie
Ponieważ mamy jakieś problemy z serwerem, na którym hostowana jest strona Wolsunga pozwolę sobie wkleić poniżej niusika dotyczącego premiery Lyonesse: Miasto, Mgła, Maszyna. Wczoraj wieczorem odebrałem tekst  po korekcie od Silidana i dzisiaj od rana siedzieliśmy ze Sqvą nad wdrożeniem poprawek (bo zły neishin wyjechał na wakacje). sirDuch dosyłał ostatnie rysunk, zaś Garnek pilnował nas i czasem krzyczał (na odległość). Dziękuje za pomoc wszystkim, którzy się do tego przyczynili (oprócz wymienionych powyżej osób thanxy należą się luckowi, Szczurowi,...

Historia w Wolsungu

21-05-2010 02:18
33
Komentarze: 20
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, RPG, Wolsung
Historia w Wolsungu
Kalendarium Lyonesse i Alfheimu Prehistoria i czasy antyczne (do roku zerowego) około 50000 p.n.e.: Początki krasnoludzkiego osadnictwa na Wyspach Alfheimskich. około 12000 p.n.e.: Pierwszy najazd elfich koczowników na Wyspy. 760 p.n.e.: Uchodźcy z Irionu zakładają Nessa, późniejsze Lyonesse. 511 p.n.e.: W dziele eolskiego historyka, Deutrodota, znajdujemy wzmiankę o znajdujących się daleko na północy „cassiterides” – wyspach cyny – i ich stolicy –  Nessa. 500–470 p.n.e.: Pierwsza Wojna Piktyjska – krasnoludzkie i ni...

Z pamiętnika wydawcy / 10 dni przed ważnym wydarzeniem

13-05-2010 03:09
34
Komentarze: 16
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, planszówki, RPG, veto, wolsung
Z pamiętnika wydawcy / 10 dni przed ważnym wydarzeniem
Pracowanie dla siebie ma wiele zalet, jedną z najwięjszych jest z pewnością to, że mogę pracować kiedy chcę. Np. o tej porze ;)To oczywiście również wada, bo o każdej porze dnia i nocy mam nad czym pracować... No właśnie, a nad czym teraz tak usilnie siedzę? Miłośników Wolsunga z pewnościa ucieszy informacja, że prace nad Lyonesse zbliżają się powoli do upragnionego końca. Kolejne wersje poszczególnych rozdziałów krążą pomiędzy mną, Garnkiem i beaconem. Dopisujemy, poprawiamy ulepszamy. Nightwind (i nie tylko) rysuje ilustracje, a SirDuch zaraz z powrotem zacznie (o tym co teraz robi...

Cała prawda o planszówkach Kuźni

24-03-2010 19:48
21
Komentarze: 33
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, planszówki
Cała prawda o planszówkach Kuźni
Gdy na Games Fanaticu ukazał się plan wydawniczy Kuźni Gier oczywiście spodziewałem się, że pojawi się sporo niepochlebnych komentarzy, bo wśród gamesfanaticowych "wyjadaczy" nasze gry nie cieszą się przesadną estymą ale nie spodziewaliśmy się aż takiej fazy niechęci... Inna sprawa, że czasem niektórzy wyjadacze ewidentnie nie znają zbyt dobrze naszych gier i wypowiada się o Kuźni jako o producencie "słabej jakości gier humorystycznych" , nie zwracając uwagi na takie tytuły jak Rice Wars, Kingpin czy Mozaika. Ponieważ spłodziłem w odpowiedzi spory tekst to postanowiłem wrzucić ten te...

Przerywam milczenie

22-03-2010 19:44
25
Komentarze: 5
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, planszówki, RPG, veto, wolsung
Przerywam milczenie
Zupełnie nie wiem jak to się stało, ale minęła już połowa marca.Pierwsze tygodnie tego roku minęły jak z bicz strzelił - sporo pracy, dużo osobistych zawieruszeń różnej maści.... Na szczęście wszystko jest już w porządku, choć pewne zbliżające się zmiany będą... spore ;) Udaje mi się też ostatnio sporo czytać i oglądać fajnych książek i filmów. Może nawet pokuszę się o jakieś recenzje?  Właśnie ujawniliśmy plan wydawniczy Kuźni Gier na 2010 rok - zapraszam serdecznie do zapoznania się z nim. Generalnie Kuźnia działa na 3, a nawet 4 fronty - gry planszowe (w ty...

Po gorącym grudniu idą Święta...

23-12-2009 00:30
19
Komentarze: 12
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, wolsung, veto
Po gorącym grudniu idą Święta...
To był najbardziej gorący grudzień w moim życiu. Wydaliśmy kontrowersyjnego Kapitana Bombę na podstawie popularnego serialu z 4fun.tv, Ogniem i Mieczem - pierwszy nasz kuźniowy dodatek do Veto oraz Operację Wotan czyli pierwszą kampanię do Wolsunga. A po drodze zorganizowaliśmy jeszcze Mistrzostwa Polski w Veto (zapraszam do zapoznania się z barwną relacją) i aktywnie siedzieliśmy nad kilkoma nowymi projektami. A do tego wysyłki, wysyłki, wysyłki...... Bardzo męcząco, bardzo fajnie. Teraz czas odrobinkę odpocząć .... i wykorzystać spokojny okres na nadrobienie zaległości... Wesołych Świą...

Kingpin czyli jak zostałem mafioso i spotkałem Roberta Adlera

09-10-2009 16:16
28
Komentarze: 7
W działach: designer's diary, Kuźnia Gier, planszówki, kingpin
Kingpin czyli jak zostałem mafioso i spotkałem Roberta Adlera
Otrzymujemy wraz ze Sqvą co miesiąc kilka do kilkunastu projektów nowej gry bądź przynajmniej rozwiniętych pomysłów na nie. Naprawdę różnych... Jeżeli projekt rokuje nadzieje, zapraszamy autora wraz z prototypem na spotkanie z nami w Krakowie (bądź na jakimś konwencie). Gramy w prototyp, wyrażamy swoje uwagi – zazwyczaj jest ich sporo – dzielimy się doświadczeniem. Czasem mówimy wprost, że gra się nam nie podoba, czasem zgłaszamy "pomysły racjonalizatorskie" i zachęcamy do dalszej pracy nad grą, a czasem... trafi się nam prawdziwa perełka, która sprawia, że uświadamiamy sobie,...