» Blog » I ty możesz wygrać bitwę pod Grunwaldem.
17-07-2010 18:30

I ty możesz wygrać bitwę pod Grunwaldem.

W działach: designer's diary, Kuźnia Gier | Odsłony: 165

I ty możesz wygrać bitwę pod Grunwaldem.

Niniejsza notka miała powstać oczywiści wcześniej - na 15 lipca, ale w związku z "padem" dysku w moim laptopie oczywiście się opóźniła.

Aktualnie od 20 godzin stawiam na nowo system i inne rzeczy, a w przerwie piszę niniejszą notkę.

Przy okazji - wszyscy, którzy w ciągu ostatnich kilku dni kontaktowali się ze mną i nie otrzymali odpowiedzi proszeni są o ponowne wysłanie maila, bądź kontakt telefoniczny.

 

A tymczasem w dniu inscenizacji bitwy pod Grunwaldem, parady Euro Pride oraz marszu ruchu śląskich autonomistów zajmijmy się tym  pierwszym tematem.

 

Cała historia zaczęła się wiosną zeszłego roku kiedy to Narodowe Centrum Kultury zwróciło się do Kuźni Gier z propozycją stworzenia przez nas gry planszowej o tematyce grunwaldzkiej w związku ze zbliżającą się okrągłą rocznicą bitwy.

 

 

 

Oczywiście ochoczo podjęliśmy się tego wyzwania - nie jest to zresztą jedyna gra na zlecenie, nad którą pracujemy bądź pracowaliśmy w ostatnim czasie (szczegóły ujawnimy w stosownym momencie).

Z NCK współpracowało się nam naprawdę dobrze - duża w tym zasługa człowieka, który z ich strony nad tym czuwał - Rafała Gałeckiego

Dinozaury RPGowe mogą pamiętać go jako jednego z płodniejszych w swoim czasie autorów artykułów min. do Magii i Miecza. 

 

Dla Narodowego Centrum Kultury nasza gra była jednym z kilku obszarów, którymi się zajmowało - właśnie ukazała się książka Szczepana Twardocha "Wieczny Grunwald", a filmiki grunwaldzkie przygotowane przez Platige Image pod przywództwem Tomasz Bagińskiego widzieli już w TV lub internecie chyba wszyscy.

A jak ktoś nie widział to zapraszam do obejrzenia najdłuższego (90s) filmiku (na końcu notki).

 

 

W toku licznych spotkań ostatecznie  ustalono, że powstanie niewielka, szybka gra karciana, dla dwóch graczy, z których jeden wciela się w role dowodzącego siłami polsko-litewskimi, drugi zaś dowodzi krzyżakom.

 

Co za tym idzie obie strony mają równe szansę na zwycięstwo - to od graczy zależy, która strona wygra pod Grunwaldem (a która pod Tannenbergiem :)

 

Każdy z graczy dysponuje 55-kartową talią, w której znajdzie dowódców, oddziały i taktyki.

Gra została wydana w kompaktowym pudełku idealnie mieszczącym obie talie oraz instrukcje.

To takie same pudełko jak to, w którym wydaliśmy Kapitana Bombę czy Kung Fu.

 

 

 

Gra została zilustrowana przez naszych stałych współpracowników:

Krzysztof 'sirDuch' Rogulski (znany min. z okładek dodatków do Wolsunga - Lyonesse, Operacji Wotan i licznych ilustracji do Veto! i Wolsunga) stworzył layout kart oraz ilustracje dla strony polsko-litewskiej.

Z kolei okładkę i ilustracja dla strony krzyżackiej stworzył Piotr Foksowicz, który narysował całe mnóstwo grafikdo Veto!, a w Lyonesse: Miasto, Mgła, Maszyna debiutuje jako ilustrator wolsungowy.

 

Grę wymyśliliśmy w dwójkę - wraz ze Sqvą (który - dzięki niesamowitemu poświęceniu repka jest już na facebooku) i muszę nieskromnie przyznać, że jesteśmy z niej zadowoleni.

Z tego miejsca od razu ślę podziękowania dla wszystkich testerów, którzy męczyli się z kolejnymi wersjami gry :)

 

Więcej informacji o grze - pełne info prasowe oraz więcej efektownych ilustracji znajdziecie na stronie Kuźni Gier.

 

Ważna informacja na koniec - cały nakład gry przekazaliśmy zgodnie z umową do NCK, więc prosimy o nie wysyłanie maili z prośbą o egzemplarz - bo zwyczajnie ich nie mamy.


A oto i filmik:

 

Komentarze


Jade Elenne
   
Ocena:
0
Jeśli ktoś ma chętkę na egzemplarz gry, to koniecznie musi stanąć w szranki Avangardowych konkursów, albowiem w sklepiku z nagrodami będzie można zaopatrzyć się w "Grunwald - Walka 600-lecia" ;)
22-07-2010 00:52

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.