Blog

Wyświetlono rezultaty 181-190 z 305.

Quentin: Machina Wojenna – iteracja I, raport I

22-07-2012 14:49
8
Komentarze: 13
W działach: Quentin, RPG, sesje, Wolsung
Quentin: Machina Wojenna – iteracja I, raport I
Witajcie! Praca nad moim quentinowym scenariuszem – Machiną Wojenną – trochę jeszcze potrwa. Zamierzam poprowadzić tę kampanię co najmniej trzy razy, trzy iteracje, nim uznam ją za dopieszczoną i doszlifowaną. Pierwsza iteracja już przebiegła, druga zaczęła się w piątek i będzie trwać do sierpnia a trzecia przebiegnie w dwa dni na Avie. Machina Wojenna to kampania instruktażowa, więc zapraszam do niej wszystkich, którzy chcą się nauczyć Wolsunga i poznać jego świat. Na Avie prowadzę tę kampanię w piątek i sobotę (27-28.07) od 11 do 16. Wiem, że to strasznie intensywne granie, al...

Finaliści Quentina

15-07-2012 15:40
17
Komentarze: 3
W działach: Quentin, RPG, fandom
Finaliści Quentina
Witajcie! Puściłem wieść, ale niezależnie od tego pozwolę sobie ogłosić: znamy finalistów Quentina :) Cytując stronę konkursu: Do finału tegorocznej edycji konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin przechodzą (w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów): Paweł “Aesandill” Bogdaszewski: “Tożsamość” Marek “Planetourist” Golonka: “Machina wojenna” Michał Laskowski: “Eksodus” Łukasz Pilarski: “Ruiny Valengardu” Karol “Eliash” Woźniczak: “Super Hero Show” ...

Dzikie Pomysły: Mentor

12-07-2012 23:17
11
Komentarze: 4
W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły: Mentor
Witajcie! Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu: Gandalf/Obi-Wan Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może j...

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...

12-07-2012 22:02
10
Komentarze: 7
W działach: D&D, RPG, sesje
Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...
Witajcie! D&D pożegnałem ostatnią sesją dobre kilka miesięcy temu, ale wciąż nie dawała mi spokoju jedna z jego modyfikacji – Star Wars Saga Edition. Kupiony w przypływie zachwytu nad uproszczoną, ujednoliconą i chyba wreszcie strawną wersją d20 od ponad roku kurzył się na półce, a Vader z okładki co i rusz powtarzał I find your lack of faith disturbing – chodziło oczywiście o brak wiary w to, że kiedykolwiek uda mi się poprowadzić Sagę. I miał drań rację – dzisiaj zaczęliśmy kampanię. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce* Republika przeżywała od dawna nieznany rozkwit...

Wolsung/ZC: Straszna Prawda

07-07-2012 08:53
40
Komentarze: 13
W działach: Wolsung, sesje, RPG, Plane przedstawia, Cthulhu
Wolsung/ZC: Straszna Prawda
Witajcie!   Prowadziłem wczoraj wolsungowy pastisz Cthulhu inspirowany Górami szaleństwa. Niestety nie zadbałem o odpowiednie nastrojenie graczy i finałowa konfrontacja z lovecraftowską Straszną Prawdą wydała im się naciągana, ale grało się nieźle i scenariusz wydaje się w porządku. Na razie wrzucam go tu, a jak będę miał okazję go poprowadzić raz jeszcze i upewnić się, że wszystko działa, postaram się o ilustracje i publikację w PDFie.     Straszna prawda               Ścigając szaleńca drużyna natrafia na r...

Dziki Wolsung

19-06-2012 01:07
6
Komentarze: 6
W działach: Brawurowe Światy, Plane przedstawia, RPG, SWEPl, Wolsung
Dziki Wolsung
Witajcie! Uwielbiam mechanikę Wolsunga, ale czasami mnie uwiera jej abstrakcyjność i filmowość. Wydaje mi się, że konwencja, którą wspierają te reguły (wciąż dumam, jak ją określić) nie wyczerpuje wszystkich możliwości magicznego wieku XIX i w związku z tym od jakiegoś czasu szykuję się do poprowadzenia Wolsunga na SWEPlu. Dziś króciutki spis moich planów co do mechaniki takich sesji. Podstawą będzie oczywiście Brawurowy Wolsung – rasy, rodzaje magii i inne opcje dla graczy z niego bardzo mi odpowiadają. Być może dopiszę tylko trochę więcej Przewag, po jednej na rasę to mało. Natomias...

Zew Cthulhu: Czyste Szczęście

17-06-2012 13:38
5
Komentarze: 6
W działach: Plane przedstawia, RPG, sesje, Cthulhu
Witajcie! Od dawna szykuję się do poprowadzenia czegoś w mackowatych klimatach i wypróbowania w akcji Realms of Cthulhu, a dziś przyszedł mi do głowy nietypowy pomysł na scenariusz. Groza Mitów Cthulhu wynika przede wszystkim z względności i niestałości wszystkiego, co ludzie uważają za normalne, niezmienne i święte – przynajmniej ja tak ją rozumiem. Typowy scenariusz Zewu wykorzystuje to, konfrontując graczy z miejscami, potworami i faktami tak przerażającymi, że sam fakt ich istnienia rani ludzki umysł. Ja zaś mam odwrotny pomysł – niech tematem sesji będzie sekta, której czło...

DDGF: RPGi a stres

16-06-2012 23:26
7
Komentarze: 0
W działach: RPG, Plane przedstawia, Prze-, Życie
DDGF: RPGi a stres
Witajcie! Dzień Darmowych Gier Fabularnych to przede wszystkim święto mięcha, contentu, gotowych gier i przygód, ale ja chciałbym z jego okazji podzielić się z Wami czymś nieco innym – projektem badań psychologicznych nt. wpływu RPGów na poziom stresu w życiu. Pisałem go w tym semestrze na zajęciach z metodologii badań psychologicznych* i wyszedł całkiem nieźle, więc moim zdaniem warto, by ujrzał światło dzienne. Choć jestem z niego zadowolony, projekt ma parę wad wynikających z mojej nikłej na razie wiedzy o psychologii (1. rok). Przede wszystkim wpływ na poziom stresu to nie najciek...

Czysty Wolsung!

14-06-2012 23:11
16
Komentarze: 3
W działach: Wolsung, sesje, RPG
Czysty Wolsung!
Witajcie! Po dłuższej przerwie wróciłem do prowadzenia Wolsunga. Udało mi się znaleźć w katowickim ŚKFie kilku naprawdę fajnych graczy chcących się go nauczyć i dzisiaj mieliśmy pierwszą sesję, która wyszła naprawdę świetnie. O fabule nie mam niestety czasu dużo napisać, poza tym była ona nieco pretekstowa – główną ideą kampanii jest, by każda z czterech sesji pokazała jeden z typów przygód w Wolsungu (pod każdy z archetypów) i dzisiaj mieliśmy do czynienia z typowym śledztwem: szanowany naukowiec okazuje się venrierowcem i znika z planami Broni Zagłady (no, na małą skalę). Drużyna o...

Wojenny twist

13-06-2012 14:38
9
Komentarze: 28
W działach: RPG, sesje
Witajcie! Przedwczoraj wpadł mi do głowy pomysł na sesję wojenną z twistem, na ile oryginalnym – trudno mi ocenić. Można ją poprowadzić w dowolnych realiach, więc używam ogólnych nazw typu Wrogowie, Ojczyzna, Generał itp. Ojczyzna BG zostaje najechana przez Wrogów, więc jej wojska wyruszają na wojnę pod dowództwem genialnego Generała, jedynej osoby zdolnej odeprzeć Wrogów. Gracze są gdzieś wśród żołnierzy – mogą być oddziałem specjalnym, technikami, niższymi rangą dowódcami, słowem: być na dowolnej w miarę ważnej pozycji. Przez pewien czas – godzinę, dwie, może nawet ca...