Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 81-90 z 163.

Quentin: zaginione prace

04-08-2012 16:18
25
Komentarze: 15
W działach: Quentin, RPG, fandom, Wolsung, D&D, Cthulhu
Quentin: zaginione prace
Witajcie! Na stronie Quentina można już przeczytać pierwsze komentarze Kapituły, kolejne będą się na niej sukcesywnie pojawiać. Nie wszystkie prace zostaną jednak skomentowane – niektóre zostaną ominięte, gdyż nie zostały wysłane na konkurs, spisane czy choćby wymyślone! A mają taki potencjał... X Autor: Radnon System: D&D 3.5 (Zapomniane Krainy) Przygoda jest raczej prosta i typowa, ale widać, że było to zamierzone i że zamiar ten dał świetny rezultat. Autor konsekwentnie budował baśniowo-rycerski klimat Faerunu pokazując, że wbrew obiegowej opinii Zapomniane Krainy wykraczają nast...

Quentin: moje wrażenia

24-07-2012 23:59
16
Komentarze: 8
W działach: RPG, Quentin, sesje, Wolsung, SWEPl, Plane poleca
Quentin: moje wrażenia
Witajcie! Też dorzucę swoje trzy grosze do pierwszych wrażeń z quentinowych scenariuszy :) Kolejność taka, żeby SHS było na końcu, bo przy nim mam pytanie do autora o mechanikę. Eksodus Michała Laskowskiego (Neuroshima) jest ciekawy i można z niego zrobić naprawdę fajną sesję, niekoniecznie w Neuro – dawno nie widziałem tak prostego i fajnego mechanizmu zarządzania podwładnymi. Ładnie by się komponował z regułami dowodzenia z Savage Worlds, a może też z Yarrą, Rzeką Śmierci Sapkowskiego? Polecam wszystkim lubiącym obsadzać BG w roli przywódców. Podobnie, jak Aesowi, brakuje mi jednak...

Quentin: Machina Wojenna – iteracja I, raport I

22-07-2012 14:49
8
Komentarze: 13
W działach: Quentin, RPG, sesje, Wolsung
Quentin: Machina Wojenna – iteracja I, raport I
Witajcie! Praca nad moim quentinowym scenariuszem – Machiną Wojenną – trochę jeszcze potrwa. Zamierzam poprowadzić tę kampanię co najmniej trzy razy, trzy iteracje, nim uznam ją za dopieszczoną i doszlifowaną. Pierwsza iteracja już przebiegła, druga zaczęła się w piątek i będzie trwać do sierpnia a trzecia przebiegnie w dwa dni na Avie. Machina Wojenna to kampania instruktażowa, więc zapraszam do niej wszystkich, którzy chcą się nauczyć Wolsunga i poznać jego świat. Na Avie prowadzę tę kampanię w piątek i sobotę (27-28.07) od 11 do 16. Wiem, że to strasznie intensywne granie, al...

Finaliści Quentina

15-07-2012 15:40
17
Komentarze: 3
W działach: Quentin, RPG, fandom
Finaliści Quentina
Witajcie! Puściłem wieść, ale niezależnie od tego pozwolę sobie ogłosić: znamy finalistów Quentina :) Cytując stronę konkursu: Do finału tegorocznej edycji konkursu na najlepszy scenariusz do gry fabularnej Quentin przechodzą (w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów): Paweł “Aesandill” Bogdaszewski: “Tożsamość” Marek “Planetourist” Golonka: “Machina wojenna” Michał Laskowski: “Eksodus” Łukasz Pilarski: “Ruiny Valengardu” Karol “Eliash” Woźniczak: “Super Hero Show” ...

Dzikie Pomysły: Mentor

12-07-2012 23:17
11
Komentarze: 4
W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły: Mentor
Witajcie! Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu: Gandalf/Obi-Wan Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może j...

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...

12-07-2012 22:02
10
Komentarze: 7
W działach: D&D, RPG, sesje
Dawno, dawno temu w odległej galaktyce...
Witajcie! D&D pożegnałem ostatnią sesją dobre kilka miesięcy temu, ale wciąż nie dawała mi spokoju jedna z jego modyfikacji – Star Wars Saga Edition. Kupiony w przypływie zachwytu nad uproszczoną, ujednoliconą i chyba wreszcie strawną wersją d20 od ponad roku kurzył się na półce, a Vader z okładki co i rusz powtarzał I find your lack of faith disturbing – chodziło oczywiście o brak wiary w to, że kiedykolwiek uda mi się poprowadzić Sagę. I miał drań rację – dzisiaj zaczęliśmy kampanię. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce* Republika przeżywała od dawna nieznany rozkwit...

Wolsung/ZC: Straszna Prawda

07-07-2012 08:53
40
Komentarze: 13
W działach: Wolsung, sesje, RPG, Plane przedstawia, Cthulhu
Wolsung/ZC: Straszna Prawda
Witajcie!   Prowadziłem wczoraj wolsungowy pastisz Cthulhu inspirowany Górami szaleństwa. Niestety nie zadbałem o odpowiednie nastrojenie graczy i finałowa konfrontacja z lovecraftowską Straszną Prawdą wydała im się naciągana, ale grało się nieźle i scenariusz wydaje się w porządku. Na razie wrzucam go tu, a jak będę miał okazję go poprowadzić raz jeszcze i upewnić się, że wszystko działa, postaram się o ilustracje i publikację w PDFie.     Straszna prawda               Ścigając szaleńca drużyna natrafia na r...

Dziki Wolsung

19-06-2012 01:07
6
Komentarze: 6
W działach: Brawurowe Światy, Plane przedstawia, RPG, SWEPl, Wolsung
Dziki Wolsung
Witajcie! Uwielbiam mechanikę Wolsunga, ale czasami mnie uwiera jej abstrakcyjność i filmowość. Wydaje mi się, że konwencja, którą wspierają te reguły (wciąż dumam, jak ją określić) nie wyczerpuje wszystkich możliwości magicznego wieku XIX i w związku z tym od jakiegoś czasu szykuję się do poprowadzenia Wolsunga na SWEPlu. Dziś króciutki spis moich planów co do mechaniki takich sesji. Podstawą będzie oczywiście Brawurowy Wolsung – rasy, rodzaje magii i inne opcje dla graczy z niego bardzo mi odpowiadają. Być może dopiszę tylko trochę więcej Przewag, po jednej na rasę to mało. Natomias...

Zew Cthulhu: Czyste Szczęście

17-06-2012 13:38
5
Komentarze: 6
W działach: Plane przedstawia, RPG, sesje, Cthulhu
Witajcie! Od dawna szykuję się do poprowadzenia czegoś w mackowatych klimatach i wypróbowania w akcji Realms of Cthulhu, a dziś przyszedł mi do głowy nietypowy pomysł na scenariusz. Groza Mitów Cthulhu wynika przede wszystkim z względności i niestałości wszystkiego, co ludzie uważają za normalne, niezmienne i święte – przynajmniej ja tak ją rozumiem. Typowy scenariusz Zewu wykorzystuje to, konfrontując graczy z miejscami, potworami i faktami tak przerażającymi, że sam fakt ich istnienia rani ludzki umysł. Ja zaś mam odwrotny pomysł – niech tematem sesji będzie sekta, której czło...

DDGF: RPGi a stres

16-06-2012 23:26
7
Komentarze: 0
W działach: RPG, Plane przedstawia, Prze-, Życie
DDGF: RPGi a stres
Witajcie! Dzień Darmowych Gier Fabularnych to przede wszystkim święto mięcha, contentu, gotowych gier i przygód, ale ja chciałbym z jego okazji podzielić się z Wami czymś nieco innym – projektem badań psychologicznych nt. wpływu RPGów na poziom stresu w życiu. Pisałem go w tym semestrze na zajęciach z metodologii badań psychologicznych* i wyszedł całkiem nieźle, więc moim zdaniem warto, by ujrzał światło dzienne. Choć jestem z niego zadowolony, projekt ma parę wad wynikających z mojej nikłej na razie wiedzy o psychologii (1. rok). Przede wszystkim wpływ na poziom stresu to nie najciek...