Pamięć zwana imperium

Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 141-150 z 163.

Sesja bez MG

06-02-2011 16:11
5
Komentarze: 16
W działach: Konwenty, RPG, Sesje
Wczoraj w wannie[1] wpadłem na nietypowy przepis na sesję:Weź tylu graczy, ilu lubisz mieć na sesji.Obiecaj im sesję na prostej mechanice dziejącą się tam, gdzie będziecie grać[2].Gdy się zbierzecie i będziecie gotowi rozpocząć sesję, oznajmij i w tym momencie [wstaw swoje imię/nick] zniknął.Gracze wcielają się w siebie samych i zaczynają w miejscu, w którym gracie. Fabułą sesji są konsekwencje i przyczyny Twojego zniknięcia. Tak naprawdę oczywiście nie znikasz i prowadzisz sesję opowiadającą o Twoim zniknięciu.    Co dalej? To zależy tylko od Ciebie. Oto kilka propozycji p...

Podaruj Plane'owi Przyszłość!

29-01-2011 15:32
8
Komentarze: 77
W działach: Teatr, RPG, Życie
Witajcie!               Stomp! Stomp! Stomp! Słyszycie? To wielkimi krokami zbliża się moja matura. A po niej – studia. Wielka okazja, żeby uczynić głównym zajęciem to, co do tej pory robię 'po godzinach'. Mam już kilka pomysłów na to, co chciałbym studiować, ale liczę na to, że brać polterowa – większość której stanowią przecież ciekawi ludzie na i po studiach – podda mi jakieś inne, fajne pomysły. W tym celu zamierzam opowiedzieć Wam co niego o tym, co mnie pociąga i co chciałbym w życiu robić. Jeżeli ktoś na p...

Dzikie Pomysły – Padłeś? Powstań!, cz. I: szkielety

19-01-2011 19:09
10
Komentarze: 1
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły – Padłeś? Powstań!, cz. I: szkielety
            Nie wiem, czy złapałem tego bakcyla przez Diablo II, czy D&D 4E z jego poplecznikami, ale bardzo lubię starcia, w których wszelakie służalce potrafią błyskawicznie wrócić do życia. Takim zagraniem można świetnie zaskoczyć graczy i zmusić ich do zastosowania nietypowej taktyki.             W pierwszym i prawie na pewno nie ostatnim Pomyśle z serii Padłeś? Powstań mam dla Was dwa pomysły na nietypowe zdolności szkieletów. Poza Kościejami mogą je posiadać wszelakie istoty,...

Dzikie Pomysły – Famfatla-furiatka

17-01-2011 12:28
11
Komentarze: 3
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, BNariusz
Dzikie Pomysły – Famfatla-furiatka
            Odkąd przeczytałem Trzech Muszkieterów wiedziałem, że na którejś z moich sesji pojawi się Milady de Winter lub podobne do niej nieboskie stworzenie. Kocham bowiem przerysowania, a ta kobietka-demonetka jest femme fatale przerysowaną wręcz popisowo. Z gruntu Zła, kierowana 'zwierzęcymi żądzami' i pragnieniem zemsty, w gniewie zdolna przerazić nawet(!) mężczyznę[1], a w rozpaczy żałująca, że jej mocarny duch musiał przyjść na świat w słabym, kobiecym ciele... Choć powracając do dzieła Dumasa odkryłem, że dopowiedziałem sobie sp...

Marzenie o spopularyzowaniu RPG

02-01-2011 11:03
20
Komentarze: 15
W działach: RPG, Plane przedstawia
Śni mi się jakiś wielki a przez wieki idący podręcznik. Zwie się on Gry Wyobraźni[1] i przysparza RPGom mnóstwo nowych fanów. Kołatał mi się po głowie od dość dawna i warto o nim w końcu opowiedzieć.               Pomysł jest prosty – wydajmy podręcznik zawierający podstawowe informacje o RPG, prostą mechanikę (spróbowałem taką spisać), po jednej przygodzie na każdą konwencję i na końcu omówienie dostępnych w Polsce systemów. Zadbajmy, by zamiast do sklepów hobbystycznych trafił do M...

Prosta mechanika

02-01-2011 11:02
6
Komentarze: 5
W działach: RPG, Plane przedstawia, Sesje
Oto prościutka, przeznaczona do rozgrywania jednostrzałów mechanika wymyślona przeze mnie w związku ze snem o wielkim a przez wieki idącym podręczniku. Głównymi inspiracjami do niej są FATE i Savage Worlds, a po trochu też Oko Yrrhedesa i InSpectres.   Jedyną cechą postaci są Profesje – hasła opisujące zakres umiejętności, w którym postać jest lepsza, niż przeciętny mieszkaniec świata. Profesją może być np. rycerz, mag, tajny agent czy astronauta, ale też łobuziak, starzec, matka, półork, mutant (tu trzeba by mniej-więcej określić, na czym polegają mu...

Dzikie Pomysły - Przedzieranie się

01-01-2011 18:25
3
Komentarze: 1
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG
Dzikie Pomysły - Przedzieranie się
            W głównej sali kryjówki potężnego nekromanty aż roi się od zombie. W sumie nie trzeba zabijać ich wszystkich, ale blokują one przejście do komnaty ich pana.             Drużyna już wnet dopadnie do bezpiecznego fortu, ale będzie musiała przedrzeć się przez okupujących go wrogów.             Asterix ocali życie, jeżeli dotrze do loży Dwulicusa – tyle, że po drodze czekają węże, lwy, słonie,...

Dzikie Pomysły - Przedzieranie się

31-12-2010 15:42
5
Komentarze: 3
W działach: Dzikie Pomysły, RPG, Plane przedstawia
            W głównej sali kryjówki potężnego nekromanty aż roi się od zombie. W sumie nie trzeba zabijać ich wszystkich, ale blokują one przejście do komnaty ich pana.             Drużyna już wnet dopadnie do bezpiecznego fortu, ale będzie musiała przedrzeć się przez okupujących go wrogów.             Asterix ocali życie, jeżeli dotrze do loży Dwulicusa – tyle, że po drodze czekają węże, lwy, słonie,...

Dzikie Pomysły - Więź życia

25-12-2010 18:30
9
Komentarze: 10
W działach: Dzikie Pomysły, RPG, Plane przedstawia
Dzikie Pomysły - Więź życia
 Oto kolejny Dziki Pomysł związany z ranami. Dziękuję wszystkim, którzy ciepło przyjęli poprzednie i przepraszam, że nie odezwałem się pod tamtym wpisem. Wesołych Świąt!   Więź Życia  To magiczny efekt świetnie pasujący do potężnych złoczyńców otoczonych tabunem sług. Pozwala on wykorzystywać siły życiowe innych, by ocalić własną nikczemną skórę.   Osoba będąca w centrum więzi (dalej zwana jej władcą) może zadawać pozostałym związanym nią osobom Rany, by wzmocnić swój rzut na Wyparowanie – każda Rana dodaje do niego +2. Nawet, jeże...

Dzikie Pomysły - Ukryci

24-12-2010 21:58
9
Komentarze: 1
W działach: Dzikie Pomysły, RPG, Plane przedstawia
Dzikie Pomysły - Ukryci
W Diablo były takie irytujące stworki, które po oberwaniu znikały i leczyły się – Ukryci (hidden). Dzisiaj przyszło mi do głowy, że toto mogło by się fajnie sprawdzić na sesji, czy to w horrorze, czy typowym fantasy. Oto typowy Ukryty i magik-przywódca. Jeżeli marzy Ci się inna istota posiadająca podobną moc, po prostu obdarz ją zdolnością Wniknięcie w cienie.   Ukryty Cechy: Duch k6, Siła k8, Spryt k6*, Wigor k8, Zręczność k8 Umiejętności: Skradanie k8, Spostrzegawczość k6, Tropienie k6, Walka k6 Tempo: 6           &nbs...