Pamięć zwana imperium

Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 101-110 z 163.

Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy

16-01-2012 17:16
6
Komentarze: 4
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL
Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy
Witajcie! Aes umieścił na swoim blogu Przewagi, które mają załatwić nie podobającą się mu losowość inicjatywy w SWEPlu. Mi też nie do końca się ona podoba, więc wpadłem na taki plagiacik z Wolsunga: Każdy gracz na początku sesji dostaje tyle kart do ręki, ile ma kostki Zręczności: 1 przy k4, 2 przy k6 itp., powyżej k12 jedną kartę za każde +2. W walce każdy może zastępować kartę, którą otrzymał, swoją własną. Grupy Blotek dostają tylko jedną kartę i to tylko przy Zr k8 albo wyższej, żeby karty nie "staniały" za bardzo i żeby MG nie musiał trzymać mnóstwa osobnych kupek. Jego Figury dostają...

Quentin: im wcześniej, tym lepiej

01-01-2012 21:46
15
Komentarze: 12
W działach: Plane poleca, RPG, Quentin, Fandom
Quentin: im wcześniej, tym lepiej
Witajcie! Nie chcę się chwalić, ale już teraz ostro wziąłem się do pracy nad tegorocznym Quentinem. Na Święta sprezentowałem sobie plan kampanii i od tej pory regularnie się dokształcam, wyszukuję filmy i książki mogące mnie zainspirować oraz gadam o pomyśle z różnymi ludźmi. No i, oczywiście, szukam graczy - nie wyobrażam sobie słania na Q nieprzetestowanej sesji. Drążenie tematu już teraz jest naprawdę przyjemne, a scenariusz tylko na tym zyska. Czemu o tym piszę? Liczę na to, że może ktoś z Was zabierze się dzięki temu wcześniej do pracy, zdąży zamiast nie zdążyć (albo zdąży z lepszym dzi...

Rocznica Pocztówek z D&D

17-12-2011 00:19
6
Komentarze: 0
W działach: D&D, SWEPl, Wolsung, RPG, Plane poleca, Polter
Rocznica Pocztówek z D&D
Witajcie!                 Rok temu w dziale D&D zaczęliśmy publikować Pocztówki z D&D. Teksty cieszyły się pewną popularnością, ale mieliście do nich słuszne zastrzeżenie – Pocztówki są przydatne głównie dla fanów innych gier, więc ich miejsce powinno być gdzie indziej. Dziś znalazły to miejsce – przeniosły się do działu RPGO, a ponadto dołączył do nich nowy artykuł o beholderach. Przenosiny, rocznica, święto – to chyba dobry czas na podsumowanie.   Po...

Generator Elfów Evernight

24-11-2011 22:02
10
Komentarze: 6
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL, Brawurowe Światy, Evernight
Generator Elfów Evernight
Witajcie!   Jak pewnie wiecie, Evernight to parodia D&D i w ogóle heroic fantasy. Można więc mieć za złe jego autorom, że elfy na Tarth są jedne - podczas, gdy Faerun, Azeroth i inne fantastyczne krainy zaludnione są zwykle pstrokatą masą długouchów takich, owakich i jeszcze innych jakichś.   Jeżeli Tobie też to przeszkadza, przy tworzeniu kolejnego wiecznocnego elfa – czy to BNa, czy BG – ustal, że jest to elf (k10): 1.      Leśny; 2.      Księżycowy; 3.      Nocny; 4.   &...

Zapraszam do Evernight!

21-11-2011 19:42
11
Komentarze: 3
W działach: RPG, SWEPl, sesje, Evernight
Zapraszam do Evernight!
Witajcie! Z kampanii Evernighta, o której pisałem tu w wakacje, niestety odpadło dwóch graczy. Poszukuję więc zastępców. Gramy na skype w poniedziałki od 19 albo 19.30. Rozgrywamy kampanię z podręcznika mocno wzbogaconą wątkami mojego pomysłu, a po jej zakończeniu mamy plany na dużo dalszych sesji. Raz już dołączyliśmy do grupy nowego gracza i nie było problemów z aklimatyzacją, więc sądzę, że i kolejni łatwo się wśród nas odnajdą. O opis konwencji gry poprosiłem Kelly'ego, jednego z graczy i powiedział on, że: gramy radośnie i wesoło, jest dużo śmiechu. Są chwile, w których piąta ściana pę...

Wolsungowe scenariusze

21-11-2011 17:20
15
Komentarze: 0
W działach: Wolsung, sesje, RPG, Plane przedstawia
Wolsungowe scenariusze
Witajcie!               Trochę już siedzę w Wolsungu i uznałem, że może warto spisać moje skromne doświadczenia z pisaniem scenariuszy do niego. Ciekawe, komu ta notka przyda się bardziej – Wam, spragnionych nowej wiedzy o W czy mi, któremu zaraz zostaną wytknięte rujnujące sesje błędy ;)             Są dwa sposoby tworzenia scenariuszy do W, w których czuję się dobrze i które chcę Wam polecić: finałowy i luźny. Ten pierwszy bardzo przypomina typowe j...

Twarze Urdy na zwoju

19-09-2011 15:04
2
Komentarze: 0
W działach: Twarze Urdy, Wolsung, RPG, Plane przedstawia
Hej! Na Ancientscroll.pl trafiły niedawno moje Twarze Urdy - wolsungowi BNi, którzy kilka dni temu pojawili się na tym blogu i spotkali się z całkiem entuzjastycznym przyjęciem. Jeżeli ktoś ich jeszcze nie zna, zapraszam! Upiory Opery Eduardo HaidoPaulus Still

Lista kontrolna SWEPla

18-09-2011 21:27
14
Komentarze: 8
W działach: RPG, SWEPl, Plane przedstawia, sesje
Lista kontrolna SWEPla
            Od roku prowadzę SWEPla, a wciąż zdarza mi się zapominać o kilku sprawach, które moim zdaniem szalenie ubarwiają sesje w tym systemie i dodają mu smaczku. By jakoś sobie z tym zapominalstwem poradzić spisałem tę listę. Służy ona zarówno do przeglądania przed sesją, podczas planowania przygody, jak i podczas niej, by nieustannie dostarczać graczom wrażeń.   Podkreśl wyjątkowość postaci. Figury mogą więcej, mają nieprzyzwoite szczęście i są odporne na głupie błędy (zauważ, że im łatwiejszy test, t...

Cthulhu: Kultyści i naziści

15-09-2011 21:34
10
Komentarze: 0
W działach: RPG, SWEPl, Plane przedstawia, sesje
Cthulhu: Kultyści i naziści
Hej! Ma ktoś ochotę na szkatułkową sesję z retrospekcją w międzywojennym świecie Mitów? Jeżeli tak, pozwalam sobie polecić Wam swój scenariusz, który został wyróżniony w konkursie GRAmelowo-Galmadrinowym i niedawno trafił na stronę tego pierwszego wydawnictwa. Kultyści i naziści to podwójna przygoda, w której gracze zwiedzają grecką wysepkę w skórach dwóch drużyn - najpierw nerdów rodem z powieści Lovecrafta, potem twardzieli wprost z Sensacji i Przygody. Mają okazję spotkać mackowatego pana Hyde (tak, to już drugi), nazi...

Realms of Cthulhu

17-08-2011 22:14
19
Komentarze: 42
W działach: Brawurowe światy, RPG, SWEPL, Plane poleca
Realms of Cthulhu
Od paru dni jestem dumnym posiadaczem Realms of Cthulhu, savage'owej wersji systemu z mackami. Wrażenia z lektury, które chciałem napisać w REBELu tak się rozrosły, że uznałem za sensowne wrzucenie ich też tutaj.   Trochę się bałem Zewu Cthulhu. Wydawał mi się zbyt tragiczny, dający zbyt małe szanse bohaterom - słowem, za mało heroiczny jak na moje RPGowe gusta. Do zakupu RoC skłoniła mnie głównie chęć przyjrzenia się jakiemuś Dzikiemu Światowi będącemu horrorem umiejscowionym na naszej Ziemi.   Otwieram, czytam pierwszą stronę i uśmiecham się pod nosem...