Blog - Plane przedstawia
Wyświetlono rezultaty 71-80 z 165.
Debiut na RPGNow!
13-03-2014 22:24
44
Komentarze: 12W działach: RPG, Beasts & Barbarians, Plane przedstawia, SWEPl
Moi Drodzy!
Wybaczcie, ale po prostu muszę się pochwalić: GRAmel wydał moją angielską przygodę do Beasts & Barbarians! Można ją kupić na RPGNow za skromną sumę 1,99$.
The Dread Shard to krótki scenariusz o wielkim święcie w Faberterze, które okazuje się pułapką i zamienia w rzeź. O ile wolno mi chwalić własne dzieło sądzę, że bardzo dobrze wyszedł mi opis zabawy - z ciekawymi BNami i regułami prowadzenia różnych barbarzyńskich konkursów - oraz to, na jak wiele sposobów gracze mogą rozwiązać intrygę. Przygoda ma nawet dwa równoprawne, równie mocne finały... i jeżeli w jednym coś nie wyjdz...
zjAva uczy
17-02-2014 00:39
18
Komentarze: 3W działach: Konwenty, RPG, Plane przedstawia
Moi Drodzy!
Pomysł zrobienia artykułów na podstawie prelek ze zjAvy jest świetny, ale wymaga trochę czasu. Na razie opiszę więc to, co z tych wystąpień najcenniejsze i najbardziej wymaga spisania na świeżo - czyli momenty, w których ktoś z publiczności okazał się ode mnie mądrzejszy i czegoś mnie nauczył.
Grozy, ale konwencja
Ta prelekcja dotyczyła tego, jakie mogą być zalety sesji w konwencji grozy - poza straszeniem graczy. Jej główne założenie opierało się na tym, że efekt strachu łatwo zepsuć - głupim dowcipem, dźwiękiem zza okna, dzwoniącym telefonem - więc pisząc horror...
zjaAvy, strachy i inne wątki osobiste...
13-02-2014 15:11
10
Komentarze: 3W działach: Konwenty, RPG, Plane przedstawia
Moi Drodzy!
Tegoroczna zjAva to dla mnie przede wszystkim rozmowy o dalszych planach Fajnego RPG i sesja na GRAMY! Express. Będę jednak prowadził też kilka prelekcji, na które serdecznie zapraszam:
Grozy, ale konwencja (sobota 19:00)
Kocham sesje w konwencji grozy, ale nie lubię się bać. Dlaczego więc prowadzę horrory? Dla tajemnicy, dla wątków osobistych, dla wyzwań przytłaczających bohaterów – a bywa, że i dla żartu. Na prelekcji opowiem o tym, jakie możliwości (poza sianiem przerażenia) oferuje konwencja grozy.
Erudycja wiktoriańskiego Mistrza Gry (niedziela 11:00)
By...
Konkurs Wyzwanie
20-01-2014 04:58
12
Komentarze: 17W działach: Plane przedstawia, RPG
Moi Drodzy!
Znamy już wyniki konkursu na najlepsze wyzwanie do D&D. Niestety okazało się, że prac jest tylko pięć i niezbyt wpasowały się w formułę Wyzwania, więc nie zostały przyznane prawie żadne nagrody i raczej nie ma szans na publikację polskiego dodatku do D&D. Szkoda...
Sam jestem autorem trzech spośród prac - jako były nałogowy dedekowiec chciałem wreszcie wykorzystać różne pomysły, których nie zdążyłem wprowadzić na sesje. No, z jednym wyjątkiem - smokogłowie, owszem, pojawiło się w mojej kampanii i zadziałało naprawdę dobrze. Choroba zmieniająca odgrywanie postaci pasuje do...
Polterprzygody
14-01-2014 11:03
18
Komentarze: 13W działach: Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, fandom, Polter, RPG, sesje
Moi drodzy!
W chwili odpoczynku między poważnymi projektami usiadłem przed laptopem i popełniłem głupotkę, oczywiście nie pierwszą w życiu i nie ostatnią.
W poniższe przygody można grać szeregowymi użytkownikami Poltera lub strzegącymi go superbohaterami czerpiącymi moc z polterpunktów i pozdrówek. A może flejmów? Może cała polterowa trollerka jest podsycana z cieni przez Tajemniczego Zbawcę, który dzięki niej stworzył broniącą nas wszystkich Ligę Fantastycznych?
By wybrać przygodę, czytaj je aż znajdziesz taką, którą Ci się podoba lub rzuć k4:
1 – Na Polterze loguje się użytkownik P...
Dumka erpegowa o magii i jej braku
12-01-2014 10:55
17
Komentarze: 9W działach: Dumka erpegowa, plane przedstawia, Cthulhu
Moi drodzy,
W pierwszych latach erpegowania prowadziłem głównie czystej wody fantasy i uważałem, że sesje bez magii muszą być nudne. Potem, na studiach, zacząłem dowiadywać się więcej o dwóch sprawach magii poniekąd pokrewnych – nauce (w moim wypadku neurobiologii) i rozmaitych obrzędach (z antropologii). I stało się, że moje sesje zaczęły zapełniać zjawiska, które nie wiadomo, czy są magią, czy techniką, albo nawet takie, co do których w ogóle nie wiadomo, czy są czymkolwiek. Dziś chciałbym trochę podumać o różnych pomysłach z tej drugiej kategorii. Innymi słowy: jak sprawić, by n...
Heroes 3: moja własna mapa
25-12-2013 15:33
14
Komentarze: 12W działach: Plane przedstawia, komputer
Witajcie!
Rozchorowałem się na Święta i nie miałem sił zajmować się pisaniem, więc wziąłem się za coś, na co od dawna miałem ochotę - robienie map do Heroes 3! I wyszło mi na tyle dobrze, że chyba warto się tu pochwalić.
Bagienny Rój* to mapka, w której stajesz z niewielką elitarną armią przeciwko dzikim hordom - Ty masz w pełni rozbudowywalny (poza aniołami) Zamek, a każdy z trzech wrogów po trzy Cytadele zdolne tworzyć tylko gnolle i jaszczuroludzi, ale za to ma też kilkadziesiąt siedzib tych stworzeń rozsianych po całej mapie. Na szczęście nie jest w stanie obskoczyć wszystkich w tydzień,...
Wolsung: Święta uratowane!
06-12-2013 22:17
4
Komentarze: 2W działach: Rpg, sesje, plane przedstawia, Wolsung
Witajcie!
Z okazji Mikołajek poprowadziłem jeszcze raz moją pierwszą dobrą przygodę do Wolsunga, Nieustraszonych Zbawców Świąt. Wyszło na tyle ciekawie, że warto to opisać – zwłaszcza, że mam porównanie z poprzednimi wcieleniami tej sesji i widzę, że moje podejście do Wolsunga zmieniło się bardzo mocno. Ostrzegam, że wpis będzie mocno teoretyczny i dotyczący raczej mechanizmów rządzących grą, niż samej fabuły.
W przeciwieństwie do poprzednich razów bardzo uważałem z doprowadzaniem do konfrontacji (w mechanicznym tego słowa znaczeniu). Doświadczenia z różnymi grupami graczy nauczyły mni...
Halloweenowa gra na czas
23-10-2013 20:16
3
Komentarze: 15W działach: Cthulhu, RPG, Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, Sesje
Witajcie, drodzy Polterowicze!
Wygląda na to, że pojutrze będę prowadził sesję halloweenową w grupie RPG katowickiego Pałacu Młodzieży. Ponieważ sesje w Pałacu muszą być krótkie (2-3 h) i odbywają się w zbyt prowizorycznych warunkach, by dawać jakiekolwiek szanse na stworzenie strasznego klimatu, wolę zrobić coś o wiele bardziej zabawowego i pulpowego. Mój pomysł jest na tyle dziwny, że chcę go z Wami skonsultować.
Mianowicie chcę zrobić z sesji konkurs: jak długo Twoja postać przeżyje? Fabuła będzie połączeniem Ptaków i Horroru w Arkham: do miasta zbliża się Shub-Niggurath, przez co zw...
Plane na konwentach
11-09-2013 20:53
5
Komentarze: 0W działach: Konwenty, RPG, musicale, Plane przedstawia, Quentin
Witajcie!
W ten weekend będę brał udział w bloku RPGowym katowickiego Asuconu, z kolei w kolejny wybieram się na Kapitularz. Ostatnio bardzo się rozprelegenciłem i na obu tych imprezach będę wygłaszał kilka prelekcji:
Asucon
Erudycja wiktoriańskiego Mistrza Gry - sobota 11.00
By prowadzić steampunkowe lub wiktoriańskie sesje nie potrzeba wiele - wystarczy ogólne wyobrażenie o epoce etykiety, meloników i gorsetów. Jednocześnie jednak są to czasy tak barwne, że osadzone w nich gry mogą stać się ciekawsze dzięki wiedzy z dowolnej nieomal dziedziny. Zapraszam więc do zapomnienia o tym,...
Przejdź do strony: