Blog - Plane przedstawia

Wyświetlono rezultaty 71-80 z 165.

Debiut na RPGNow!

13-03-2014 22:24
44
Komentarze: 12
W działach: RPG, Beasts & Barbarians, Plane przedstawia, SWEPl
Debiut na RPGNow!
Moi Drodzy! Wybaczcie, ale po prostu muszę się pochwalić: GRAmel wydał moją angielską przygodę do Beasts & Barbarians! Można ją kupić na RPGNow za skromną sumę 1,99$. The Dread Shard to krótki scenariusz o wielkim święcie w Faberterze, które okazuje się pułapką i zamienia w rzeź. O ile wolno mi chwalić własne dzieło sądzę, że bardzo dobrze wyszedł mi opis zabawy - z ciekawymi BNami i regułami prowadzenia różnych barbarzyńskich konkursów - oraz to, na jak wiele sposobów gracze mogą rozwiązać intrygę. Przygoda ma nawet dwa równoprawne, równie mocne finały... i jeżeli w jednym coś nie wyjdz...

zjAva uczy

17-02-2014 00:39
18
Komentarze: 3
W działach: Konwenty, RPG, Plane przedstawia
zjAva uczy
Moi Drodzy! Pomysł zrobienia artykułów na podstawie prelek ze zjAvy jest świetny, ale wymaga trochę czasu. Na razie opiszę więc to, co z tych wystąpień najcenniejsze i najbardziej wymaga spisania na świeżo - czyli momenty, w których ktoś z publiczności okazał się ode mnie mądrzejszy i czegoś mnie nauczył. Grozy, ale konwencja Ta prelekcja dotyczyła tego, jakie mogą być zalety sesji w konwencji grozy - poza straszeniem graczy. Jej główne założenie opierało się na tym, że efekt strachu łatwo zepsuć - głupim dowcipem, dźwiękiem zza okna, dzwoniącym telefonem - więc pisząc horror...

zjaAvy, strachy i inne wątki osobiste...

13-02-2014 15:11
10
Komentarze: 3
W działach: Konwenty, RPG, Plane przedstawia
zjaAvy, strachy i inne wątki osobiste...
Moi Drodzy! Tegoroczna zjAva to dla mnie przede wszystkim rozmowy o dalszych planach Fajnego RPG i sesja na GRAMY! Express. Będę jednak prowadził też kilka prelekcji, na które serdecznie zapraszam: Grozy, ale konwencja (sobota 19:00) Kocham sesje w konwencji grozy, ale nie lubię się bać. Dlaczego więc prowadzę horrory? Dla tajemnicy, dla wątków osobistych, dla wyzwań przytłaczających bohaterów – a bywa, że i dla żartu. Na prelekcji opowiem o tym, jakie możliwości (poza sianiem przerażenia) oferuje konwencja grozy.  Erudycja wiktoriańskiego Mistrza Gry (niedziela 11:00) By...

Konkurs Wyzwanie

20-01-2014 04:58
12
Komentarze: 17
W działach: Plane przedstawia, RPG
Konkurs Wyzwanie
Moi Drodzy! Znamy już wyniki konkursu na najlepsze wyzwanie do D&D. Niestety okazało się, że prac jest tylko pięć i niezbyt wpasowały się w formułę Wyzwania, więc nie zostały przyznane prawie żadne nagrody i raczej nie ma szans na publikację polskiego dodatku do D&D. Szkoda... Sam jestem autorem trzech spośród prac - jako były nałogowy dedekowiec chciałem wreszcie wykorzystać różne pomysły, których nie zdążyłem wprowadzić na sesje. No, z jednym wyjątkiem - smokogłowie, owszem, pojawiło się w mojej kampanii i zadziałało naprawdę dobrze. Choroba zmieniająca odgrywanie postaci pasuje do...

Polterprzygody

14-01-2014 11:03
18
Komentarze: 13
W działach: Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, fandom, Polter, RPG, sesje
Polterprzygody
Moi drodzy! W chwili odpoczynku między poważnymi projektami usiadłem przed laptopem i popełniłem głupotkę, oczywiście nie pierwszą w życiu i nie ostatnią. W poniższe przygody można grać szeregowymi użytkownikami Poltera lub strzegącymi go superbohaterami czerpiącymi moc z polterpunktów i pozdrówek. A może flejmów? Może cała polterowa trollerka jest podsycana z cieni przez Tajemniczego Zbawcę, który dzięki niej stworzył broniącą nas wszystkich Ligę Fantastycznych? By wybrać przygodę, czytaj je aż znajdziesz taką, którą Ci się podoba lub rzuć k4: 1 – Na Polterze loguje się użytkownik P...

Dumka erpegowa o magii i jej braku

12-01-2014 10:55
17
Komentarze: 9
W działach: Dumka erpegowa, plane przedstawia, Cthulhu
Dumka erpegowa o magii i jej braku
Moi drodzy, W pierwszych latach erpegowania prowadziłem głównie czystej wody fantasy i uważałem, że sesje bez magii muszą być nudne. Potem, na studiach, zacząłem dowiadywać się więcej o dwóch sprawach magii poniekąd pokrewnych – nauce (w moim wypadku neurobiologii) i rozmaitych obrzędach (z antropologii). I stało się, że moje sesje zaczęły zapełniać zjawiska, które nie wiadomo, czy są magią, czy techniką, albo nawet takie, co do których w ogóle nie wiadomo, czy są czymkolwiek. Dziś chciałbym trochę podumać o różnych pomysłach z tej drugiej kategorii. Innymi słowy: jak sprawić, by n...

Heroes 3: moja własna mapa

25-12-2013 15:33
14
Komentarze: 12
W działach: Plane przedstawia, komputer
Heroes 3: moja własna mapa
Witajcie! Rozchorowałem się na Święta i nie miałem sił zajmować się pisaniem, więc wziąłem się za coś, na co od dawna miałem ochotę - robienie map do Heroes 3! I wyszło mi na tyle dobrze, że chyba warto się tu pochwalić. Bagienny Rój* to mapka, w której stajesz z niewielką elitarną armią przeciwko dzikim hordom - Ty masz w pełni rozbudowywalny (poza aniołami) Zamek, a każdy z trzech wrogów po trzy Cytadele zdolne tworzyć tylko gnolle i jaszczuroludzi, ale za to ma też kilkadziesiąt siedzib tych stworzeń rozsianych po całej mapie. Na szczęście nie jest w stanie obskoczyć wszystkich w tydzień,...

Wolsung: Święta uratowane!

06-12-2013 22:17
4
Komentarze: 2
W działach: Rpg, sesje, plane przedstawia, Wolsung
Wolsung: Święta uratowane!
Witajcie! Z okazji Mikołajek poprowadziłem jeszcze raz moją pierwszą dobrą przygodę do Wolsunga, Nieustraszonych Zbawców Świąt. Wyszło na tyle ciekawie, że warto to opisać – zwłaszcza, że mam porównanie z poprzednimi wcieleniami tej sesji i widzę, że moje podejście do Wolsunga zmieniło się bardzo mocno. Ostrzegam, że wpis będzie mocno teoretyczny i dotyczący raczej mechanizmów rządzących grą, niż samej fabuły. W przeciwieństwie do poprzednich razów bardzo uważałem z doprowadzaniem do konfrontacji (w mechanicznym tego słowa znaczeniu). Doświadczenia z różnymi grupami graczy nauczyły mni...

Halloweenowa gra na czas

23-10-2013 20:16
3
Komentarze: 15
W działach: Cthulhu, RPG, Plane przedstawia, Dzikie Pomysły, Sesje
Halloweenowa gra na czas
Witajcie, drodzy Polterowicze! Wygląda na to, że pojutrze będę prowadził sesję halloweenową w grupie RPG katowickiego Pałacu Młodzieży. Ponieważ sesje w Pałacu muszą być krótkie (2-3 h) i odbywają się w zbyt prowizorycznych warunkach, by dawać jakiekolwiek szanse na stworzenie strasznego klimatu, wolę zrobić coś o wiele bardziej zabawowego i pulpowego. Mój pomysł jest na tyle dziwny, że chcę go z Wami skonsultować. Mianowicie chcę zrobić z sesji konkurs: jak długo Twoja postać przeżyje? Fabuła będzie połączeniem Ptaków i Horroru w Arkham: do miasta zbliża się Shub-Niggurath, przez co zw...

Plane na konwentach

11-09-2013 20:53
5
Komentarze: 0
W działach: Konwenty, RPG, musicale, Plane przedstawia, Quentin
Witajcie!   W ten weekend będę brał udział w bloku RPGowym katowickiego Asuconu, z kolei w kolejny wybieram się na Kapitularz. Ostatnio bardzo się rozprelegenciłem i na obu tych imprezach będę wygłaszał kilka prelekcji: Asucon Erudycja wiktoriańskiego Mistrza Gry - sobota 11.00 By prowadzić steampunkowe lub wiktoriańskie sesje nie potrzeba wiele - wystarczy ogólne wyobrażenie o epoce etykiety, meloników i gorsetów. Jednocześnie jednak są to czasy tak barwne, że osadzone w nich gry mogą stać się ciekawsze dzięki wiedzy z dowolnej nieomal dziedziny. Zapraszam więc do zapomnienia o tym,...