» Blog » Wolsung: salon samochodowy
06-08-2011 00:31

Wolsung: salon samochodowy

W działach: Wolsung, RPG | Odsłony: 14

            Wyobraź sobie, że oglądasz piękny samochód w ekskluzywnym salonie. Maszyna podoba Ci się, jest elegancka i ma świetne parametry, ale skąd masz wiedzieć, jak sprawdzi się w praktyce? Pytasz handlowca o możliwość jazdy próbnej, a on na to Proszę Pana/Pani, podziwianie naszego auta to właśnie jazda próbna!

 

            Dziś wreszcie przeczytałem od deski do deski Jazdę Próbną do Wolsunga i mam takie właśnie wrażenie: to prezentacja systemu, nie okazja do wypróbowania go. Czytam ją i czuję, że autorzy naprawdę genialnie połączyli nasz świat, popkulturę i fantasy, zachwycam się mechaniką konfrontacji (pure brillance, jak słusznie twierdzi pewna angielska recenzja) i całkiem możliwe, że kupię czterystustronicowe tomiszcze z pełną grą... ale jeżeli najpierw będę chciał wypróbować, czy trochę bądź co bądź dziwne mechanizmy gry działają, srodze się zawiodę. Link do przykładowej przygody (http://www.skocz.pl/winlandia) nie działa, a gdy już na własną rękę odnajdę ją w Sieci odkryję, że przygoda jest upstrzona odwołaniami do podręcznika głównego – bez niego nie da się nawet rozegrać pierwszej konfrontacji. To wszystko uderzy mnie jako kompletnego nowicjusza w materii Wolsunga i, być może, zniechęci do tej zacnej gry.

 

            Nowicjuszem jednak nie jestem, więc mogę nie tylko pogderać, ale i zastanowić się, co poprawić. To propozycje głównie dla ekipy Kuźni (wysłałem im linka przez FB), ale mam nadzieję, że ktoś z Was dołoży coś od siebie – lub wyjaśni, że niepotrzebnie się czepiam. A oto i moje pomysły na Jazdę Próbną:

 

  • 2-3 jednostrzały w różnych konwencjach to moim zdaniem konieczność. MG dostaje w Jeździe wszystko, czego potrzeba, by poprowadzić sesję, ale nie dostaje gotowego scenariusza. Zajęło by to marne 6 stron – po dwie na szybkostrzał – albo i mniej, gdyby w scenariuszach pojawiały się tylko statystyki z działu...
  • Obsada. 3-5 statystyk przykładowych przeciwników wraz z wyjaśnieniem, jak tworzyć kolejnych. Nie trzeba rozpisywać zdolności specjalnych, starczą za nie atuty i zaklęcia z części dla graczy.
  • Kraj rodzinny: może fajnie by było dodać do Jazdy Próbnej opis Slawii, do World Tour – Winlandii lub Alfheimu, a do przyszłego hiszpańskiego przewodnika po świecie – Korioli?

 

Poza tym wydaje mi się, że można by spokojnie wyrzucić więcej informacji o historii – Urda ma ciekawą przeszłość, ale historie o Zaharedzie czy Xandriusie lepiej chyba zostawić na główny podręcznik, gdzie są świetnymi pomysłami na kampanię. Jak już błyszczeć fajną historią, to może lepiej dzięki opisowi jednej z epok rozpisanemu tak, jak opisy państw?

 

Mam nadzieję, że nie uznacie, że się rządzę czy wypowiadam o sprawach, o których nie mam pojęcia. Po prostu nagle odkryłem, że strasznie fajna gra spodobała mi się głównie dzięki genialnej prelce Garnka i Lucka z Avy rok temu i gdybym natrafił na Jazdę Próbną w sieci, mógłbym nie polubić Wolsunga. Postanowiłem więc trochę podumać o tym, jak to zmienić – i mam nadzieję, że owoce tego dumania komuś się przydadzą.

 

 

 

Poza tym pozdrawiam wszystkich Felicysymów, Jakubów, Januarych, Justów, Namirów, Nasławów, Oktawianów, Piotrów, Stefanów, Walburgów, Wincentych, Marie i Walburgie –od około pół godziny macie imieniny :)

 

 

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
0
A, i jeszcze jedna propozycja: Jazda aż się prosi o tabelkę z wypisanymi efektami scenierii - w sam raz dla MG, którzy chcieliby poeksperymentować z własnymi przygodami.

No i zauważyłem błąd w nazewnictwie - dla uproszczenia ciągle pisałem o Jeździe Próbnej, ale czasami miałem na myśli broszurkę z Jazdą i przewodnikiem po świecie, mającą tak naprawdę tytuł Wprowadzenie do świata gry fabularnej.
06-08-2011 00:41
Garnek
   
Ocena:
+3
Bardzo sensowne uwagi. Fajnie, że chciało ci się nimi podzielić. Na szybko mogę ci polecić scenariusze na polterze i wolsungerii, bo poprawioną edycję jazdy próbnej uda się puścić pewnie dopiero po wakacjach.

I jeszcze raz dzięki za te spostrzeżenia.
06-08-2011 10:52
Planetourist
   
Ocena:
0
Nie ma za co, pomagać Wam to czysta przyjemność :) Bardzo przepraszam za styl tych spostrzeżeń, który, jak dziś widzę, jest doprawdy koszmarny.

Swoją drogą: jeżeli w nowej Jeździe byłyby szybkostrzały, fajnie byłoby zobaczyć wśród nich przygodę Wędrowycza lub innej tworzącej Wolsungowe teksty osoby spoza Waszej ekipy. Nie tylko wierny sojusznik Magii Wieku Pary zostałby godnie uhonorowany, ale i potencjalny gracz pewnie by się ucieszył widząc, że gra ma wsparcie fanowskie i jej twórcy je doceniają.
06-08-2011 13:22
Gerard Heime
   
Ocena:
+1
Ja tak na marginesie tylko powiem, że ja nie widziałem jeszcze Jazdy Próbnej do żadnego systemu, która by mi pasowała. Jest to w gruncie rzeczy użyteczna broszurka po to, by dać ją graczom żeby poznali podstawy systemu, jednak MG potrzebuje IMHO tak czy siak podręcznika głównego. Prowadzenia sesji na Jeździe Próbnej sobie nie wyobrażam, natomiast JP jako broszurka dla graczy sprawdziła się i w przypadku Wolsunga i w przypadku SWEX (przynajmniej dla mnie).

Nie, żebym się wybielał czy coś, sam osobiście nie brałem udziału w pracach nad JP do Wolsunga.
06-08-2011 17:16
Neurocide
   
Ocena:
+1
Gerard Heime: Gurps Lite jest bliski ideału
06-08-2011 22:45

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.