string(15) ""
» Blog » Nemezis – grać czy się bać?
26-01-2012 19:36

Nemezis – grać czy się bać?

W działach: Brawurowe Światy, RPG, Sesje, SWEPL | Odsłony: 1

Nemezis – grać czy się bać?
Witajcie!

    Sesja powoli ma się ku końcowi, na horyzoncie majaczą już ferie – czas na udział w zacnej akcji Wędrowcza Nowy Rok, Nowe RPG. Tych nowych gier pewnie będzie kilka, a na pierwszy ogień pójdzie kurzące się od roku na półce Nemezis. Zamierzam je potraktować jako Cthulhu w kosmosie, a sesje mają być pełne niepozornych spisków pokazujących swoje prawdziwe, czarnomagiczne oblicze dopiero po kilku sesjach.

    Nim spiszę przygodę i zacznę rekrutację – kto wie, może tutaj – chciałbym poradzić się bardziej doświadczonych w jednej sprawie. Mianowicie: jak wysoka jest śmiertelność postaci na sesjach? Na pierwszy rzut oka Nemezis ma problemy, o których pisał Zegarmistrz i tarcze są być albo nie być postaci – ich ochrona jest nieproporcjonalnie mocna w porównaniu z Wytrzymałością przeciętnego (a nawet mocarnego) człowieka. Co więcej, różnica między kolejnymi stopniami tarcz jest dość drastyczna, więc chyba łatwo o czy to niezniszczalną, czy to zbyt pakierną postać. Czy tak naprawdę jest? A jeżeli tak, czy na to pomagają reguły ze strony GRAmela?

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Graj Fabułą!
26-01-2012 20:14
~Tusk

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Graj tarczą!
26-01-2012 20:43
Malaggar
   
Ocena:
+5
Graj grą!
26-01-2012 20:49
MiszczPodziemi
   
Ocena:
+1
Graj w gre! Tombraider.
26-01-2012 21:28
zegarmistrz
   
Ocena:
+1
Graj, graj... Mi się ten setting podoba. Faktycznie tarcze i pancerze są dość mocne, ale broń plazmowa też robi fajne dziury w ludziach. Zresztą to na szczęście nie jest problem, którego nie dałoby się obejść prostym "banujemy guny i zbroje z tego podręcznika".
26-01-2012 21:44
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Może chciałbyś zagrać/potestować NOVĄ, w ktorej nie ma takich problemów? Zaraszam na priv
26-01-2012 22:04
Planetourist
   
Ocena:
0
@zegarmistrz
Przekonam się wnet na sesji. Na wszelki wypadek na pierwszej pojawią się tylko bronie z 2k10, potem wprowadzę silniejsze albo ograniczę zbrojownię do trzech typów laserów ze SWEPla.

@zigzak
Sprawdź skrzynkę :)
26-01-2012 22:25
zegarmistrz
   
Ocena:
+3
Bo ja wiem, czy jest sens tego typu ograniczeń? Znaczy się: dość wyraźnie widać, że podstawa to jest Tarcza + Plazma. Powód jest prosty: Plazma robi w ludziach straszne dziury, tarcze są relatywnie silne i łatwo powstrzymują postrzały z broni plazmowej, ale NIE ZATRZYMUJĄ ostrzału z broni generującej materialne pociski tzn. mieczy, łuków, karabinów...

Imho trochę to na zasadzie Kamień-Nożyce działa. W sumie to całkiem fajnie.

Broń palna natomiast jest wybitnie specjalizowana na tarczowników. Warto też inwestować w zbroje.
26-01-2012 22:40
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Plane
Lasery ze SWePla mają ta wadę że jako 3k6 wcale nie sa gorsze od owych plazm, a ryzyko Asów jest wysokie.

Już lepiej tarcze ograniczyć "tylko" 5 do 10



Wtedy:
Zauważ że te lepsze plazmowe wymiatacze to broń wojskowa, i jako takie mają prawo masakrować wroga.

A potwory hordy chyba mają padać od strzału,.

-------------------
Chociaż przejrzałem zasady alternatywnych tarcz o których mówiłeś i ma to sens.
26-01-2012 23:05
Szczur
   
Ocena:
+2
'Opcjonalne' reguły tarcz są raczej pozycją obowiązkową patrząc jak popisowo spierdolono ten pomysł w podręczniku.
27-01-2012 12:15
~Enc

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+5
@Szczur:

Nie spierdolono, tylko jak Enc spierdolił.
27-01-2012 13:01
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czy jawne zrzynki Enca z innych settingów podlegają ACTA?
27-01-2012 14:37
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tyldo, ponoć zachowane jes ileśtamdziesiąt procent roznicy w wizerunku, w stosunku do spejsmarianów, tyranidów i tym podobnych.

To chyba zresztą miał być cel tego settingu - żeby miał jak najwięcej elementow znanych z innych settingow i swiatow sf. Dzieki temu masz roznorodność, miszmasz cyberpunka, zewu cluchy, gasnących słonek, mutant chronicles i innych tego typu.
Wiesz, taki setting do wszystkiego.
27-01-2012 15:08
Malaggar
   
Ocena:
+1
A co jest do wszystkiego...
27-01-2012 15:18
38850

Użytkownik niezarejestrowany
    Malaggar
Ocena:
0
A, to juz insza inszość. :)
27-01-2012 15:28
Vukodlak
   
Ocena:
0
Po prawdzie to zależy od natury przeciwnika. Na sesji, gdzie miejscem akcji jest odosobniony posterunek na Cor (a przeciwnikami graczy są Horda i demony plugawych bóstw), to te tarcze na niewiele się zdadzą. Co najwyżej ocali życie, gdy kumpel w amoku walki trafi innego BG. Poza tym są to przedmioty niezwykle użyteczne. Jak ktoś przypieprzy ogniem ciągłym z TDP, to bez tarczy (i to mocarnej) nie ma zmiłuj. Inna sprawa, że wtedy Savage Worlds przestają być brawurowe i grywalne - spróbuj szybko policzyć obrażenia z każdego trafienia, uwzględniając asy i dodatkowe k6 za przebicia. Czysta rozkosz.
27-01-2012 15:56
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dla mnie ten duet z Nemezis, plazmówki i tarcze energetyczne jest zupelnie zbędny. Wykopałbym wogole i jedno i drugie, razem z pancerzami 20 Wt. Po cholere taki pancerz? Zeby strzelac do niego plazmowka z 10PP? W innych SF Settingach nie ma pancerzy wiekszych niz 8, 10. Tak jest w Savage Space, podobnie chyba w I0.

Przez to zwiekszanie skali doszlo do sytuacji, jak w przykladzie z tych opcjonalnych zasad o tarczach - kultysta(!) w metrze ma karabin(!) plazmowy(!).

Bo fakt, skoro ten killer mial byc uzywany na smoki, to fajnie go uzyc i na ludzi.
Po co to jest?
Plane, na szybko - wywal plazmy, pancerze i pola silowe, albo zastosuj zasasy z savage space - i uzbrojenie z niego. Link znajdziesz u mnie na blogach gdzieś.
27-01-2012 16:54
zegarmistrz
   
Ocena:
+2
Zigzak: szczerze? Totalnie mi się statystyki broni w Savage Space nie podobają. Wyglądają tak, jakby ktoś wziął i podmienił nazwy dla zwykłej broni palnej.
27-01-2012 17:27
Malaggar
   
Ocena:
+7
Zegarmistrzu, nie zdradzaj tajemnicy tworzenia dodatków!
27-01-2012 17:29
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zegarmistrzu, no bo co tu jeszcze można wymyślić? Wiecej strzalow, wiekszy magazynek, lepsze celowniki, wieksze obrazenia, wieksze pp - i rozwalasz mechanikę. Spojrz na cp2020 - tam wlasnie sprzęt rozwalił fajną mechanikę. A glownie broń, pancerze i cybernetyka, ktora wybijala stasy z balansu.
27-01-2012 17:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.