string(15) ""
» Blog » Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy
16-01-2012 17:16

Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy

W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL | Odsłony: 6

Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy
Witajcie!

Aes umieścił na swoim blogu Przewagi, które mają załatwić nie podobającą się mu losowość inicjatywy w SWEPlu. Mi też nie do końca się ona podoba, więc wpadłem na taki plagiacik z Wolsunga:


Każdy gracz na początku sesji dostaje tyle kart do ręki, ile ma kostki Zręczności: 1 przy k4, 2 przy k6 itp., powyżej k12 jedną kartę za każde +2. W walce każdy może zastępować kartę, którą otrzymał, swoją własną. Grupy Blotek dostają tylko jedną kartę i to tylko przy Zr k8 albo wyższej, żeby karty nie "staniały" za bardzo i żeby MG nie musiał trzymać mnóstwa osobnych kupek. Jego Figury dostają je normalnie.

Opanowany i Wyjątkowo Opanowany dają odpowiednio jedną i dwie karty więcej (wybiera się najlepsze i odrzuca nadmiarowe), a Szybki/Błyskawiczny Refleks pozwalają wymienić dociągnięte karty odpowiednio niskiej wartości. To drugie jest chyba fajniejsze, zwłaszcza przy wysokiej Zr, ale z drugiej strony Opanowany lepiej działa w zwykłym systemie.

Oczywiście, skoro gracze tak czy siak dostają co rundę karty, ww. atuty zachowują też swoje normalne działanie.



Ostrzegam, to za 1. razem raczej nie zadziała szybko. No, może z wyjątkiem drużyn ze stażem wolsungowym.

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
0
Całkiem dobry pomysł, podoba mi się :)
Pozdrawiam
Aes
16-01-2012 18:14
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Ja bym dal jedna karte za kazde +1 powyzej 12. Poza tym spoko
16-01-2012 18:55
dreamwalker
   
Ocena:
0
Zobacz sobie zasady pościgu w deluxe - tam jest tak, że możesz dostac kilka kart i wybierasz, którą chcesz.
17-01-2012 09:31
Planetourist
   
Ocena:
0
Wiem, znam je i całkiem mi się podobają.
17-01-2012 10:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.