string(15) ""
» Blog » Dzikie Pomysły - Przedzieranie się
01-01-2011 18:25

Dzikie Pomysły - Przedzieranie się

W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG | Odsłony: 1

Dzikie Pomysły - Przedzieranie się

            W głównej sali kryjówki potężnego nekromanty aż roi się od zombie. W sumie nie trzeba zabijać ich wszystkich, ale blokują one przejście do komnaty ich pana.

            Drużyna już wnet dopadnie do bezpiecznego fortu, ale będzie musiała przedrzeć się przez okupujących go wrogów.

            Asterix ocali życie, jeżeli dotrze do loży Dwulicusa – tyle, że po drodze czekają węże, lwy, słonie, krokodyle i pająki.

 

            Jak rozwiązać tego typu sytuacje na sesjach? Proponuję następujące reguły:

 

 

            Próby przedarcia się przez grupę wrogów są podzielone na rundy. W każdej z nich przedzierające się postaci jednocześnie, bez ustalania Inicjatywy, wykonują testy współczynnika, dzięki któremu chcą przeć do przodu. Może być to Walka, Strzelanie, umiejętność nadprzyrodzona, Zręczność, Prowadzenie, Zastraszanie czy cokolwiek innego, co da się wykorzystać w danej sytuacji. Każda z postaci może przedzierać się dzięki innemu współczynnikowi, a nawet zmieniać go w czasie przeprawy.

 

Podobnie, jak podczas bitew, postać dostaje +1 do tego testu za każdą rangę powyżej Nowicjusza, by oddać jej Przewagi i inne zdolności, po które sięgnęłaby w normalnej walce. Ewentualne kary zależą od siły wroga, terenu itp. i są ustalane przez prowadzącego.

 

 

            Wyniki testu

 

Porażka: Postać została przytłoczona przez wrogów, nie posunęła się naprzód i w dodatku zdrowo oberwała – otrzymuje 3k6 obrażeń.

Sukces: Bohater lekko oberwał, ale pokonał część blokowanej przez wrogów drogi – otrzymuje 2k6 obrażeń i 1 Punkt Sukcesu.

Przebicie: Heros walczy jak szatan, wrogowie boją się do niego zbliżyć. Nie otrzymuje obrażeń, zdobywa za to 2 Punkty Sukcesu.

Każde kolejne przebicie: +1 Punkt Sukcesu.

           

 

            Zakładam, że drużyna zwykle będzie chciała przedrzeć się w całości, więc Punkty Sukcesu trafiają do wspólnej puli – jeżeli ktoś zamarudzi, bardziej skuteczny kompan podąży mu na ratunek. Gdyby któryś bohater chciał puścić się przodem, wystarczy osobno liczyć jego Punkty Sukcesu. Z drugiej strony, gracze modą zdecydować się zostawić z tyłu niefortunnego kompana – szczególnie, jeżeli przedzierają się z grupą Blotek.

 

            Przedarcie się zawsze wymaga uzbierania trzech Punktów Sukcesu na postać. Długość i trudność trasy oddają modyfikatory do testów i, jeżeli to ważne, czas trwania rundy i długość trasy pokonywanej dzięki Punktowi Sukcesu.

 

Szok u przedzierającej się postaci rozlicza się następująco: w kolejnej rundzie bohater testuje Ducha. Sukces oznacza, że wychodzi z Szoku, ale może działać dopiero w kolejnej rundzie, przebicie pozwala od razu ruszyć do przodu. Ponadto porażka lub sukces oznaczają otrzymanie 3k6 obrażeń – postać w Szoku niewiele różni się od tej, która nie zdała testu na przedarcie[1]. Jak widać, raz zraniona postać znajdzie się w poważnych tarapatach, jeżeli nie pomogą jej kompani.

 

            Drużyna może wydawać Punkty Sukcesu, by negować obrażenia zadane jej członkom – 1 PS anuluje rany za Sukces, 2 – za porażkę.

 

            Jeżeli grupa, która blokuje drogę bohaterów nie jest zbyt liczna i ma potem wziąć udział w bitwie, możesz pozwolić na 'agresywne przedzieranie się' – wydawanie Punktów Sukcesu, by podczas bitwy wrogowie mieli mniej znaczników. Sądzę, że 5 PS za znacznik to całkiem rozsądna cena.

 

            Jedna ważna sprawa na koniec – dobrze by było oddać w ręce graczy narrację podczas przedzierania się. Wyniki z tabeli są dość ogólne i nie stanie się nic złego, jeżeli gracze sami opiszą, jak dokładnie wyglądał Sukces, Przebicie czy Porażka.  

 


[1] Swoją drogą, podobnego wyjaśnienia brakuje mi w zasadach bitew.

 

3
Notka polecana przez: rdo, Wędrowycz
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
0
Przepraszam za niechlujne Wyniki testu - Polter mi wariuje. Boję się to poprawić, bo przy poprzedniej próbie ni z tego, ni z owego zjadł mi cały tekst.
___________________________

Polter wrócił do normy, wpis został upiększony.
01-01-2011 18:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.