12-07-2012 23:17
Dzikie Pomysły: Mentor
W działach: SWEPl, Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG | Odsłony: 8
Witajcie!
Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu:
Gandalf/Obi-Wan
Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może jesteś już zbyt stary i zmęczony, a być może los lub prawa rządzące Twoim światem skazują kogoś o Twojej potędze na rolę nauczyciela i doradcy. Tak czy siak, przyszłość świata ukształtuje ktoś inny – oczywiście z Twoją pomocą.
Wymagania: Figura
Na potrzeby rozwinięć – wymagań Przewag, wielokrotnego brania Punktów mocy, rozwijania kości Cech – jesteś traktowany jak postać o jedną Rangę potężniejsza, niż to wynika z posiadanych przez Ciebie PD. Otrzymujesz także cztery dodatkowe Rozwinięcia.
Niestety, brakuje Ci ikry młodszych od Ciebie lub nie czuwa nad Tobą los – Kość Figury to dla Ciebie k4 zamiast k6 (przy Przewadze Mistrz k8) i nie przerzucasz na niej asów. Ponadto wydając fuksa odejmujesz od wyniku nowego rzutu 2. To osłabienie nie ciągnie się za Twoimi fuksami, gdy przekazujesz je innym dzięki przewadze Prawdziwy przyjaciel.
Wiem, że taką postać można stworzyć odpowiednią kombinacją już istniejących Przewag i Zawad (Prawdziwy przyjaciel, mój Mentor, czary wspierające + Ramol/Pechowiec, Straceniec, Zobowiązanie (wyszkolić ucznia) itp.), ale chciałem stworzyć furtkę do tworzenia postaci "starców" wyróżniających się w podobnym stopniu albo nawet bardziej, co bardzo fajnie rozwiązane Dzieciaki.
Wpis Wlodiego o Grimmuarze zainspirował mnie do przeniesienia do SWEPla postaci mistrzów i mentorów licznie zaludniających powieści fantasy. Chodzi mi o ludzi potężniejszych i bardziej doświadczonych od reszty drużyny, ale jednocześnie nie będących wybrańcami losu – mających mniejszy dryg do bohaterstwa lub fatum karzące im umrzeć w połowie kampanii. Ponieważ napisałem już jedną przewagę Mentor, tę chrzczę imionami dwóch najsłynniejszych przedstawicieli tego archetypu:
Gandalf/Obi-Wan
Jesteś potężny i doświadczony, ale z jakiegoś powodu to nie jest Twoja historia. Być może jesteś już zbyt stary i zmęczony, a być może los lub prawa rządzące Twoim światem skazują kogoś o Twojej potędze na rolę nauczyciela i doradcy. Tak czy siak, przyszłość świata ukształtuje ktoś inny – oczywiście z Twoją pomocą.
Wymagania: Figura
Na potrzeby rozwinięć – wymagań Przewag, wielokrotnego brania Punktów mocy, rozwijania kości Cech – jesteś traktowany jak postać o jedną Rangę potężniejsza, niż to wynika z posiadanych przez Ciebie PD. Otrzymujesz także cztery dodatkowe Rozwinięcia.
Niestety, brakuje Ci ikry młodszych od Ciebie lub nie czuwa nad Tobą los – Kość Figury to dla Ciebie k4 zamiast k6 (przy Przewadze Mistrz k8) i nie przerzucasz na niej asów. Ponadto wydając fuksa odejmujesz od wyniku nowego rzutu 2. To osłabienie nie ciągnie się za Twoimi fuksami, gdy przekazujesz je innym dzięki przewadze Prawdziwy przyjaciel.
Wiem, że taką postać można stworzyć odpowiednią kombinacją już istniejących Przewag i Zawad (Prawdziwy przyjaciel, mój Mentor, czary wspierające + Ramol/Pechowiec, Straceniec, Zobowiązanie (wyszkolić ucznia) itp.), ale chciałem stworzyć furtkę do tworzenia postaci "starców" wyróżniających się w podobnym stopniu albo nawet bardziej, co bardzo fajnie rozwiązane Dzieciaki.
11
Notka polecana przez: Aesandill, Amdir, Aravial Nalambar, bukszpan, jakkubus, KFC, KJD, Squid, Szary Kocur, Wlodi
Poleć innym tę notkę