Copernicon 2016
W działach: plane przedstawia, Quentin, konwenty | Odsłony: 221Drodzy i Drogie!
Tegoroczny Copernicon będzie dla mnie bardzo pracowity. Planuję trzy prelekcje związane z Laboratorium Fabularnym, a w dodatku będę współprowadził ogłoszenie wyników Quentina. Jakby tego było mało tegoroczny Copernicon to jednocześnie Osiemnastka Quentina – konkurs staje się pełnoletni i z tej okazji jego finaliści z poprzednich edycji prowadzą swoje scenariusze. W ramach tego wydarzenia u mnie można zagrać w Trzy Damy – surrealistyczną przygodę do Wolsunga z psychoanalizą w tle. Serdecznie zapraszam na tę sesję, moje prelekcje i pozostałe gry z Osiemnastki Quentina!
A oto, jak dokładnie przedstawiają się moje punkty programu:
18 Quentina : Trzy damy
termin: piątek 17:00
czas trwania: 3:45 h
blok: Blok Sesji RPG
miejsce: Sesje RPG 7 (budynek: LO1 s37, II piętro)
system : Wolsung
Trzy obce sobie damy spotykają się przypadkiem i odkrywają, że łączy je taka sama historia życia. Jakim cudem trzy osoby mogą mieć tę samą przeszłość i nigdy dotąd się nie spotkać? Wydaje się, że odpowiedź zna wybitny psychoanalityk Siegfried Traur, ten jednak z jakiegoś powodu panicznie boi się dam i chcąc się ich pozbyć doprowadza do katastrofy.
ilość graczy : 3
Dwójka graczy, jeden bohater
termin: sobota 11:00
czas trwania: 0:45 h
blok: Blok RPG
miejsce: RPG 2 (budynek: LO1 s21, I piętro)
Prelekcja ta jest raportem z bardzo ciekawego eksperymentu erpegowego, który od pewnego czasu prowadzę. Polega on na tym, by zorganizować sesję dla dwóch osób i jednej z nich dać do poprowadzenia głównego bohatera fabuły, drugiej zaś – najważniejsze postaci epizodyczne. Pierwsze próby wykazują, że takie rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze i stąd chciałbym opowiedzieć: dlaczego to działa? Jak projektować takie przygody? I wreszcie – co z tego doświadczenia można przenieść do bardziej klasycznych sesji?
Odcinek specjalny kampanii
termin: sobota 16:00
czas trwania: 0:45 h
blok: Blok RPG
miejsce: RPG 2 (budynek: LO1 s21, I piętro)
Długa kampania to rzecz bardzo sycąca dla erpegowca – można rozwinąć postać, dobrze poznać świat gry i ciężko zapracować na osiągnięcie czegoś naprawdę wielkiego. Ale fajne są też nietypowe, oparte na jakimś niebanalnym koncepcie jednostrzały. Jako miłośnik obu rodzajów gry czasami staram się je łączyć, wykorzystując triki z typowego jednostrzału do prowadzenia sesji będących odcinkami specjalnymi kampanii. Podczas prelekcji opowiem, jak projektować takie sesje, jak wpasowywać je w kampanie.
Jak czytać scenariusze?
termin: sobota 17:00
czas trwania: 0:45 h
blok: Blok RPG
miejsce: RPG 2 (budynek: LO1 s21, I piętro)
Nie każdy lubi prowadzić sesje według cudzego pomysłu, ale każdy może coś wynieść z czytania gotowych scenariuszy. Da się w nich znaleźć pomysły na pojedyncze sceny, inspiracje do dowolnego przetworzenia i wreszcie, co być może najcenniejsze, zapis odmiennych od naszych podejść do projektowania i prowadzenia erpegów. Podczas prelekcji opowiem na kilku przykładach, jak można czytać cudze scenariusze, by wzbogacić dzięki nim swój warsztat prowadzącego.
Rozdanie nagrody Quentina oraz spotkanie z Kapitułą Quentina – razem z Tomaszem "kaduceuszem" Pudło oraz Aleksandrą "Avril" Mochocką
termin: sobota 19:00
czas trwania: 0:45 h
blok: Blok RPG
miejsce: RPG 1 (budynek: LO1 Aula, I piętro)
Zapraszamy na ogłoszenie wyników XVIII edycji konkursu Quentin. Bezpośrednio po ogłoszeniu i wręczeniu nagród odbędzie się spotkanie z Kapitułą. Będzie można zapoznać się z ich opiniami i zadać pytania odnośnie zakończonej edycji.
Do zobaczenia w Toruniu!