» Blog » Afraid - gra koszmaru i grozy
20-12-2011 19:54

Afraid - gra koszmaru i grozy

W działach: Afraid, Baker, przemoc | Odsłony: 34

Afraid - gra koszmaru i grozy
Przedstawiam Afraid, grę Vincenta Bakera utrzymaną w konwencji grozy. Przeciwnikiem postaci jest potwór - istota z koszmaru, człowiek, który przestał być człowiekiem, a Postacie Graczy są związane z którąś z jego ofiar. Interesującym mechanizmem gry są Okoliczności (Osamotniony, Nieprzygotowany, W kłopotach, Zagubiony), od których zależy to, w jakiej sytuacji postać znajduje się na początku konfliktu.

Ilustracje wykonał paralaktyczny, karta postaci została stworzona przez Jagmina.

PDF został przygotowany do oglądania w ustawieniach: 2 strony naraz, osobno okładka (tak jak w zwykłej książce nieparzyste strony będą po prawej). Projektowany druk to broszura A5.

Można pobrać stąd (Scribd): Afraid PL

Podstawą mechaniki jest mechanika DitV: DitV PL


Komentarze


KFC
   
Ocena:
0
polecam mimo tego głupiego scribda.. :>

@Petra poniżej
Dziękuję serdecznie, rączki całuję i w pas się kłaniam ;)
20-12-2011 20:00
Petra Bootmann
   
Ocena:
+4
Zuhar
   
Ocena:
+1
Dzięki, dodatkowo za MegaUpload. Nie trawię Scribda.
20-12-2011 21:01
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Brawo! Super, że się Wam chciało :)
20-12-2011 21:30
~tomakon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
senkju, senkju
21-12-2011 10:46
earl
   
Ocena:
+2
Gdybym zobaczył taką twarz w nocy to chyba bym narobił ze strachu. Błee. Ale polecam grę.
21-12-2011 10:46
Headbanger
   
Ocena:
+1
Dosyć oszczędna w informacjach notka... ktoś może powiedzieć coś więcej? Z opisu nawet nie wynika czy to RPG, gra towarzyska czy watheva?
21-12-2011 11:03
Zuhar
   
Ocena:
0
Na 32 stronach PDFa z pewnością znajdziesz odpowiedź.
21-12-2011 11:19
Headbanger
   
Ocena:
+3
no tak samo pomocne jak "użyj google'a głupolu". Może nie chcę ściągać póki nie wiem co to jest?
21-12-2011 11:53
Petra Bootmann
   
Ocena:
0
Headbanger - to jak najbardziej RPG. W sieci w kilku miejscach można znaleźć Actual Playe z rozgrywki.

Dziękuję za miłe słowa - włożyłam w przygotowanie pdfa dużo wysiłku i serca.
21-12-2011 14:06
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Na pewno wirus, ja też bym nie ryzykował.

Jest na Scribd, więc nie musisz ściągać, żeby obejrzeć.
21-12-2011 14:09
von Mansfeld
   
Ocena:
+1
Trzy pytania/kwestie:
1) Wiadomo coś o linku do oryginału Afraid?
2) Podobno Afraid oryginalnie było wersją testową, nieobrobioną.
3) Czy uzyskano zezwolenie od autora Afraid?
21-12-2011 20:58
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Przecież to jest ten stary niedokończony dokument playtestowy. Może ktoś mi wyjaśni, po co tłumaczyć notatki do porzuconego przez samego autora projektu?

Mieliście w ogóle pozwolenie autora?
21-12-2011 21:00
Petra Bootmann
   
Ocena:
0
Laveris

1) LINK lub LINK (pdf)
2) s. 4 pdfa: "Zasady tej gry nie zostały w pełni przetestowane, a autor nie uważa jej na tym etapie za ukończoną i w pełni grywalną."
3) tak, dokument został przetłumaczony i opublikowany za zgodą autora.

tyldo:

Przygotowanie tego dokumentu to mój "tribute" autorowi.
21-12-2011 21:39
Kosmit
   
Ocena:
+1
Oj. To, że Petra dostała pozwolenie od autora to i ja mogę potwierdzić. A Ty ~ jak chcesz rzucać oskarżenia, to się podpisz nickiem.
21-12-2011 23:08
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Jak chcesz Kosmit coś potwierdzić to podpisz się imieniem i nazwiskiem, bo dla mnie jesteś tylko zarejestrowanym anonimem. Podobnie Petra.

Mnie interesuje przede wszystkim, czy ta zgoda była przed czy po fakcie. Oraz czy to była zgoda czy "zrozumieliśmy to jako zgodę".
22-12-2011 01:03
Kosmit
   
Ocena:
+3
Ej, tyldo, może kliknij w mój nick, to zobaczysz imię nazwisko, datę urodzenia, a nawet strony, które prowadzę. Wpisz sobie to w google, to zobaczysz na ile anonimowy jestem. To, że ty wierzysz w anonimowość w sieci(ha ha) i nie posługujesz się nawet swoim nickiem, świadczy o tchórzostwie i błędnej myśli, że możesz być anonimowy.. Anonimowość w sieci nie istnieje, więc zamiast toczyć syzyfowy głaz i tuszować ślady swojej obecności, lepiej się z tym pogodzić i pilnować, żeby niektóre rzeczy do niej nie wyciekły, a reszta niech sobie będzie, bo nikomu nie szkodzi.

Poza tym - gdybyś zamiast szukać dziury w całym, otworzył pdf, to byś zobaczył, że Petra jest wymieniona w stopce. Iiii... o zgrozo z imienia i nazwiska (oh noooooo...)
22-12-2011 01:33
kaellion
   
Ocena:
+3
A mnie ciągle zastanawia ta tendencja do tłumaczenia gier niepełnych/niedorobionych (kiedyś 3:16, teraz Afraid). No i co mają ludzie wyczytać ze skrótu zasad DitV (jak dla mnie skrót jest dla ludzi znających pełną wersję).

To nie było już innych darmowych ale pełnych i ukończonych gier?
22-12-2011 05:56
37965

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
@kaellion
Zdaje się jedyna tendencja, która występuje jest związana z tym, iż porzucone projekty mają większą szansę na bycie darmowymi oraz na to, iż autorzy wyrażą zgodę na ich tłumaczenie oraz publikację. Inną kwestią może być to, iż niedokończony system stwarzać może wrażenie większego potencjału.

W tym przypadku - DitV przy przyjęciu określonego stylu grania mają dosyć uniwersalną mechanikę. Dlatego też Afraid poza drobnymi zmianami w niej - oferuje głównie konwencję. Na tyle interesującą - że mym zdaniem wartą poświęcenia pozycji czasu, nawet mimo tego, iż nie jest dopracowana. Zwłaszcza, że niedopracowanie w tym przypadku nie jest problematyczne (ponownie, konwencja na uniwersalnej mechanice - jak Nemezis na SW, tyle iż ze względu na swą naturę niewymagająca tak daleko idących doprecyzowań).

Odnośnie darmowych, ale pełnych i ukończonych gier natomiast - masz jakieś pozycje, które Twym zdaniem są warte uwagi, a przy których przekładaniu/obrabianiu potrzebowałbyś pomocy?
22-12-2011 07:42
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czyli jednym zdaniem, jest to niedokończony setting do gry indie? A właściwie jego tłumaczenie?
22-12-2011 08:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.