string(15) ""
» Blog » Kreator Krain - Kult Smoka
27-05-2014 16:37

Kreator Krain - Kult Smoka

W działach: Kreator Krain, RPG, tabletop, sandbox | Odsłony: 378

Kreator Krain - Kult Smoka

Uszanowanko po raz kolejny!

Ruszam z promocją KK przedpremierową. Na dzień doberek, przykładowa wiara stworzona za pomocą zasad z podręcznika - Kult Smoka. Miłego czytania! :)

Komentarze


Porywacz
   
Ocena:
0

Coś z linkiem nie bangla.

27-05-2014 17:02
jakkubus
   
Ocena:
0

Wygląda całkiem ciekawie, ale czy ów generator sprawdzi się przy światach innych niż genericowe fantasy?

27-05-2014 17:14
Onslo
   
Ocena:
+1

@Porywacz - poprawione, dzięki za spotrzegawczość

@jakkubus - KK jest skierowany głównie do tworzenia światów fantasy. Przy odrobinie samozaparcia dałoby się do czego innego, ale głównie klimaty miecze i magia niż lasery i psionika :)

27-05-2014 18:15
Salantor
   
Ocena:
0

Na blogasku mi zjadło komcia, więc tutaj napiszę - napis na okładce jest mało czytelny, zwłaszcza nazwisko autora. Kolory za słabo się od siebie odcinają. Ozdobne literki dodatkowo podbijają poziom trudności.

27-05-2014 18:32
Hangman
   
Ocena:
0

To jest ewidentnie DeDekowe i nie widzę sensu tego uogólniać, zwłaszcza, że D&D bez settingu to też mechanika i szablony. Tutaj sposób skonstruowania, sposób spisania tego i ogółem wszystko aż kipi DeDekami. W taki sam sposób mamy robione siedziby różnego rodzaju organizacji w poradniku budowniczego twierdz chocy, jak tu zrobiłeś siedzibę kultu.

 

Niemniej, bardzo dobra robota.

 

 

27-05-2014 19:57
Onslo
   
Ocena:
0

Akurat bardzo byś się zdziwił, bo robiłem to autorską k10. D&D nie ma monopolu na fantasy, sorry chłopaki :) Niemniej dzięki za uwagi :)

27-05-2014 20:16
Senthe
   
Ocena:
0

Bardzo ładna grafika, skąd to?

27-05-2014 21:47
Onslo
   
Ocena:
+1

Zrobiona na potrzeby tego artykułu przez niejaką Fenwyn :)

27-05-2014 22:00
Aure_Canis
   
Ocena:
+4

Słusznie twierdzisz, że z tego materiału nie musi korzystać jedynie D&D 3.X, ale nie zmienia to faktu, że jest tu wiele cech charakterystycznych dla dedekowych źródeł:

1) Uważasz za konieczne podanie przydomków. Z czegoś takiego korzystają niemal jedynie światy D&D.

2) Wymieniasz wyraźnie politeistyczne, wąsko zakreślone domeny - typowe dla D&D i jego klonów jak WFRP, ale jako, że jest to tutaj wypisane w podtytule "domeny" wyraźnie wpisuje się w formę D&D.

3) Zaczynasz całość od rozbudowanego opisu, później przechodzisz do "dogmatu", zaś kler i świątynie spychasz na koniec - "dogmat" i "domena" to język polskiego D&D i stosujesz identyczną z podręcznikami kompozycję treści.

4) Używasz słów jak "wieloświat" (które jest nieistniejącym w języku polskim słowem stworzonym dla settingu Planescape) i posługujesz się "cytatem ze świata" - typowo PS-owy zabieg.

5) Posiadasz podkategorię świątyni i proroka (czyli dedekowe "Kler i świątynie", chociaż o wiele ciekawiej i przydatniej przemyślane i przedstawione).

Oczywiście jest wiele cech, których Twój opis nie zawiera: charakter na osiach ład - chaos dobro - zło, avatar, relacje z innymi bogami. Gdyby jednak ktoś wrzucił ten tekst jako fanart do Planescape'a, nawet bym nie zauważył.

Nie mówię przy tym, że inspirowanie się D&D jest czymś niewłaściwym albo że odbiera Twojemu projektowi wartość - sam jestem sandnoxiarzem i tego typu generator wydaje mi się bardzo cenny i na pewno z niego skorzystam. Jezeli jednak z jakiegoś powodu będziesz się wzbraniał przed tą etykietą, postawisz się w dość niekorzystnym świetle, gdyż zamiast dyskutować o Twoim projekcie, ludzie będą kłócić się i udowadniać Ci, czy dedeki, czy niededeki.

Swoją drogą jak opublikujesz całość, chętnie napiszę reckę do polterowego działu RPG. : )

28-05-2014 08:22
Onslo
   
Ocena:
0

To prawda Aure. Nie twierdzę również, że nie inspirowałem się D&D - jednak KK robię nie pod DeDeka, tylko pod mechaniki uniwersalne, bo jak pisałem wcześniej - Lochy i Smoki nie mają monopolu na ten gatunek - a jest dużo fajnych mechanik uniwersalnych: tych dużych i znanych oraz tych mniejszych i nieznanych (co nie oznacza, że gorszych).

Odnośnie 1 i 2 punktu to napiszę tak: przydomki bóstw bardziej mnie inspirowały autorką robią w stylu Leauge of Legends. Zaś jeśli chodzi o wymienianie domen, to fakt, inspirowałem się 3 Edycją

3 punkt zrobiłem trochę bardziej świadomie - od siebie tak naprawdę dodałem jedynie podpunkt dogmat, bo w podręczniku mechaniczne wymuszanie wierzeń w coś, uznałem za bezsensowne. A rozpisak jest tak zrobiona, że aby mieć własną wiarę, trzeba jej dobrać założenia, a na końcu skupić się na głównej świątyni i obecnej głowie kościoła, bo na odwrót to by lekko nie pasowało :)

 

4. Jakoś tak dla mnie się przyjęło, że "wieloświat" brzmi o wiele lepiej niż multiwersum albo wymiary. Te ostatnie brzmią bardziej s-f. Drugiej części punktu nie zrozumiałem, więc jak możesz to rozwiń. A i jedna sprawa: użyte tutaj określenia na wymiary/sfery zostały zrobione na potrzeby materiału. W KK te aspekty nie są poruszane aż tak (w końcu skupiamy się na tworzeniu Królestwa).

 

5. A jak inaczej można poruszyć religię w fantasy nie wspominając o kościołach i klerze? :)

Powtarzam, to, że piszę, że KK jest robione pod wszelkie mechaniki, w tym i D&D. Nie chcę mieć potem sytuacji, że ludzie będą kojarzyć Kreatora Krain tylko i wyłącznie z jednym systemem, kiedy starałem się robić dla jak największej ilości systemów. I nie, nie wzbraniam się przed DnD, sam kiedyś w niego grywałem i od niedawna bawię się 13 Erą :) Dziękuję za uwagę :)

28-05-2014 17:23
Aure_Canis
   
Ocena:
0

Twoja wypowiedź wskazuje, że kwestia "Kreator krain" (tak powinno się zapisywać tytuł) a sprawa dedeków jest dla Ciebie o wiele istotniejsza, niż powinna. Nie pojawił się nawet jeden głos mówiący, że jest to coś, przed czym powinieneś się bronić lub z czego powinieneś się tłumaczyć. Czy jesteś pewien, że chcesz kontynuować zapieranie się rękami i nogami przed głosami "religie podobne do D&D"? Im więcej razy użyjesz słów "dungeons and dragons", tym bardziej ludzie z tym będą kojarzyć Twoje narzędzie.

Mam nadzieję, że nie dojdzie do momentu, że w samej książce zawrzesz tabelkę "nie tylko do dedeków".

(Korekta: O, faktycznie, w języku polskim już zaistniało słowo "wieloświat". A jak go chciałem używać jeszcze z 8 lat temu, to mi je traktowano jako neologizm w szkole a i Internet go kojarzył tylko z Planescapem... Ah, te przemiany w języku.)

28-05-2014 17:41
Onslo
   
Ocena:
0

Po prostu wyjaśniłem punkty, które wcześniej wypomniałeś. Także, nie widzę nic złego w pisaniu Kreator Krain jako nazwę swojego produktu, tak jak twórcy piszą Dungeons and Dragons, a nie "Dungeons and dragons", skoro o tym rozmawiamy. Różnica jest tylko taka, że tamta nazwa własna jest zastrzeżona, moja nie :)

28-05-2014 18:40
Andman
   
Ocena:
+2

Tu chodzi o ortografię pol. i ang. U nas kapitalizuje się tylko 1. wyraz tytułu i nazwy własne, więc "Kreator krain". W ang. tytułach kapitalizuje się wszystkie wyrazy. Niestety, wielu polskich autorów i wydawców gier nie zna zasad ortografii.

28-05-2014 19:39
Aure_Canis
   
Ocena:
0

To, że nie widzisz w tym niczego Złego, nie oznacza, że jest to językowo poprawne. Jestem ciekaw, jak wiele razy wstawisz gdzieś w sieci informację o Twojej grze i usłyszysz, że jest zapisana z błędem ortograficznym.

Oczywiście jest możliwość, że "Kreator krain" ma być dodatkiem do Zapomnianych Krain. Wtedy Twoja inspiracja dedekowa pozostaje tym dosadniejsza i celniejsza.

28-05-2014 21:21
KFC
   
Ocena:
0

Wsadź to Onslo w cudzysłów i po sprawie ;)

28-05-2014 22:07

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.