Blog - lans
Wyświetlono rezultaty 1-10 z 14.
Blog numer 9
18-01-2013 11:32
26
Komentarze: 16W działach: lans, infusion, game design
Stało się. Ja też pozazdrościłem erpegowej blogosferze i postawiłem swój kąt na bloggerze. Od razu uspokajam: nie będzie kopiowania, linkowania ani totalnej wyprowadzki z poltka.
Po prostu - mniejsze rzeczy ogólnofantastyczne będę pisał tutaj, a rzeczy bezpośrednio związane z grami i projektami oraz całą prywatę na moim blogu numer 9.
http://blognumer9.blogspot.com/
Zapraszam!
Ninetongues Design na jesień
25-09-2012 15:18
15
Komentarze: 28W działach: lans, autorki, game design, ninetongues design
Przez chwilę wahałem się, czy nie nazwać notki "Obiecanki - cacanki", ale po co dołować siebie i innych?
Oto kolejny, jesienny spis Rzeczy, Nad Którymi Pracuję w Legendarnej Wolnej Chwili. Piszę to bez celu: to znaczy - a nuż kogoś to zainteresuje. Czyli, jak mówię, bez celu.
Niemniej notka się należy ludziom, których korci idea Goblin Jazzu, a których "zawiodłem" nie ukończywszy gry na czas. Poza tym nie chciałbym zawieść mitycznych "fanów nine'a".
Zanim przejdę do spisu - mały disclaimer.
Pojawiła się niecna plotka, że nie robię projektów, bo gram w grę. Nieprawda. Owszem, rżnę w Guild Wa...
Ava - Gramy! - Infusion
30-07-2012 11:16
13
Komentarze: 2W działach: infusion, autorki, d20, game design, lans
Fajnie było poprowadzić w czwartek sesję na "Gramy!".
Miał być Goblin Jazz, ale nie wyrobiłem się, przez co postanowiłem spróbować sesji w "systemie, który znam najbardziej".
ZAŁOŻENIA
Żeby było szybko i sprawnie (sesja miała trwać 5 godzin) przygotowałem wcześniej kilka postaci rozpisanych na mini-kartach, pomijając różne mało istotne detale, jak atuty, skille, reputacje i takie tam socjalne bzdety.
Dostałem czwórkę doświadczonych graczy. Wybrali postacie i zacząłem krótki opis świata oraz "tego-co-macie-na-karcie".
Notki na przyszłość:
1 Da się opowiedzieć o świecie i klimacie Infusion w...
KB#25 Badgers!
12-09-2011 03:37
15
Komentarze: 4W działach: almanach, lans
Dzięki niech będą Benderowi, że wreszcie mam konkretny powód żeby użyć tych fajowych (choć cokolwiek średnio konkretnych) badży!
Mapy. Robię je. Używam.
Bycie grafikiem i jednocześnie MG ma swoje wady i zalety.
Wady: zmiana designu karty postaci średnio raz na miesiąc. Obojętnie w jaki system gramy. Zawsze "można to zrobić lepiej".
Zalety: moi gracze, często nie wiedzący co to takiego jest ta "harpia", "beholder" albo "mantykora" mogą się odprężyć. Obrazków na moich sesjach dostatek.
Mapy są fajne. Czy liniowe, używane tylko jako wskaźnik postępu w kampanii-podróży, czy modułowe, czy po pr...
KB#24 Grawitacja
09-08-2011 15:33
27
Komentarze: 22W działach: lans, almanach, game design
Blanche, trzeba przyznać, wypaliła z grubej rury. Kontynuujemy więc opowieści okołoerpegowe i dalej uprawiamy nasz blogowy ekshibicjonizm. Co najbardziej pociąga Cię w RPG? Chyba każdy internetowo-aktywny-erpegowiec (konkurs na nazwę dla tego zjawiska wciąż trwa) już kiedyś odpowiadał na podobne pytanie.
Ale Blanche użyła w tym pytaniu ciekawego słowa "pociągać". Nie "dlaczego lubisz RPG" ani "dlaczego grasz", ale właśnie "co cię pociąga". Dzięki temu mogę tapnąć mojego wewnętrznego artystę i nadać tej notce o wiele bardziej romantyczny* charakter.
WSTĘP
czyli krótka historia świata
Świat g...
ninetongues design
25-07-2011 21:32
54
Komentarze: 19W działach: lans, game design, autorki
Skoro już tak ostatnio spamuję (trzy notki pod rząd) to właściwie mogę zrobić wreszcie coś, co miałem zrobić dawno. Otóż wreszcie zawodowo zająłem się grafiką. Jako freelancer. Co oznacza, że mam mnóstwo czasu na różne projekty. Nawet moje portfolio jest zrobione raczej pod grafikę do różnych gier. Po pierwsze: cokolwiek nie wydam, wydam teraz pod szyldem ninetongues design. Po drugie: zapraszam do zamawiania grafiki. Chcesz ożywić autorkę? Zamówić planszę tytuową? Mapkę? Kartę postaci? Własne karty do gier karcianych? Zapraszam! Drogi nie jestem, a jeśli dacie znać, żeście z Po...
KB#23 Widok ze wzgórza
25-07-2011 16:09
28
Komentarze: 13W działach: lans
Fantastykę łykałem jeszcze zanim zyskałem pełną samoświadomość.
Mój ojciec miał całkiem pokaźną bibliotekę fantasy. Jak przez mgłę pamiętam, że jako małe szkraby wraz z bratem codziennie przed snem słuchaliśmy jak tata czytał nam różne książki. Tak poznałem np. Hobbita zanim jeszcze nauczyłem się czytać.
Pamiętam, że kiedy zasypiałem po kilkunastu minutach słuchania o krasnoludach, śniły mi się przygody w nieznanych światach...
Wiele lat później, około 4 klasy podstawówki (chyba), kiedy sam już przeczytałem sporo klasyki (Świat Czarownic, Diuna, Tytan (sic!), Władca Pierścieni, Conan itp it...
moi każuale cz.1
09-06-2011 17:13
63
Komentarze: 31W działach: almanach, lans
Najczęściej gram z ludźmi, którzy o RPG i fantastyce nie mają większego pojęcia.
Teraz będzie długa notka rozwijająca powyższe stwierdzenie.
WSTĘP
Gdy tak czytam sobie blogaski polterowe (i inne okołoerpegowe) często ogarnia mnie przemożne zdumienie. Wszyscy* jak jeden mąż zdają się mieć ekipy do grania złożone z geeków i maniaków fantastyki, komiksów, seriali, RPG, CRPG, CCG i planszówek. Są to ludzie którzy sami mogliby poprowadzić wykład na przynajmniej jeden z tych tematów.
Oczytani, otrzaskani gracze, w sekundę łapiący wszystkie nawiązania, drobne niuanse, "intertekstualność" gier, po...
KB#21 Zło? A po co?
30-04-2011 08:37
28
Komentarze: 11W działach: almanach, lans
W Karnawale Blogowym biorę udział pierwszy raz, ostatni Karnawał czytałem, "zło w RPG" kojarzy mi się z następującymi grze... rzeczami: Zło? A po co? Serio.Od kiedy gram w RPG (naście lat) zawsze krzywiej patrzyłem na settingi, w których jest jeden Władca Ciemności z armią siepaczy. "Główny zły", jak mówią moi gracze. Zawsze takie postawienie sprawy wydawało mi się wyjątkowo sztuczne i zabijające frajdę. W klasyce literatury fantasy (i mówię o prawdziwej klasyce, nie Sapkowskim czy innym Salvatore) zawsze mamy do czynienia z tak czy inaczej przedstawioną walką Dobra ze Złem. Od...
Karta do D&D dla casuali
31-03-2011 02:02
10
Komentarze: 15W działach: D&D, lans
Graliśmy już trzecią sesję kampanii D&D o której pisałem wcześniej i wreszcie się wkurzyłem. Mało kto ma póki co pojęcie o mechanice, a najgorszy zamęt wprowadzają mało czytelne, ciasne karty postaci z dziesiątkami cyferek.
Wyprodukowałem więc specjalną kartę do D&D (prywatnego settingu). W wersji dla casuali.
Karta UD&D front
tył w poprawce - Nine nie umie liczyć do dziewięciu.
I wszystko będzie jasne.
Abilities? "Te zielone". Ataki? "Czerwone". Skille? "Żółte na dole". AC? "Na pasku po prawej, pod logiem".
Przy okazji zaimportowałem skille z 4 edycji. Im ich mniej tym lepiej. Serio, p...
Przejdź do strony: