13-02-2012 12:38
Mroki i Tajemnice Nuln
W działach: RPG, Almanach RPG, Przygody, Scenariusze, System - Warhammer FRP | Odsłony: 18
Tym wpisem chciałbym wam przedstawić projekt pewnej kampanii, która rozgrywać się będzie w murach miasta Nuln, szczególnie zaś w jego biedniejszych dzielnicach. Głównym jej tematem, jak wskazuje tytuł, będą tajemnice skrywane przez miasto. Nie ważne czy chodzi o niewyjaśnione morderstwa, czy zagadkowe włamania. Bohaterowie Graczy staną przed wieloma zróżnicowanymi zadaniami, które stworzą przed ich oczami obraz przeżartej zbrodnią i zepsuciem metropolii, oraz zamieszkujących ją ludzi. Obraz ponury i przygnębiający, ale jednocześnie jakże bogaty w przeróżne intrygujące wyzwania.
Kampania będzie się składać z pojedynczych, zamkniętych przygód powiązanych ze sobą głównie czasem i miejscem, w którym będą się rozgrywać, oraz Bohaterami Niezależnymi, którzy będą w niej występować. Dzięki temu znakomitą większość wchodzących w jej skład scenariuszy będzie można rozegrać w dowolnej kolejności nie zważając na chronologię. Konstrukcja przypominać więc będzie telewizyjny serial w stylu CSI, w którym jeden odcinek prezentuje jedno śledztwo, od jego początku aż do zakończenia. Oczywiście tak jak w serialu, tak i tutaj znajdą się przygody, które powinny być rozegrane w pewnej określonej kolejności, bądź też takie, które rozciągnięte zostaną na dwa lub więcej scenariuszy, ale będzie to tylko dodatek pomagający czasem podnieść dynamikę i dramatyzm rozgrywki. Każda kolejna przygoda to jednocześnie okazja do wprowadzenia zarówno nowych, jak i znanych już BN i miejsc dzięki czemu wszystko nabierze spójnego kształtu i świat, w którym będą żyli BG z każdym rozegranym scenariuszem będzie się stawał coraz bogatszy i pełniejszy.
Same scenariusze (czy raczej ich szkice) będą zbudowane w prosty sposób przedstawiający kolejne sceny, w których uwzględnione będą miejsce akcji, Bohaterowie Niezależni i wydarzenia, które będą się w niej rozgrywać. Wszystko opisane możliwie krótko z uwzględnieniem jedynie najważniejszych elementów. Dzięki temu tekst będzie czytelny, zrozumiały i krótki. Oczywiście przy takiej formie mogą wkraść się do niego pewne zbyt duże uproszczenia, na przykład nie będą prezentowane możliwe motywacje dla BG mające pomóc im wejść w przygodę. To dla tego, że każdy Mistrz Gry ma inną drużynę i wie najlepiej jak wciągnąć ją do gry. Pisząc te scenariusze będę po prostu zakładał, że gracze chcą wziąć udział w przygodzie gdy tylko nadarzy się do tego okazja, o detale musicie się zatroszczyć sami. Podobnie będzie zresztą w wielu innych przypadkach, jeśli jakieś rozwiązanie nie będzie pasowało do stylu waszej gry będziecie je mogli bez problemu przerobić.
Mam też dla was pewną propozycję. Jeśli zainteresował was ten pomysł może sami chcielibyście pomóc w rozwoju MiT-ów Nuln? Napiszcie jakiś krótki pomysł na scenariusz, lokację, BN-a bądź cokolwiek innego, co można by podpiąć pod kampanię i podrzućcie link do tekstu w komentarzach pod tym wpisem. Teraz zaś pozostaje mi zaprosić was do lektury prostego, napisanego na własne potrzeby scenariusza, który otworzy cały projekt – Biała śmierć.
PS. Wybaczcie, że samej przygody nie opublikuję tu na polterblogu, ale w tutejszym edytorze nie za bardzo umiałbym ją sformatować tak żeby była czytelna.
Mroki i Tajemnice Nuln - Almanach RPG
Kampania będzie się składać z pojedynczych, zamkniętych przygód powiązanych ze sobą głównie czasem i miejscem, w którym będą się rozgrywać, oraz Bohaterami Niezależnymi, którzy będą w niej występować. Dzięki temu znakomitą większość wchodzących w jej skład scenariuszy będzie można rozegrać w dowolnej kolejności nie zważając na chronologię. Konstrukcja przypominać więc będzie telewizyjny serial w stylu CSI, w którym jeden odcinek prezentuje jedno śledztwo, od jego początku aż do zakończenia. Oczywiście tak jak w serialu, tak i tutaj znajdą się przygody, które powinny być rozegrane w pewnej określonej kolejności, bądź też takie, które rozciągnięte zostaną na dwa lub więcej scenariuszy, ale będzie to tylko dodatek pomagający czasem podnieść dynamikę i dramatyzm rozgrywki. Każda kolejna przygoda to jednocześnie okazja do wprowadzenia zarówno nowych, jak i znanych już BN i miejsc dzięki czemu wszystko nabierze spójnego kształtu i świat, w którym będą żyli BG z każdym rozegranym scenariuszem będzie się stawał coraz bogatszy i pełniejszy.
Same scenariusze (czy raczej ich szkice) będą zbudowane w prosty sposób przedstawiający kolejne sceny, w których uwzględnione będą miejsce akcji, Bohaterowie Niezależni i wydarzenia, które będą się w niej rozgrywać. Wszystko opisane możliwie krótko z uwzględnieniem jedynie najważniejszych elementów. Dzięki temu tekst będzie czytelny, zrozumiały i krótki. Oczywiście przy takiej formie mogą wkraść się do niego pewne zbyt duże uproszczenia, na przykład nie będą prezentowane możliwe motywacje dla BG mające pomóc im wejść w przygodę. To dla tego, że każdy Mistrz Gry ma inną drużynę i wie najlepiej jak wciągnąć ją do gry. Pisząc te scenariusze będę po prostu zakładał, że gracze chcą wziąć udział w przygodzie gdy tylko nadarzy się do tego okazja, o detale musicie się zatroszczyć sami. Podobnie będzie zresztą w wielu innych przypadkach, jeśli jakieś rozwiązanie nie będzie pasowało do stylu waszej gry będziecie je mogli bez problemu przerobić.
Mam też dla was pewną propozycję. Jeśli zainteresował was ten pomysł może sami chcielibyście pomóc w rozwoju MiT-ów Nuln? Napiszcie jakiś krótki pomysł na scenariusz, lokację, BN-a bądź cokolwiek innego, co można by podpiąć pod kampanię i podrzućcie link do tekstu w komentarzach pod tym wpisem. Teraz zaś pozostaje mi zaprosić was do lektury prostego, napisanego na własne potrzeby scenariusza, który otworzy cały projekt – Biała śmierć.
PS. Wybaczcie, że samej przygody nie opublikuję tu na polterblogu, ale w tutejszym edytorze nie za bardzo umiałbym ją sformatować tak żeby była czytelna.
Mroki i Tajemnice Nuln - Almanach RPG
11
Notka polecana przez: AdamWaskiewicz, Andman, bohomaz, dzemeuksis, E_elear , Glodny, Ifryt, KFC, Savarian, WekT
Poleć innym tę notkę