specyfika sesji w kosmosie__Stacja RPG
W działach: DARK FUTURE | Odsłony: 138Cześć,
odpaliłem serię podkastów (na razie na YT) dotyczących specyfiki prowadzenia gier fabularnych w kosmicznych systemach sci-fi. Ciągle, i naprzeciw różnym opiniom, uważam, że prowadzenie przygód w realiach kosmicznych, nawet niektórych space oper, jest wyraźnie trudniejsze tak dla MG jak Graczy, ze względu na nietypowe środowisko i często nieintuicyjne, niecodzienne zachowanie / oddziaływanie ciał (nieważkość, duże przeciążenia, bezwładność, dylatacja czasu). Audycje "Stacji rpg" nie są naukowymi rozprawkami tylko (przynajmniej w zamierzeniu) przystępnymi, dość powierzchownymi i dalekimi od "hard" science-fiction poradnikami i informatorami przeplatanymi inspiracjami i pomysłami jak z danych aspektów "kosmicznych" wycisnąć co się da do wykorzystania w naszych sesjach.
Na razie mam za sobą tematykę: organizmu w próżni (nudyści w przestrzeni), nieważkość, przyspieszenie i przeciążenia, napędy i odmiany hipernapędów, ogólna typologia statków kosmicznych. Niedługo wrzucę procedury startów, lądowań, dokowań itp.
Poza Travellerem i starym GURPSsem systemy bardzo pobieżnie i niedbale traktują realia kosmiczne i szczegóły dodające wszystkiemu wiarygodności.
Macie jakieś zagadnienia, o których byście chętnie posłuchali? Coś przekrojowego, stosunkowo uniwersalnego jeśli chodzi o settingi sci-fi?
Z góry dzięki, zapraszam do oglądania i merytorycznej krytyki,
ukłony,
Maestro
https://www.youtube.com/watch?v=HwN-cZA0jt8&t=992s
https://www.youtube.com/watch?v=U04C65z2cgU&t=89s
https://www.youtube.com/watch?v=5yiS_ImM09w&t=691
https://www.youtube.com/watch?v=HffR7Jp3Gfg&list=PLaYZaf1fHUyR_layYAACe3MJeey6w_RTF&index=5