Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 84.

Erpegi na pierwszy raz

25-01-2018 13:54
0
Komentarze: 0
Erpegi na pierwszy raz
„To tego jest aż tyle?” to mnie uświadomiło do końca. Pokazywałem relatywnie nowemu graczowi podręcznik do Warhammera i zrozumiałem, że wprowadzanie nowych ludzi do rpg nie może się odbywać jak za czasów szkolnych. Długie i skomplikowane zasady, konieczność znajomości settingu i długość rozgrywki, powodują że gry fabularne mają (zwykle słuszną) opinie rozrywki o bardzo wysokim progu wejścia. Jedną z inspiracji do napisania tej pracy była próba, pokazania rpg osobom zupełnie „niefantastycznym” (w dodatku z doskoku), podczas oceny i testowania prac na konkursach ...

Rok 1924: Operacja Zenit

10-01-2018 12:24
0
Komentarze: 0
Rok 1924: Operacja Zenit
CZASY, LUDZIE, WYDARZENIA Dodatek do Głosu Narodu W każdy wtorek i czwartek Cena 3 gr. Mimo, iż Orzeł Biały ponownie jest wolnym, a nasz kraj wzrasta w siłę, nie każdy nasz rodak z radością powrócił do Ojczyzny. Ba! Wielu wciąż walczy w obcych wojskach, do których zostali wcieleni czy to wyrokami obcych mocarstw, czy to zwykłym zrządzeniem losu. Jedną z takich osób jest sierżant Franciszek Tuszyński. Jego historia jest o tyle niezwykła, że brał – w szeregach brytyjskich – udział w niesławnej operacji „Zenit”, i co najważniejsze Opatrzność pozwoliła mu przeżyć t...

Quentin 2054

06-01-2018 16:59
0
Komentarze: 2
Quentin 2054
Jeśli do roku 2054 Moloch nie zbierze się w sobie, kosmici porzucą idee fixe aby nas napaść, a rpg nie zdąży umrzeć będziemy mieli 50 edycję konkursu na najlepszy scenariusz do gier fabularnych Quentin. Ponieważ w tym roku mamy również okrągłą liczbę opracowałem różne możliwości rozwoju konkursu. Format pracy Jedną z najbardziej burzliwie omawianych przez komentatorów kwestii jest rola rysunków oraz składu tekstu na ocenę jurorów. Pomijam tutaj kwestię, że tworzenie scenariuszy do tego czasu może zostać już całkowicie zautomatyzowane (co zapewne wymusi dodanie do opisu oprócz „najlepsz...

MULTI_Arisu, fanpage oraz sesje.

04-01-2018 19:26
0
Komentarze: 0
MULTI_Arisu, fanpage oraz sesje.
Drobna przerwa w notkach blogowych wcale nie oznacza że spoczęliśmy na laurach. Projektujemy, rysujemy oraz gramy. Na spotkaniu Czas na Przygodę vol. 17, miałem okazję ponownie zagrać w hack PbtA zatytułowany MULTI_Arisu (zdjęcie pochodzi właśnie z sesji). Bez zdradzania największego bajeru mechanicznego, jest to nieduża gra w klimacie japan cyberpunk, gracze wcielają się w role nastolatek z nadprzyrodzonymi możliwościami uciekającymi z podejrzanego szpitala korporacyjnego. Gra szybka (sesja 1,5-2h) i łatwa w tłumaczeniu, przewidziana do zabawy na konwentach czy jako gra wprowadzająca do świa...

Rok 1924: Machiny Wojny oraz Kuryer Wielkopolski

11-11-2017 11:27
3
Komentarze: 0
Rok 1924: Machiny Wojny oraz Kuryer Wielkopolski
MACHINY WOJNY Bezpłatny dodatek do „Nauki i Techniki” Nr 3 (Marzec 1924) Nakład 300.000 egz. Drukarnia „Dobrowolski”, H.J. Dobrowolscy   WRPB-3 „Orzeł” Jedną z bardziej charakterystycznych cech owej maszyny jest prawdopodobnie zdumiewająca ilość przydomków ją określających, istniejących w samym tylko języku polskim. Fruwak, Maciora, Megiera, Spachor, Klin, Budda – to tylko niektóre z nich. Mowa oczywiście o szczytowym osiągnięciu cywilizacji łacińskiej, popularnie zwanym „latającą fortecą”. Sercem owych maszyn jest napęd Tesli-...

Trzy Wizyty [Scenariusz WFRP]

02-11-2017 18:51
3
Komentarze: 0
Trzy Wizyty [Scenariusz WFRP]
Zwykle scenariusze projektujemy z dużym polem manewru dla Mg w doborze scen, wątkami dodatkowymi i po prostu bawiąc się w tworzenie świata. Powstają zwykle teksty którym bliżej do kilkudziesięciu stron niż kilkunastu. Najnowsza edycja Konkursu Elektorskiego, organizowanego przez oficjalny fanpage WFRP, nie pozostawiła mi jednak pola manewru - 10 stron. Ponieważ akurat znajdowałem się w warhammerowych klimatach (wcześniejszy Quentin, nowy Total War i jesień za oknem) postanowiłem spróbować. Pomimo fatum ciążącym na konkursach z WFRP (i tych organizowanych przez poltera jak i "ogólnych"...

Listy sierżanta (Cz. III)

22-10-2017 15:15
1
Komentarze: 0
Sierżant Jan Podgórski,  Kijów. Zabytkowe miasto, w całej swej okazałości ze świetlistą Ławrą Pieczyńską na czele. Nie jedno widziało ważne w światowych dziejach zdarzenie. Tatarów w 1240. Rozpustnych kozaków Chmielnickiego w 1648. Niedobitki Krasnej Armii w 1918. Wreszcie Królewskich ułanów w 1919 i parę innych stłuczek co to znaczenie miały same z się nikłe, albo nikłe na tle całej wojny. Teraz jednak był to oblężony bastion, ostatni przyczółek cywilizacyji, ostatnia tarcza broniąca Europy przed zakusami Mikołaja Aleksandrowicza.  Żołnierze zgromadzili się przy oknach, na bezdech...

Listy sierżanta (Cz. II)

18-10-2017 15:46
0
Komentarze: 2
Listy sierżanta (Cz. II)
MACHINY WOJNY Bezpłatny dodatek do „Nauki i Techniki” Nr 2 (Luty 1924) Nakład 300.000 egz. Drukarnia „Dobrowolski”, H.J. Dobrowolscy Wilno 67 MJA-122 „Taran” Prawdopodobnym pomysłodawcą i pierwszym wykonawcą projektu był sir Ronald Startley, brytyjski naukowiec, który wsławił się wieloma innowacjami w zakresie protetyki i udogodnień dla inwalidów. Pierwsze Mobilne Jednostki Artyleryjskie (ang. Mobile Artillery Unit; ros. Мобильная Aртиллерийская Yстановка) pojawiły się na froncie jeszcze w 1916 roku – były nimi rumuńskie „Voronescu”. Moc...

Making of Quentin 2017

15-10-2017 12:11
2
Komentarze: 0
Making of Quentin 2017
Geneza nadesłanego przez nas na XIX edycję konkursu Quentin scenariusza „Festyn w Obeersert” jest dosyć długa. Wszystko rozpoczęło się od mini-kampanii w WFRP jaką rozgrywaliśmy wiele lat temu (byłem wtedy Mg, Dawid graczem). W jej pierwszej części gracze wcielali się w Skavenów i podobnie jak w „Festynie” prowadzili akcję dywersjną przeciw niewielkiej ludzkiej społeczności. W następnej części scenariusz przechodził w ręce awanturników (początkowo gracze nie zdawali sobie sprawy że mierzą się ze skutkami swoich własnych poczynań) i kończył się starciem ze szczuroludźmi...

Listy sierżanta (Cz. I)

11-10-2017 22:00
0
Komentarze: 0
Listy sierżanta (Cz. I)
Sierżant Jan Podgórski, 29.XII.1924, Warszawa. Dnia 20 grudnia 1924 roku, na cztery dni przed Wigilią Świąt Bożego Narodzenia,  front wschodni został przełamany na Dnieprze. Dla mnie i mych kamratów z 6. kompaniji znaczyło to tyle, że zapewne wigilijną wieczerze zmuszeni będziemy zjeść w okopach lub w najlepszym razie w pociągu. Do tej pory, to jest przez ostatnje cztery lata Odrodzone Królestwo Polskie zdołało przesunąć swoje granice daleko na wschód oraz zdominować południowo-wschodnie wybrzeże Bałtyku, ale ukraińska czerń podjudzana przez niedobitki marksistowskich agitatorów by...