» Blog » Ucieczka w kapsule ratunkowej – tworzenie postaci w służbie metagry
24-01-2024 22:48

Ucieczka w kapsule ratunkowej – tworzenie postaci w służbie metagry

Odsłony: 51

Ucieczka w kapsule ratunkowej – tworzenie postaci w służbie metagry

Ostatnia sesja na Bajdurzeniach organizowanych przez Cierniogorn w Mothership była również okazją do wypróbowania nowego sposobu rozpoczęcia sesji połączonym z dynamicznym tworzeniem drużyny i postaci. Udało się także wypróbować handouty – mapkę modułów ze znacznikami oraz katalog kapsuły. Sama sesja był to klasyczny statek-loch w stworzony w oparciu o dodatek „Czerwona Planeta”. Niemniej im dalej w fabułę tym wszystko bardziej przypominało standardową sesję w horror space operę (m.in. zejście na zawał serca z nadmiaru stresu połowy załogi).

Początek był klasycznym hard frame’em. Postacie nie wiedząc dokładnie kim są, budzi czerwony alarm. Odruchy i chemiczna szpryca awaryjnego wybudzenia z kriosnu prowadzą ich do kapsuły ratunkowej, która wystrzeliwuje w ostatniej chwili przed eksplozją hipernapędu. Postacie znajdują się na jakimś kosmicznym wrakowisku, daleko od swojego celu. Tutaj następuje pierwsze wybory – jakiego statku stanowili załogę? Jak zarabiają na życie?

Gdy przeszliśmy przez ten etap – tworząc grupę niezależnych złomiarzy-szabrowników przeszliśmy do tworzenia poszczególnych postaci. Ten etap również był częściowo wspólny. Było kilka ciekawych w tym jedno profesyjnych pomysłów np. same androidy. Ostatecznie jednak wyszła urozmaicona drużyna. W stosunku do tekstu podręcznika różnicą było wyposażenie – mieli początkowo na sobie jedynie ubrania do krikomory oraz naszywkę.

Ponownie był czas na powrót do fabuły. Postacie orientoway się że coś zniszczyło ich okręt a one same zmierzają ku okrętowi-wrakowi którego system odpowiedział na SOS ich kapsuły. W tym momencie nadszedł czas na skorzystanie z katalogu (jest on w linku wraz z legendą – do modyfikacji) kapsuły ratunkowej. Składał się on z kilku etapów:

  1. Przedstawienia wyposażenia podstawowego: kombinezony, lokalizatory, trochę powietrza i zapasów.
  2. Modułów opcjonalnych: pozwalających lepiej zorientować się w sytuacji ogólnej, dostać informacje na temat wraku do jakiego zmierzają lub zwiększyć zpasy
  3. Wyposażenia opcjonalnego: od narzędzi przez dodatkowe zapasy medyczne po trochę broni.
  4. „Opcji ekonomicznych”: odbierających im moduły, wyposażenie lub utrudniających im dokowanie.

Była to okazja do wspólnego opracowania planu i szacowania ryzyka. Zgodnie zdecydowali się na losowanie dodatków (więcej niż przy wybieraniu). Długa dyskusja towarzyszła „opcjom ekonomicznym” – wybrane zostały psujące się systemy oraz fotele bez amortyzatorów (najgłośniej optująca za dwongradem akurat tej części postać dostała sprawiedliwie najwięcej obrażeń po twardym dokowaniu).

Dzięki takiemu podejściu udało się w moim mniemaniu przedstawić zamysł sesji tak aby postacie nie okazały się niepraktyczne oraz połączyć tworzenie postaci z tworzeniem drużyny co przy sesjach eventowych ma szczególne znaczenie.

Sama zabawa w przygotowanie handoutu oraz mechaniki kapsuł mam nadzieje zaowocują jakimś trochę większym dodatkiem do Mothership.

Komentarze


Kratistos
   
Ocena:
0

Link do katalogu: https://drive.google.com/file/d/1_7qSMHYKWAJkrWn-2ZGfwDD2Vmswu1_g/view?usp=sharing

24-01-2024 22:48

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.