Piramida kapłanki kwiatogrzybów - mapka fnatasy
Odsłony: 97Z racji wakacji z dala od komputera przygotowałem mapkę przestrzenna z uzyskany w naturze materiałów - inspiracją były wylinki ważek znalezione na domku-łódce. Loch jest bezsystemowy i składa się z trzech poziomów oraz 13 lokacji.
Budowla stanowiła niegdyś miejsce odprawiania starożytnego rytuału oczyszczenia zwłok i duszy podczas przejścia do zaświatów. Wraz z zniknięciem zakonu kapłanek miejsce opustoszało i uległo zapomnieniu. Położone jest na pustyni, jednak trafić do niego jest relatywnie łatwo z powodu rosnących wokół kwiatów, których ilość zwiększa się w miarę zbliżania do celu.
Zewnętrzna część (A)
Budowla ma kilkanascie metrów wysokości, zbudowana jest z białego kamienia. W połowie wysokości widać wykwitają z muru kolonie potężnych grzybów-kwiatów (1k6: 1-2 usypiają 3-4 odurzają 5-6 leczą)[1]. Do wnętrza prowadzą pojedyncze schody, nad mosiężnymi drzwiami wyrasta pojedynczy olbrzymi liść [2]. Odpoczynek w tym miejscu jest bardziej regenerujący.
Sale ciała (B)
Za drzwiami rozpościera się wielka sala (1k6: 1- odpoczywa tu grupa pustynnych rozbójników 2-5 jest pusta 6 - odpoczywa tu wędrowny handlarz miksturami). Nad studnia [3] rośnie posąg z kwiatów. Ściany pokryte za ledwo widocznymi freski z których można zrozumieć że do studni wrzucano ciała. Dokładne zbadanie pozwolą poznać zawczasu właściwości jednej z komnat.
Studnia prowadzi do komnaty wielkich kwiatów gnatożujów [4]. Jeśli postacie skoczą wprost na nie (albo je zaatakują) czeka je starcie. W przeciwnym wypadku z kwiatami da się porozumieć (telepatia). Ich nasiona (wielkości i wagi owcy) nie mają już miejsca na rozwój, jeśli postacie zgodzą się je zasadzić gdzieś indziej, mogą wziąć coś z pozostałości pożartych ciał (1k6: 1-3 luksusowa broń 4-5 biżuteria 6 - magiczny przedmiot). Pozostałości ciał spływały do wielkiej dziury w najniższej części komnaty [5]. Spływ jest śliski i trudny we wspinaczce.
Sale duszy (C)
Składają się one z trzech kulistych pomieszczeń. Każde z nich jest mocno zarośnięte, jednak wyraźnie w rożny sposób. We florze mieszkają eteryczne kraby trzech typów. Nie są one bardzo groźne - sa powolne i niezdecydowane ale ich szczypce wyrywają kolejno - wspomnienia [6], magię [7] i pragnienia [8]. W komnacie można spotkać starego wroga postaci. Teraz jest pustelnikiem, który ich nie pamięta. W ostatniej sali w pustej łodydze jest zejście do naturalnej jaskini [9], tutaj ciągle żyje 1k4+2 eterycznych krabów, które ciężko ominąć
Jaskinia zaświatów (D)
Poniżej sali pragnień znajduje się spora naturalna jama [10]. Na całym tym poziomie jest bardzo wilgotno, miejscami tworzą się głębokie kałuże. Ściany i sufit przebijają korzenie i strzępki. W jamie żyje larwa olbrzymiej ważki - gotowej zaatakować każdego. Walka z nią stanowi wyzwanie, z racji swoich rozmiarów nie może opuścić lokacji. Na ziemi można znaleźć tu 1k6 czarnych kamieni szlachetnych. Ich noszenie wywołuję silne żadz (1k6 1-3 do używki 4-6 do zyskania sławy). To części dusz tak odporne że rytuał nie stracił ich. Z tego miejsca nieduże korytarze prowadzą do kolejnych pomieszczeń. W jednym z nich [11], pośród kwiatów znajduje się duch kapłanki. Jest on gotowy opowiedzieć o historii tego miejsca a nawet nauczyć jakiegoś zaklęcia. Druga komnata [12] jest zarosła grzybem-kwiatem - można z niego spreparować 2k6 mikstur, efekt jak grzyb na zewnątrz budowli. W najwyżej położonej komnacie [13] mieszka mniejsza larwa ważki. Porozumiewa się telepatycznie poprzez związane z nią ziarno kwiatu gnatożuja. Jeśli postacie jej pomogą to proagnie założyć nowa kolonie wazek i kwiatów z dala od tego miejsca, jednak większą larwa z pewnością ją zje. Proponuje sojusz w walce z nią oraz pomoc przy przejściu przez komnatę kwiatów [4].