» Blog » Koncert kluczem i bramą
07-10-2025 18:05

Koncert kluczem i bramą

W działach: Zew Cthulhu | Odsłony: 69

Koncert kluczem i bramą

Pomysł na scenę do Zew Cthulhu lub oddzielną minigrę inspirowana "Opowieści skrypty" od Fajerbol wpadł mi podczas wczorajszego koncertu, na którym służyłem za opiekuna.

Triggery: tłum, panika, przemoc, okultyzm

Postacie mogą trafić na koncert w podobnym charakterze, może też koncert pojawił sie w kontekście jakiegoś śledztwa.

Tłum z włączonymi komórkami, wsłuchuje się w nagrana muzyczna zapowiedź cytująca krytyków muzycznych opisujących artystę. Po każdym dosadnym "degeneracie lirycznym", "atonalnym prymitywie" tłum wiwatuje. Kłęby dymu i lasery świadczą o tym ze prawdziwy początek jest już blisko. Na scenie pojawią sie postać artysty lecz zamiast otwierającej show piosenki wykrzykuje dziwna inkantacje. Ponad scena pojawia się pulsujący, fosforyzujący byt o nieokreślonym kształcie.

Tłum eksploduje ruchem. Zamiast jednak uciekać kłębi się by być bliżej sceny. Istota pęcznieje pochłaniając kolejne ofiary.

Zasady ucieczki są następujące. Aby uciec zdać trzeba trzy testy, każda porażka jednak niweluje jeden sukces. Po zgromadzonych trzech porażkach, postać staje się jednością z bluźnierczym przedwiecznym. Każdy test to jedna krótka scena, można je odegrać po kolei lub wylosować kolejność[1k6]:

[1] Napierający tłum [Kondycja lub Budowa ciała]

Ludzie zbijają się w jednolity duszący organizm. Masa przesuwa się powoli i w milczeniu. Wyrwanie się wymaga brutalnej siły, przydaje sie też odporność gdy dociskające zewszad ciała wręcz uniemożliwiają oddychanie.

Muzyka: A Perfect Restraint · Merzbow / Genesis P-Orridge

[2] Las komórek [Moc]

Cześć osób stoi nieruchomo nagrywając przedwieczna potworność. Łatwo przechodzi się pomiędzy nimi, jednak wpatrywanie się w ich ekrany powoduję że postać traci orientację i zbliża się do sceny zamiast oddalać.

Muzyka: Lifeless indoors - Mount Shrine

[3] Pogo w ciemności [Zręczność]

Ta część klubu muzycznego wydaje się pusta i tym samym łatwiejsza do pokonania. Z ciemność jednak nagle wypadają jednak wyjące, rozbiegane osoby. Jesli wpadną na kogoś to zaciągają go bliżej sceny.

Muzyka: Hymn - Morgenstern

[4] Spotkanie [Siła]

Rozdzielone w pierwszych chwilach postacie nagle postacie spotykają się z innymi. Mają okazję wykrzyczeć do siebie kilka słów. Ci którzy w tej scenie zdali test mogą wymienić się wynikiem z tymi którzy nie zdali testu. Wymyślcie w jaki sposób postacie pomagają sobie, poświęcając jednak swoje bezpieczeństwo.

Muzyka: In the house, In a heartbeat - John Murphy

[5] Rzeka ludzi [Wyg]

Spanikowana grupa wykazująca instynkt stadny, niemniej próbująca ucieczki z tego piekła. Biegną co chwilę zmieniając kierunek pod wpływem okrzyków "tam widzę wyjście", "w tym kierunku!". Jeśli uda sie nimi skutecznie pokierować stanowią pomoc, w innym przypadku tylko pogarszają sprawę biorąc fosforyzujący blask przedwiecznego za znak wyjścia ewakuacyjnego.

Muzyka: Rectum - Thomas Bangalter

[6] Przed obliczem przedwiecznego [Moc]

Scena najlepieh rozgrywana gdy postać ma już dwie porażki. Pod scena widać wszystkie przerażające szczegóły istoty. Wydaje ona także bluźnierczym dźwięki zdjące sie przyciągać kolejne osoby. Tutaj nie ma już ścisku, istota swoją straszliwa psychiczna mocą wciąga w swoje objęcia. Postać ktora sie tutaj znalazła jest o krok od zjednoczenia z przedwiecznym.

Muzyka: Also Sprach Zarathustra, Op. 30 (Obertura) - Richard Strauss (czesc z chórem)

 

Gdy zamiast charakterystyk z ZC potraktować grę jako oddzielną mini zabawę o porażce i sukcesie decyduje wtedy k6: 1-3 porażka 4 i więc: sukces. Każda z postaci ma swoją mocną stronę - należy wybrać jedną cechę np. Siłę, oznacza ona +2 do rzutu.

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.