Fobium: Compendium Maleficarum
W działach: Rzut na Inicjatywę 2 | Odsłony: 19Cała wieś jest skąpana we mgle. Nie widać na więcej niż na trzy kroki. Pomiędzy walącymi się, drewnianymi budynkami nie ma nikogo z mieszkańców. Pochowani w domach ojcowie mocno trzymają w rękach (nawykłych do pracy) siekiery lub widły i spoglądają ukradkiem przez uchylone drzwi lub niewielkie okna. Matki pilnują dzieci, niektóre modlą się do nowych i starych bogów. We mgle słychać odgłosy orszaku egzorcysty: skrzypienie kół, parskanie koni, kroki strażników. Wieśniacy boją się kapłana - procesy oznaczają często tortury, płonące stosy, niekiedy również znikają całe wioski. Jednak jednocześnie długo go wyczekiwali. Rozpoczęło się od śmierci Todda - wioskowego głupka. Wpadł do studni pijany i zginął. Gdy go wyciągnięto, znaleziono w jego ustach kartkę z księgi modlitewnej. Na pogrzebie rozpętała się burza. Zdarzenia te jednak nie spowodowały paniki. Przybyły ekonom hrabiego Struss uradził, że śmierć Todda była samobójstwem. Następnego dnia mieli odjechać, jednak nocą ktoś zabił ekonoma - wielokrotnie raniony nożem zginął w swoim łóżku. Przy ciele znaleziono również poplamioną kartkę z książeczki nabożeństwa. Krwią namalowane było na ścianie kilka liter z nieznanego alfabetu. Po tym zdecydowano się wezwać kapłana. Zanim ten jednak dojechał do sioła, zdążyły zginąć dwie osoby: młoda dziewczyna oraz jej kochanek. Zamordowani zostali w brutalny, niemal zwierzęcy sposób podczas schadzki nieopodal stajni. Dzisiejsza mgła była już nazbyt czytelnym znakiem dla przesądnych. Orszak egzorcysty zatrzymał się. Z powozu wysiadł inkwizytor w praktycznej, choć dostojnej zarazem szacie. Szybkim krokiem wyszedł na spotkanie ze starym zakonnikiem opiekującym się kaplicą. Miejscowy kapłan rzucił się mu do nóg i zaczął całować pierścień, skromnie odwracając wzrok. Inkwizytor patrzył przez chwile na otaczające plac budynki i pomógł wstać zakonnikowi. Pomimo niemal siedemdziesięciu lat starzec poruszał się sprawnie. W powykręcanych dłoniach nadal było sporo sił.
- Czas rozpocząć sąd, bracie - Rzekł cicho inkwizytor- Przygotuj izbę do przesłuchań- dodał.
Starzec pokiwał głową i wydając z siebie litanie przeprosin oraz zapewnień o dobrej woli oddalił się w kierunku kaplicy. Tymczasem inkwizytor poszedł doglądać wyładunku jego bagaży. Mgła oraz fakt, że był odwrócony tyłem nie pozwoliły mu spojrzeć w twarz starego zakonnika. Ta wygięta była w szkaradnej parodii uśmiechu. W jego oczach widać było nienaturalny błysk- jak u podnieconej zabijaniem bestii.
Fobium: Compendium Maleficarum jest systemem RPG z elementem gry karcianej przeznaczonym do rozgrywania sesji mistrza gry oraz jednego gracza. Gracz wciela się w role inkwizytora przybywającego do miejsca, w którym zagnieździł się demon. Za pomocą przesłuchań, rytuałów oraz zwykłej dedukcji stara się znaleźć osoby opętane i sposób działania demona. Demon przy pomocy swoich sług oraz efektów magicznych stara się ukryć lub nawet zabić inkwizytora. Bohater gracza w czasie śledztwa próbuje znaleźć informacje takie jak imię demona, poddać egzorcyzmowi opętanych, ale też znaleźć sojuszników w społeczności, dowiedzieć się o zdarzeniach (często ukrywanych) jakie mogły przyzwać demona. Niekiedy może działać brutalnie: przeszukiwać domy, torturować, lecz czasem musi wręcz udowadniać działanie złych sił, aby rozpocząć śledztwo. Proces inkwizycji ma swoje specjalne procedery oraz prawa: jego przebieg reprezentują karty zagrywane przez gracza. Wśród nich mamy podstawowe zagrania: przesłuchania czy mszy oraz rzadkie i tym samym mniej liczne: rytuałów czy sojuszników. Talia inkwizytora jest przygotowywana przez gracza przed sesją zwykle w oparciu o list zawiadamiający o pojawieniu się złego adresowanych do ich postaci. Swoją talią dysponuje też demon- w jej skład wchodzą opętania, magiczne efekty czy przywołania diabelnych sług.
System zostanie zgłoszony na konkurs
Rzut na Inicjatywę 2
W następnej notce: świat oraz elementy mechaniki.