Blog - poradnik

Wyświetlono rezultaty 1-6 z 6.

Generator Konwencji w niekomputerowych grach fabularnych

07-03-2010 12:17
9
Komentarze: 6
W działach: rpg, poradnik
Sporo się mówi ostatnio o konwencji. Chyba głównie za sprawą Scobina. Ja dorzucam swoje 3 grosze do dyskusji. Znalazłem miejsce dla konwencji w moim totemie blogowym (to taka moja prywatna graficzna definicja gier fabularnych) Swego czasu było to dla mnie wielkie odkrycie które zainspirowało mnie do pisania tego bloga. Odkrycie tego, że scenariusz to jedynie połowa (i to nawet chyba ta gorsza i mniej ciekawa) połowa przygody. Druga połowę stanowią postacie biorące udział w tej przygodzie. I nawet w tym zdaniu jest coś co mi nie pasuje. Postacie nie "bor...

Prosta budowa scenariusza

07-02-2010 02:22
9
Komentarze: 4
W działach: poradnik rpg
Prosta budowa scenariusza
Kreacja scenariusza ma swoje osobne miejsce na moim totemia blogowym. Dlatego na pewno poświecę temu tematowi kilka postów. Kilka ponieważ nie da się w jednym wyczerpać tego tematu. Ba! Chyba cały blog by nie wystarczył aby napisać wszystko na ten temat.   W tym poście chciałem zacząć od czegoś bardzo proste i bardzo podstawowego. Opowieść składa się zasadniczo z 2 rodzajów klocków: sekwencja wydarzeń - ciąg zdarzeń powiązanych ze sobą (mniej lub bardziej). Mogą być one powiązane związkiem przyczynowo-skutkowym, prostym następstwem lub semantycznie. Ważne...

KhakiTrick #12 W walce używa się inteligencji

29-01-2010 22:56
15
Komentarze: 18
W działach: KhakiTrick, mechanika, poradnik
KhakiTrick #12 W walce używa się inteligencji
Zawsze tak uważałem i bardzo nie lubiłem kiedy system psuł mi zabawę.  G: "Ten gość utyka więc uderzam w jego lewą nogę i... Trafiam!" MG: "Dobrze - rzuć na lokację trafień" G: "Prawa ręka" albo G: "Ten gość to pewnie pijak. Uderzam pięścią w jego nerkę" "Trafiłem w głowę" Pozostaje zawsze strytelling ale ten też ma swoje wady. Zawsze chciałem połączyć jedno z drugim i dlatego opracowałem system 1K. Jak na razie sprawdził się w walce z zombiakami. Jedna z zasad która wzbudziła tam mieszane emocje było połączenie i z...

Ekwilibrystyka postaci

09-01-2010 16:06
10
Komentarze: 5
W działach: rpg, poradnik
Ekwilibrystyka postaci
Darken zasugerował a ja napisałem. Gościnny wpis do jego pamiętnika. Bardzo podoba mi się jego seria i uważam ją za bardzo wartościową. Każdy gracz powinien go przeczytać aby nie powtarzać wpadek starszych kolegów. Wpis pojawił się kilka dni temu a ja nie chciałem mu robić konkurencji więc dopiero teraz wrzucam u siebie.  Graliśmy w system autorski Maestro. Połączenie kilku ciekawych książek, gier i filmów. Konwencja nazwana Hot Heroic Fantazy pełna pustyń, skwaru, dziwnych zwierząt, trochę perskich klimatów, baśni 1000 i jednej nocy oraz egzotyki. Pomyślałem o tym aby zagrać bardzo gib...

Lubię mutować graczy

30-12-2009 19:58
5
Komentarze: 13
W działach: warhammer, poradnik
Lubię mutować graczy
Ale gracze nie zawsze to lubią. Jakiś czas temu pisałem wam o tym, że moi gracze odwiedzili bardzo złe ziemie na których dzieją się złe rzeczy.  Sztuczka polegała na "straszeniu" graczy, że mają mutację. Gracze o tyle się tego obawiali ponieważ wiedzą że ja lubię mutować graczy. Nie że sam z siebie ich mutuje - w końcu to oni wybrali się w miejsce gdzie nie powinni i tykają się każdego artefaktu jaki im się podwinie. Ale gracze nie zawsze to lubią. Uważam że mutowanie jest bardzo fajne z kilku powodów:nadaje charakteru postacinadaje mroczny charakter przygodo...

Dialogi na Fali RPG #2 - Inspiracje

20-12-2009 13:16
0
Komentarze: 0
W działach: Dialog, poradnik
Dialogi to zapis moich rozmów z Maestro którego znacie z Poltera:http://rpg.polter.pl/Maestro,profil.html(niestety wswig nie działa w chromie ;()  Ostatni nasz dialog był na temat inspiracji. Nie tyle skąd je czerpać (bo to doskonale wiecie) a jak to zrobić. Jak czerpać inspiracje, jak przekuwać to co zobaczymy na scenariusz i przygodę. Posłuchajcie: INSPIRACJEWiem wiem - temat rzeka. Sporo już napisano z skąd je czerpać. Ostatnio jednak pracując nad moim totomem blogowym naszło mnie że nikt nie porusza kwesti "czerpania". Jasne jest że się inspiracje cze...